K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2012, 09:52   #1
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
randers jobcenter hjælp

nogen der kender de ny regler randers jobcenter stiller op , har gået sygemeldt i over 11år nu stå i mats 3 min sagsbehandler ville flytte mig over i mats 2 sage hun så de ikke skulle hjælpe mig mere eller hjælpe mig i afklaring kan det værer sant. må de også sige min repsentat ikke måtte skrive til min sagsbehandler for hun ville ikke svarer ham for det hade han ikke krav på , men der kunne gå 5 til år før en afklaring , kan det passe man skal behandles på den måde efter kun 11års sygdom ,

MÅSKE NOGEN DER OGSÅ KENDER TIL RANDERS JOBCENTER OG deres måder at behandle folk ¨på mvh john

Sidst redigeret af skivehansen; 13-04-2012 kl. 10:13.
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 12:46   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du har været sygemeldt i 11 år uden der er sket noget, kunne det måske være en god i dag og flytte mach så der kom nye øjne til.

nej du må forklarer lidt mere, hvis du vil have hjælp, hvad fejler du, er du aldrig arbejdsprøvet osv.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 08:32   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen er forpligtet ved at svare en partsrepresentant.
Du skal selvsagt skrive under på at han representere dig.

Vedr. afklaring: Er du stadig på kontanthjælp, skal du vel afklares til anden forsørgelse. Dette sker ved afklaring af arbejdsevne, samt at din helbredsmæssige tilstand er stationær, eller uden bedring.
Det kan derfor godt være at din tilstand forværres, over tid, men det forhindre IKKE en afklaring.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 08:48   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad er begrundelse for du bliver rykket til 2 i stedet for 3
er der sket noget som gør du har det bedre
eller er der kommet flere oplysninger i sagen

om du har været i 11 år eller et halvt, er lige meget. kommunen skal vurdere din arbejdsevne.
nu ved jeg ikke hvad der gør du har været syg i 11 år uden afklaring
mangler der lægepapir eller har du ikke været i arbejdsprøvning
godt nok er kommunerne langsomme, men 11 år er lang tid
så du skal kigge din sag nøje i gennem og kigge på de ting som mangler
for et eller andet mangler alså.

gruppe 2

I situationer, hvor sagsbehandleren vurderer, at borgeren ikke kan varetage et fleksjob inden for 3 måneder, men godt kan deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud, skal borgeren indplaceres i matchgruppe 2. Det kan eksempelvis være tilfældet, hvis borgeren er blevet syg med en uafklaret diagnose, hvor der er tvivl om varigheden.

så det kan betyde arbejdsprøvning eller aktivering, din sagsbehandler nok tænker på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 09:13   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Match 2 placeres vi i når vi deltager aktivt, og er parat til arbejdsprøvning, og du slipper nok ikke uden om afprøvning hvis du vil have en afklaring.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 12:22   #6
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
(Jeg skriver på Johns vejene. Jeg er hans kæreste Pernille)

John har været sygemeldt i 11 år. pga en arbejdsulykke.
Han har gentagende gange forsøgt at finde ud af hvad der mangler i hans sag af papir, så han kan blive afklaret.

Da vi kom til møde oppe på kommunen i denne uge var hans sagsbehandler ikke til at finde ud af. Hun ville flytte John fra Match 3 til match 2. Men da hun fik øje på hans arm der er bundet ind i gips, ændrede hun holdning totalt. Hun er ikke den sagsbehandler man ville vælge hvis man se kunne vælge. Hun er kold, kynisk og desideret modbydelig overfor folk.
Hun blev fornærmet over at vi havde vores borgerrådgiver fra Randers kommune med. Årsagen til det er at Randers kommune flere gange har udskudt at sende John i afklaring. De mener at der er stadigvæk behandlings muligheder for Johns nældefeber anfald. Men det er der bare ikke. Så nu har John gåetsiden Januar 2011 og ventet på at komme i afklaring.
Det hele er noget rod. John fik af vide for et par mdr siden at han havde fået en ny sagsbehandler. Men da han bliver kaldt til møde i sidste uge, var det med hans gamle sagsbehandler. Mystisk!!!!!!!!!!
Årsagen var i følge sagsbehandleren at det er nu hende der sidder med de borger der er over 30 år og er på kontanthjælp. Og at det er kommet ny struktur på job centeret. Og det var i følge en ny lov der skulle havde været kommet før påske ( men den lov er aldrig blevet godkendt, så hun stak os endnu en løgn).

Jeg mener nu også at Johns sagsbehandler skal udlevere de relevante papir og dokumenter til Johns parts repræsentant . Men det er hun ikke meget for at gøre. Hun gav os direkte besked på at vi skulle bede parts repræsentanten om at stoppe med at sende breve til hende, for i følge hende selv havde hun fået 3 breve fra inden for en uge. Men det er bare noget fis. For det sidste brev han har sendt til hende er sendt for over 1 mdr siden.
Så der er ikke noget at sige til at det er noget ged på Randers Jobcenter.
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 21:31   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af skivehansen Se meddelelser
Jeg mener nu også at Johns sagsbehandler skal udlevere de relevante papir og dokumenter til Johns parts repræsentant . Men det er hun ikke meget for at gøre. Hun gav os direkte besked på at vi skulle bede parts repræsentanten om at stoppe med at sende breve til hende, for i følge hende selv havde hun fået 3 breve fra inden for en uge. Men det er bare noget fis. For det sidste brev han har sendt til hende er sendt for over 1 mdr siden.
Så der er ikke noget at sige til at det er noget ged på Randers Jobcenter.
Hvis John, skriftligt, har oplyst kommunen om, at han har en partsrepræsentant, og navn og adresse på denne, så skal kommunen respektere det.

"§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., gælder ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, eller hvor andet er fastsat ved lov.
"

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=105127
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 08:07   #8
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
Hejsa
Jeg har underskrevet en aftale med min repræsentant og er sendt til jobcenter men hun er meget sur over vi har sat ham på sagen.
De ønsker ikke jeg skal komme i afklaring som de selv sagde til arbejdsskadestyrlsen jeg skulle forblive på kontanthjælp.
Ingen er der ikke nogen planer om noget vider forløb. Men så er det du på banen Ricky.
Det er løgn på løgn igen og igen. Men hvordan kan de blive ved uden at der sker noget?
Har det som om at jeg snakker til en dør når jeg er til møde. Føler ikke at der bliver lyttet til mig og det er bare fusterende.

Sidst redigeret af skivehansen; 16-04-2012 kl. 08:22.
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 08:23   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Be evt. om at få dette skriftlig!

Dernæst klager i over dette.

Men formodentlig får i gang i sagen.

Alternativt, når han nu er på kontanthjælp, kan i selv søge en førtidspension efter §17 på det foreliggende, så I får en begrundelse, og afklaring for hvad der måtte mangle.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nogen der kender til randers jobcenter skivehansen Politik og Samfund 0 19-02-2012 17:04
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
Hjælp nu venligst, jobcenter griner af mig.... Dolli Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 55 15-08-2011 18:26
Hjælp fra Jobcenter Psenbesen Er det overhovdet til at få fleksjob? 5 08-11-2010 15:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension