K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2012, 16:58   #1
venstrehånd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
venstrehånd er ny på vejen
revalidering

hej hvis jeg står og har skrvet under på en arbejdsplads praktik under revalidering og jeg ikke havde andre valg selvom jeg mente at det ikke ville hjælpe med en revalidering, hvad sker der så nu hvis jeg ikke kan genemføre revalidering .har menlig fået at vide ,at så snart man siger ja til revalidering, fra sygedagpenge og, det så viser sig at det ikke er det rigtige da man måske af mange årasger ikke kan komme op på fuld tid, så er der kun en vej og det er kontanthjælp kan det virkelig være rigtig at man bliver snydt på denne måde uden og få at vide vilket forsørgelses grundlag man har hvis revalidering ikke går som forventet..

håber i kan hjælpe mig ..
venstrehånd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 17:23   #2
ZZZZ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
ZZZZ er ny på vejen
Måske kan du bruge denne her principafgørelse A 38 02
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...leksjob&y=2002
ZZZZ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 21:29   #3
venstrehånd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
venstrehånd er ny på vejen
tak for huritgt svar men tror du noget så gammelt som dette kan bruges..gemmer den ihvertfald for den siger meget om min situation også. så tak..

er der ikke andre der har en ide om hvad der kan gøres når man er snydt ind i en revalidering skal siges at spec læge ord og lægekonsulenten mener at situation er stationær og kun risikere at blive være hvis yderlige indgreb laves og psykisk tilstand er stationær og kan ikke behandles vil være skrøbelig for lignesituationer i fremtiden
venstrehånd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 22:11   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du kommer på kontanthjælp og du klager over afgørelsen.
bedst er at få en god og realistisk jobplan inden en revalidering.
har du skrevet under -så prøv så godt du kan

skriv dagbog
kontakt læge ved sygemelding og ved forværring af helbred
alt skal dokumenteres
dernæst skal du have en afklaring/afprøvning af arbejdsevne



Du skal være afprøvet efter Arbejdsevnemetoden. Du kan læse om
I retssikkerheds loven står der:

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Kilde: Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område


Dette betyder at de skal undersøge hvad de kan gøre for at bringe dig tilbage i et job. Det kan enten være Revalidering, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job. Dette skal ske i forlængelse af sygedagpenge stoppet.

Det vil sige at man skal direkte fra sygedagpenge i revalidering, fleks eller andet og ikke bare på kontanthjælp.

en revalidering er en erhvervsrettet foranstaltning
Hvis kommunen siger til en at man bare skal søge kontanthjælp, og at de så vil finde ud af hvad der efterfølgende skal ske, så skal man med det samme minde kommunen om Retssikkerhedsloven §7a da det ikke er ok at gøre det på denne måde.

Hvis kommunen hævder at sygedagpenge ikke er en erhvervsrettet foranstaltning, så passer dette ikke. Det kan man læse af denne principielle afgørelse fra ankestyrelsen af: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...spx?sw=D-14-03

Sidst redigeret af østerbro; 22-11-2012 kl. 22:12. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 22:49   #5
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Det er lidt forskelligt om man fortsat er sygedagpengeberettiget. Nogle er og nogle er ikke og jeg er ikke sikker på hvorfor. De fleste er ikke

Men jeg synes du skal ansøge om sygedagpenge og hvis ikke du er berettiget sørge for at få et skriftligt afslag og en klagevejledning.

I din klage ville jeg så lægge vægt på at jobcenteret ikke havde overholdt sin vejledningspligt idet du underskrev revalideringen, når de ikke oplyser om økonomiske konsekvenser.

Jeg er ikke sikker på den går, men jeg synes det er et forsøg værd. Og om ikke andet kan det gøre dem opmærksom på at det bør de i høj grad gøre - det burde være forvaltningsskik.

Man er ikke nødvendigvis berettiget til fleksjob fordi man ikke klarer en revalidering. Men kommunen skal tage stilling til om man opfylder betingelserne for fleksjob 14 dage forinden revalideringen ophører såfremt den ikke går som planlagt. Og hvis de vurderer man er berettiget skal man visiteres til fleksjob og ledighedsydelse.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension