K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2012, 12:37   #1
Jøgge74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2012
Lokation: Fyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jøgge74 er ny på vejen
Arv når man er FTP'er?

Tak.. Har fået svar på spørgsmålet om, hvorvidt arv modregnes i selve førtidspensionen.
Og har redigeret start-spørgsmålet, da jeg ikke ønsker personlige oplysninger stående her.

Sidst redigeret af Jøgge74; 04-01-2012 kl. 13:18.
Jøgge74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 13:00   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så længe hun er på FP
så sker der intet

fordi en arv er skattefri
så hun kan bare slappe af og ikke være bekymret
det er først hvis hun får en rente indtægt på over 70000 kr om året
hun kan blive modregnet
dog ved jeg ikke om det kan påvirke bolig sikring, hvis hun modtager det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 13:07   #3
Jøgge74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2012
Lokation: Fyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jøgge74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
så længe hun er på FP
så sker der intet

fordi en arv er skattefri
så hun kan bare slappe af og ikke være bekymret
det er først hvis hun får en rente indtægt på over 70000 kr om året
hun kan blive modregnet
dog ved jeg ikke om det kan påvirke bolig sikring, hvis hun modtager det
Tusind tak. Det forklarede jeg hende også, men hun var meget overbekymret, fordi hun sammenlignede og forvekslede det lidt med kontanthjælp. Altså; det at være inde i systemet med at få ydelse fra kommunen. Hun var bange for at de også "var over" dem på FTP. med hensyn til formue.

Nu kan jeg da berolige hende med det her også, for hun stoler ikke på noget, før flere kloge hoveder, der kender systemet, har sagt god for det.
Jøgge74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 14:06   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøgge74 Se meddelelser
Tusind tak. Det forklarede jeg hende også, men hun var meget overbekymret, fordi hun sammenlignede og forvekslede det lidt med kontanthjælp. Altså; det at være inde i systemet med at få ydelse fra kommunen. Hun var bange for at de også "var over" dem på FTP. med hensyn til formue.

Nu kan jeg da berolige hende med det her også, for hun stoler ikke på noget, før flere kloge hoveder, der kender systemet, har sagt god for det.
Så vil jeg da også lige sige at det forholder sig som ovennævnt
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 15:15   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Førtidspension bliver betragtet som værende almen løn, hvorfor man både må arve, vinde i lotto eller eje biler, huse, både, ejendomme mm, MODSAT kontanthjælp, hvor man kun må have en formue på 10.000 kr.

Man skal helt op og arve/have formue for omkring 600.000 - 700.000 kr, før end det påvirker boligsikringen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 17:25   #6
Jøgge74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2012
Lokation: Fyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jøgge74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Førtidspension bliver betragtet som værende almen løn, hvorfor man både må arve, vinde i lotto eller eje biler, huse, både, ejendomme mm, MODSAT kontanthjælp, hvor man kun må have en formue på 10.000 kr.

Man skal helt op og arve/have formue for omkring 600.000 - 700.000 kr, før end det påvirker boligsikringen.
Okay.. Ja, så højt bliver beløbet ikke, overhovedet.. Så kan min søs godt slappe af.
Jøgge74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 17:38   #7
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøgge74 Se meddelelser
Tak.. Har fået svar på spørgsmålet om, hvorvidt arv modregnes i selve førtidspensionen.
Og har redigeret start-spørgsmålet, da jeg ikke ønsker personlige oplysninger stående her.
Det glæder mig du fik de svar du kom efter....
Men det glæder mig IKKE at fordi du nu har fået det svar du ønsker så må andre IKKE vide udgangsspørgsmålet fordi du ikke vil have dine oplysninger frem...

Til en anden gang, mener du at det er takken fra din side, at alle dem der har hjulpet dig med et svar måske skal til det en gang til.....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension