K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2011, 14:18   #1
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Afslag på fleksjob m.m.

Jeg har fibromyalgi, og har stik imod hvad alle forventede fået afslag på fleksjob.

Ifgl min bedste overbevisning så har man totalt ignoreret resultaterne af min resourceprofil, hvilket jeg har fået bekræftet af en advokat, så jeg har naturligvis anket, såfremt afslaget fastholdes hele vejen igennem systemet så er det min hensigt at stævne bevillingsankenævnet, er der noget der har erfaringer med det ?

Jeg har igennem hele forløbet været arbejdsløshedsunderstøttelsesberettiget og er det som sådan stadig, men står nu overfor at skulle træffe en vigtig beslutning.

Jeg er ikke som kommunen mener, i stand til at komme i beskæftigelse under ordinære vilkår, ingen tvivl om det, og som sådan heller ikke berettiget til af få arbejdsløshedsunderstøttelse, da man jo skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet for at være det.

Men jeg øjner en mulighed for at stille mig til rådighed med de begrænsninger arbejdsløshedskassen tillader, for på den måde at få understøttelse så længe det kan lade sig gøre.

Spørgsmål.: Kan det på sigt skade min sag hvis det kommer til at juridisk søgsmål, at jeg i den mellemliggende tid har modtaget understøttelse, og dermed have stillet mig til rådighed for arbejdsmarkedet ?
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 16:23   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du modtager understøttelse, så har du jo løjet over for din a-kasse, for du har vil ikke nævnt du er syg.
det kan kommunen jo også bruge i mod dig, for nu står du jo som raskmeldt
når man er syg modtager man sygedagpenge eller kontanthjælp når man endnu ikke er afklaret.
derudover er det ikke fibromyalgi som giver adgang til flexjob, men din arbejdsevne
formoder du har været i arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 16:42   #3
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Jeg tror du vil have svært ved at stævne et ankenævn for et ankenævns afgørelse, jeg har aldrig personligt hørt om det, til gengæld har jeg hørt om vundne sager når der er anlagt sag direkte mod en kommunes afgørelse.

Om det kan skade din sag, er svært at svare på. Men mon ikke kommunen vil mene at de traf den rette afgørelse, hvis du alligevel stiller dig til rådighed for arbejdsmarkedet, med eller uden begrænsninger/skånehensyn for at oppebære understøttelse.

Du er i en slem kattepine, og var jeg dig så ville jeg afgjort tale med en advokat. På en måde lyder det forkert at stille sig til rådighed, samtidig med at du pusler med planer om juridisk søgsmål fordi du ikke kan klare et fuldtidsjob. Jeg vil tro at det vil give bagslag hvis du alligevel ikke kan klare job eller aktivering.

Hvad med revalidering? Har du undersøgt på de muligheder?
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:24   #4
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Jeg har ikke modtaget, og modtager naturligvis ikke understøttelse, jeg spørger jo netop om det vil skade min sag på sigt hvis jeg forsøger at gøre det.

Mine sygedagpenge er ophørt, jeg er ikke berettiget til kontanthjælp, og kommunens afslag på fleksjob er vel en indirekte raskmelding.

Ja, jeg har været i arbejdsprøvning og iøvrigt fulgt hele forløbet til punkt & prikke.

Jeg kan ikke arbejde under noget der bare ligner ordinære vilkår.

Udklip af ressourceprofil.:
På baggrund af de lægelige undersøgelser og arbejdsprøvning må det skønnes, at klientens funktionsniveau varigt er nedsat i en grad der vanskeliggør opretholdelse at arbejde på ordinære vilkår.”

dr. Med. XXXXXXX XXXXXXX i sin erklæring af 13. marts 2010 anfører: ”Tilstanden er kronisk”.


Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis du modtager understøttelse, så har du jo løjet over for din a-kasse, for du har vil ikke nævnt du er syg.
det kan kommunen jo også bruge i mod dig, for nu står du jo som raskmeldt
når man er syg modtager man sygedagpenge eller kontanthjælp når man endnu ikke er afklaret.
derudover er det ikke fibromyalgi som giver adgang til flexjob, men din arbejdsevne
formoder du har været i arbejdsprøvning
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  YRMB.jpg
Visninger: 438
Størrelse:  166,1 Kb
ID: 256  
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:30   #5
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Pt er jeg ikke i en kattepine, da jeg intet har foretaget mig efter mit afslag.

Jeg har her til eftermiddag snakket med en advokat og har besluttet ikke at forsøge at få arbejdsløshedsunderstøttelse.

Jeg mener helt sikkert (som alle andre involverede i dette) at jeg er berettiget til fleksjob, i tilfælde af endnu et (forventet) afslag fra kommunen samt afslag fra bevillingsankenævnet, hvad gør jeg så fremadrettet ?

Jeg er ikke kontanthjælps berettiget, hvilke muligheder har jeg for revalidering ?



Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Jeg tror du vil have svært ved at stævne et ankenævn for et ankenævns afgørelse, jeg har aldrig personligt hørt om det, til gengæld har jeg hørt om vundne sager når der er anlagt sag direkte mod en kommunes afgørelse.

Om det kan skade din sag, er svært at svare på. Men mon ikke kommunen vil mene at de traf den rette afgørelse, hvis du alligevel stiller dig til rådighed for arbejdsmarkedet, med eller uden begrænsninger/skånehensyn for at oppebære understøttelse.

Du er i en slem kattepine, og var jeg dig så ville jeg afgjort tale med en advokat. På en måde lyder det forkert at stille sig til rådighed, samtidig med at du pusler med planer om juridisk søgsmål fordi du ikke kan klare et fuldtidsjob. Jeg vil tro at det vil give bagslag hvis du alligevel ikke kan klare job eller aktivering.

Hvad med revalidering? Har du undersøgt på de muligheder?
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:32   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
sådan forstod jeg det også at det var en forespørgelse

det som måske har givet dig et afslag udfra et hurtig overblik
er at de vedkender du ikke kan tåle tungeløft
men at du så måske kan komme i revalidering til et kontorjob
så er alle muligheder ikke afprøvet i forbindelelse med revalidering

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-01-2011 kl. 17:34.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:54   #7
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Diagnosen Fibromyalgi siger det hele, og det burde de vide, problemstillingen er nok desværre nærmere at det ikke er en anderkendt lidelse på niveau med mange andre.

Jeg kan ikke passe et kontorjob bedre end så meget andet, jeg skal have lov til at holde et hav af pauser og have lov til at indpasse min aktivitet efter mine smerter (komme & gå som smerterne byder mig), men ville det fremme min sag hvis jeg bliver afprøvet i et kontorjob, og hvordan angriber jeg det herfra, min sag er jo afsluttet.



Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
sådan forstod jeg det også at det var en forespørgelse

det som måske har givet dig et afslag udfra et hurtig overblik
er at de vedkender du ikke kan tåle tungeløft
men at du så måske kan komme i revalidering til et kontorjob
så er alle muligheder ikke afprøvet i forbindelelse med revalidering
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 18:01   #8
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Som jeg ser det, så ligger hele humlen i hvad reumatologen skriver. Han skriver at du ikke kan klare større fysisk belastning, men formentlig mere aflastet arbejde, hvor der er mulighed for hyppige stillingsskift. Med de ord, så siger han at du kan klare, ikke fysisk arbejde med de rette skånehensyn.

Det bør da afprøves, evt. ved en ny og mere skånsom arbejdsprøvning, butiksarbejde med vareopfyldning m.m er da ikke specielt skånsomt.

Måske kan fagforeningen hjælpe, for umiddelbart peger det jo på fleksjob eller som min. revalidering.

Og så er der jo klagesystemet, du kan risikere at få medhold så det er afgjort værd at prøve.

Det er kommunerne også kendt for, at give folk afslag og så lade klagesystemet klare resten, for går den så går den.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 18:31   #9
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Ifgl. resultatet af ergoterapeutisk undersøgelse af min ADL evne fra Frederiksberg Hospital (evne til at udføre dagligdags aktiviteter), beskrives det

”at udførelse af selvvalgte, velkendte relevante ADL opgaver er anstrengende for mig, at jeg er ineffektiv, samt at det kan være forbundet med risiko, og / eller jeg har brug for hjælp.

Udpluk af resultat af arbejdsprøvning herunder, det var absolut arbejde der ikke var belastede.

kan du uddybe hvad revalidering ville være i mit tilfælde ? Jer er ikke blevet konfronteret med det under sagsforløbet.

Når du skriver "klagesystemet" mener du så bevillingsankenævnet, eller er der noget derefter ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Som jeg ser det, så ligger hele humlen i hvad reumatologen skriver. Han skriver at du ikke kan klare større fysisk belastning, men formentlig mere aflastet arbejde, hvor der er mulighed for hyppige stillingsskift. Med de ord, så siger han at du kan klare, ikke fysisk arbejde med de rette skånehensyn.

Det bør da afprøves, evt. ved en ny og mere skånsom arbejdsprøvning, butiksarbejde med vareopfyldning m.m er da ikke specielt skånsomt.

Måske kan fagforeningen hjælpe, for umiddelbart peger det jo på fleksjob eller som min. revalidering.

Og så er der jo klagesystemet, du kan risikere at få medhold så det er afgjort værd at prøve.

Det er kommunerne også kendt for, at give folk afslag og så lade klagesystemet klare resten, for går den så går den.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  YRMB1.jpg
Visninger: 413
Størrelse:  95,4 Kb
ID: 257  

Sidst redigeret af YRMB; 03-01-2011 kl. 18:45.
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 18:47   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af YRMB Se meddelelser

Jeg er ikke kontanthjælps berettiget, hvilke muligheder har jeg for revalidering ?
Man kan altid prøve at søge om revalidering så snart, man mener at have en nedsat arbejdsevne. Såsom revalidering skal være afprøvet før, man kan få en visitation som fleksjobber. For at være fleksjobber skal alle andre muligheder være afprøvet, da fleksjobordningen er en varig ordning. Såfremt en revalidering ville være set formålsløst ville en fleksjob komme på tale....

En revalidering kan være mange ting, men såsom omskoling til en andet fag på arbejdsmarkedet, med f.eks. en uddannelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på Fleksjob... Klaus K Spørgsmål ang fleksjob 14 18-02-2011 22:33
Afslag på fleksjob fra ankestyrelsen, hva gør jeg? metropol Spørgsmål ang fleksjob 22 16-04-2010 17:51
Fleksjob afslag jfm Spørgsmål ang fleksjob 2 15-02-2010 08:40
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05
Afslag på fleksjob dino Spørgsmål ang fleksjob 5 25-04-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension