K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2011, 15:43   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skriver.....

"Jeg har også fået brev i dag, med det endelige svar om at mine sygedagpenge er blevet stoppet, og jeg har fra i dag, og 4 uger frem til at sende en klage ind. jeg ved bare ikke om jeg skal begynde og få sat igang med den klage nu, i tilfælde af at psyk ikke kan rede mine sygedagpenge??"

Svaret er JO....du klager omgående og hurtigst muligt uanset hvad der sker.
Her har kommunen 4 uger til at beslutte sig om de giver dig ret eller sender den videre til vurdering.

Jo hurtigere du klager des hurtigere har du en afgørelse, uanset hvad din læge sætter gang i.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 18:14   #12
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Byder ind med lidt viden

Hejsa Gubbi...

Damm! du tager helt pusten fra mig med alt det du har oplevet på så kort tid .

Men du skal ikke være bange for at være havnet på Kontanthjælp, for når du er overgået fra sygdagpenge til kontanthjælp har du nøjagtigt de samme rettigheder, som hvis du stadig var på sygdagpenge.

Lovgivningen, som skal anvendes i din sag er også den samme, som hvis du stadig var på sygdagpenge og når du er sygemeldt og ikke må påtage dig arbejde har du mulighed for at få aktiveringdfri efter § ( leder lige efter den i mine egne papire og sætter den ind senere) og der skal laves en sygeopfølgningsplan, som belyser hvad der fremadrettet skal ske i din sag/ med dig. Denne revideres når/ hvis der kommer nye lægelige oplysninger.

Du kan i realiteten være aktiveringdfri indtil det tidspunkt, hvor du overgår til Flex, skåne eller Fp

Jeg skriver ovenstående pbf= på baggrund af mine egne erfaringer med denne ordning.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 06-01-2011 kl. 18:15. Årsag: glemt ord
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 23:50   #13
mølski
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
mølski er ny på vejen
Hej Gubbi, har din læge ikke en form for akut tid, det er en periode hvor din læge tager imod her og nu syge, det tror jeg alle læger har, det kan jo ikke være rigtig at man skal bestille tid ved sin lægen 7 eller 12 uger før man er syg, du eller jeg kan jo ikke ringe og sige, hallo doktor, d. 3. feb. er jeg syg.
mølski er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 19:14   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gubbi.

Godt at høre du fik fat i afd.læge på psyk.afd., og vedkommende forstod din situation. Jeg tror nu ikke denne kan omgøre en afgørelse fra kommunne ang. dine forsættelse af sygedagpenge. Hun kan derimod skrive (og jeg mener det skal være på skrift, da det skal fremgå som dokument du kan pege på i din sag) at det er kontraindiceret at du bliver aktiveret i X antal mdr. pga. dit helbred. Dvs. at hun via skriftlig om m. netop disse ord, kan udvirker at SB fra jobcenter ikke sender dig i pt. helt uhensigtmæssige aktiveringsforløb, sålænge psyk. siger god for dette. Hvilket jo også er hvad du har brug for indtil du har det bedre.

Så skriver du flg.:
Citat:
men eftersom min læge ikke kendermig valgte de at smide den væk igen
Nej, nej, nej, det må de ikke. Du bør derfor gøre opmærksom på at dette ikke er korrekt iflg. god forvaltningskik.

Du skriver også:
Citat:
jeg ved bare ikke om jeg skal begynde og få sat igang med den klage nu, i tilfælde af at psyk ikke kan rede mine sygedagpenge??
Som jeg lige har svaret dig ovenfor, er du nødt til at klage over din afgørelse, da lægen ikke kan udvirke, at den omgøres. Du bør få hjælp til denne klagesag, har du nogen der kan hjælpe dig?

Du skriver også flg.:
Citat:
Hvordan finder jeg ud af, om hun har kunnet gøre noget? sender de mig brev om det, eller er der et sted jeg skal prøve og tage kontakt i morgen for at høre? jeg skal jo ha noget afvide så jeg kan få lavet den her klage hvis ikke der er lavet ændringer i situationen.!?
Nej, jeg tror ikke de sender dig et brev. Derfor skriver jeg, at du må bede denne afd. psyk. el. din anden psyk, som er tilbage mandag om at skrive til jobcenter m. den tekst, som jeg ovenfor skrev omkr. kontraindiceret ang. aktivering. Altså, hvis psyk.'erne mener, dit helbred forværres hvis du aktiveres.

Håber dette skriv gav dig nogle svar eller kom igen.

Se om du kan få slappet lidt af i weekenden og tag så fat i ovenfor mandag.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har virkelig brug for nogen kloge hoveder nu. Indiansummer Alt det andet 6 03-07-2013 21:58
har brug for hjælp - kan jeg selv gøre mere Dikal80 At søge førtidspension 9 23-10-2012 10:30
nogen der ved mere om ny" regler.. ledighedsydelsen. annech Politik og Samfund 2 15-03-2012 22:18
Har brug for mere viden Mimsemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-11-2011 22:30
Nogen her med erfaring/oplevelser ved brug at private socialrådgivere.. @PerChr Politik og Samfund 0 06-11-2010 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension