K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2012, 14:23   #21
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
@Risa: Jeg ved ikke om de har været der ude hos hende endnu, men hun ik af vide at de kom uanmeldt en eller anden dag... Mega skræmmende. Hun har også nogle psykiske problemer og hun kan slet ikke holde tanken ud at der skal komme nogle i rode rundt i hendes hjem, hendes fristed.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 14:39   #22
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Dét synes jeg godt nok er vildt grænseoverskrivende, tm1978! At tænke sig, at en kommunalt ansat går gennem éns bolig og måske åbner skabe og skuffer for at finde beviser på, om man bor alene eller ej...Umiddelbart lyder dét heller ikke helt lovligt i mine øre... Grundloven taler om boligens ukrænkelighed:

Citat:
§ 72
Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelser, beslaglæggelse og undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-, telegraf- og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen undtaglse, alene ske efter en retskendelse.
http://www.grundloven.dk/

Og en retskendelse får man kun ved begrundet mistanke... Sååå... Så længe man viser sig samarbejdsvillig, ville jeg ikke lukke dem ind... Og har kommunen en begrundet mistanke, må de indgive en anmeldelse, og så må politiet undersøge sagen... Og boligen...



PS. Aha!
Citat:
De oplysninger, som myndighederne besidder, kan pege på, at der er
en begrundet mistanke om socialt bedrageri. Der må i så fald
indgives politianmeldelse med anmodning om, at der foretages en
husundersøgelse/ransagning på adressen. Yderligere
undersøgelsesskridt i medfør af retssikkerhedslov, forvaltningslov
m.v. er ikke mulig.
Side 73: http://www.kl.dk/ImageVault/Images/i...ltHandler.aspx
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 20:42   #23
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
Flyt til udlandet, så er I fri for alt det p!s.

Klimaet i DK er betændt, folk er sindssyge, altså de såkaldt raske, og der sparkes nedad nu kassen er ved at være tom.

Men det bliver værre, langt værre, det kan jeg garantere, derfor hvis I kan - så kom væk, også hvis de en dag vil begynde at "vende bunken" for FP´ere.
BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 21:10   #24
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeg synes også det lød vildt, men efter helenekr har skrevet at det er ulovligt, så bliver jeg faktisk lidt sur på den bekendtes vegne. Jeg tror lige jeg skal have fat i hende, så hun ved at de er ude på dybt vand...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 22:20   #25
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Var det og er det, sådan et samfund vi ønsker? Bygget op i angst for naboer, arbejdsgiver, kolleger, kommunen, staten?
Al det her plader opstår jo fordi nogle er "finere" end andre og der uddeles differentieret ydelser, herunder efter civilstand.


Hvis der nu indførtes ens ydelser / forsørgelsesgaranti for alle borgere i dette land svarende til minimum EU's fattigdomsgrænse plus evt. tillæg for hjemmerforsørgede børn, så undgik man bla. al den administration og snagen i civilstand m.m.


Hvor svært kan det egentlig være ?

Men imod tåber og tåbelige systemer kæmper selv guder forgæves ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 17:08   #26
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Mange tak for jeres tips og opbakning :-)

Til Helene: Jeg anede godt nok ikke at man kunne sige nej, men jeg må indrømme at jeg har en smule svært ved at forstå de der paragraffer og andet halløj. Men nu kører det jo også rundt oppe i hovedet på mig.

Risa: Ja, jeg vil sgu heller ikke have de kommune folk rendende og gennemrode mine ting, føj for den lede, hvor grænseoverskridende og angst provokerende. Ikke fordi at jeg har noget at skjule, da min ven overhovedet ikke har noget som helst over hos mig, ikke engang en tandbørste. Hvis de slynger den trussel i hovedet på mig, så svare jeg at så må de skaffe en retskendelse og så må politiet jo komme. Faktisk vil jeg enormt gerne meldes til politiet, for så kan anklagen blive ordentligt undersøgt efter de lovgivende regler og ikke efter hvad de to gimper fra kommunen sidder og finder på.
Kan jeg melde mig selv til politiet? Kan jeg melde kommunen for chikane?

Er der i øvrigt noget om snakken? At de lejesvende fra kommunen får ekstra bonus i form af penge, hvis de knalder folk for socialt bedrageri? Hvis det er sandt, så er det da et kæmpe problem

Jeg har "valgt" at tage til det forhør, eller møde som de kalder det, da jeg ikke også vil beskyldes for ikke at være samarbejdsvillig (de truer med i brevet, at det vil skade min sag, hvis jeg ikke er det). Jeg har fået printet alle mine papirer ud oppe i banken (og selv betalt for det!) og så har jeg fundet en hårdkogt bisidder som tager med. Hende har jeg også holdt flere møder med, hvor vi har talt alt igennem. Men som nogle af jer skriver, så er der åbenbart kommet helt nye opstramninger. Den med, at man ikke engang må holde en anden en i hånden i det offentlige rum, uden at blive beskyldt for at være samboende, ja det er godt nok langt ude. Eller om man bliver betragtet som et par, jamen altså, hvor herre til hest, man flytter da ikke sammen 2 minutter efter at man har mødt hinanden? Sådan foregår tingene jo (desværre) ikke i den virkelige verden. Hvis jeg kan komme til det, så kysser jeg sgu på kommune gimperne, for så må det jo betyde at jeg bor sammen med dem og så har de bare at betale halvdelen af alle mine udgifter

Alt det med kommunen er en ting, noget andet er, at jeg simpelthen ikke kan fatte at mine naboer kan være så ondskabsfulde og løgnagtige. Jeg er ret sikker på at det er det 3 gamle nisser, som jeg har sagt fra overfor, men jeg kan jo ikke være 100 % sikker og hvem kan det ellers være? Ja, der er jo rigeligt at vælge imellem, da jeg er omringet af gamle sure bitre mennesker, der ikke har noget andet at gå op i, end at sidde og glo på mig. Jeg føler at jeg bor lige midt i en krigszone. Jeg mødte faktisk en af de 3 gamle nisser, da jeg var på vej ud og handle. Jeg sagde intet til hende, men hun vendte sig vredt om og sagde" Ja, alt det det, det vil jeg ikke rodes ind i. Det må du tale med de to andre om!" Bagefter prøvede hun at redde den i land, ved at påstå at de da ikke kunne finde på at anmelde mig. Løgn, løgn og atter løgn
Lad os engang antage at der sidder en gammel tosse her i kvarteret som gerne vil bekæmpe socialt bedrageri. Alle ved at de to gamle har begået socialt bedrageri i over 25 år Men de er ikke blevet anmeldt Næ, det lige præcis mig, som de er ude efter. Det er så tydeligt at det er en hævnact
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 23:16   #27
Julcas
Elsker at være her på K10
 
Julcass avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: Kirkebakkeboligby
Indlæg: 91
Styrke: 13
Julcas er ny på vejen
Jeg ville kontakte Den Sociale Retshjælp og rådføre mig med dem (de giver gratis rådgivning) http://www.socialeretshjaelp.dk/

De er meget kritiske over for kommunernes ageren ifht anmelderi og socialt bedrageri og har her i sommer deltaget i debatprogram på DR P1 om netop dette emne

http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Udse...8/02102302.htm
Julcas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 10:15   #28
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Tak for tip og god radioudsendelse :-) Der trænger virkelig til at komme fokus på disse problemer..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 10:57   #29
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du får redt tingene ud, men lad endelig være med at beskylde andre for noget, du heller ikke kan bevise. Alle er jo uskyldige indtil det modsatte er bevist.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 11:07   #30
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Har været til forhør

Det var jo næsten som man ser det på film, den ene kommune dame spillede "good cop" og den anden "bad cop."

De gik lige på med beskyldninger og spørgsmål, hvorpå jeg forlangte at få at vide hvad anmeldelsen overhovedet drejede sig om og hvilke beviser de havde at bygge dette på. Jeg blev heller ikke oplyst om at alt hvad jeg sagde, kunne blive brugt imod mig, men det er vel heller ikke så vigtigt?!

Anmeldelsen var som forventet anonym, hvilket jo tyder på at min nabo ikke tør at stå ved sin anmeldelse af mig. Der stod bare meget kort at jeg havde boet sammen med en i x antal måneder (en direkte LØGN, jeg bor ikke sammen med nogen) og at manden kørte i "nummerplade". Selve sprogbrugen og stavefejl pegede i direkte retning af min sure bitre og misundelige nabo. Det var da rart at kunne udelukke mine facebook venner fra mistanke, denne uvished kan drive enhver til vanvid. Jeg mener, at medmindre at det er en rocker man vil anmelde, så burde det ikke være tilladt at være anonym. Sådan som det er nu, kan alle jo anmelde på livet løs, ja kommunerne opfordre jo til det. Så hvis man f.eks. har hjernedøde naboer eller en rådden familie eller en jaloux ex, så kan de frit og kvit sende falske anmeldelser uden at det var nogen konsekvenser for dem.

Jeg fortalte det så, sådan som det var, at jeg i længere tid var blevet chikaneret af flere naboer i kvarteret, men alligevel skulle jeg igennem forhøret og tjekkes og besvare temmelig mange spørgsmål. Jeg var glad for at jeg havde en god bisidder med. Vi forsøgte at få kommune damerne til at svare på, hvad man lige præcis må og ikke må, men fik kun løse og diffuse svar. De regler som gælder for den ene person, gælder ikke nødvendigvis for en anden person. Det betyder i praksis at den ene person får måske lov til at have overnattende gæster 2 gange om ugen, andre må ikke engang ses gå sammen ned af en sti i offentligheden. Jamen, helt ærlig, hvad er det dog for noget? De må da lave nogle regler, som gælder for alle og de skal være de samme regler i alle kommuner, ikke som nu, hvor alle bare opfinder deres egne regelsæt, som de i øvrigt holder hemmeligt for borgerne.

Nu skal jeg så vente på afgørelsen, hvornår den så end kommer, det kunne jeg heller ikke få noget præcist svar på. Jeg aner ikke hvordan det gik, og da jeg tilmed har hørt at visse kontrolteam får økonomisk bonus for at knalde folk, så er det ikke nødvendigvis sandheden der vejer mest

Men endnu engang højt hurra for det danske velfærdssystem, som tager fra de syge og sparker til de invalide..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver jeg anmeldt for bedrageri? logikeren Accept fra vores omgivelser 10 10-01-2011 15:51
Sorø Kommune Politi anmeldt telefonmanden Dit og Dat 3 23-12-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension