K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2010, 23:00   #1
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Endnu et år er gået!!!

Hej!

Er ikke så aktiv herinde mht. skrivelser, men jeg læser dog og følger med på dén måde


Har nu været ansat i fleksjob (husassistent, børnehave) siden november 2007 - et job jeg er ovenud lykkelig for, og som har gjort mig godt på mange måder. I tidernes morgen nægtede jeg i én alder af 30 år at komme på førtidspension, trods dét fra kommunens side var "oppe at vende" - jeg kunne simpelthen ikke se mig selv, sidde derhjemme uden kontakt for omverdenen, trods de frygteligste rygsmerter, grundet én arbejdsskade....

Hver dag må jeg tage stærke piller for at kunne klare mit job, og dét nager mig virkeligt mht. de piller - tænker jo også på, at de bestemt ikke er gode for helbredet. Jeg dyrker styrketræning 2 gange om ugen, med håb om, at dét hen ad vejen vil blive bedre smertemæssigt......-har dog nu trænet over et år, uden dén helt store forandring, desværre......-så derfor kan håbet godt til tider synes "meget lille" - MEN giver jo én dejlig velvære, dét at have været igang...

Er blevet langt bedre til selv at sige fra, både på job og privat - og får megen støtte af både kollegaer, mand og børn.....-hvilket jeg sætter meget stor pris på...

Dét er helt bestemt ikke sjovt, at have kroniske rygsmerter - jeg kan til tider føle mig på vej ned i "afgrunden" - men dét som holder mig oppe er netop mit dejlige job/kollegaer og ikke mindst men også min familie, ja hele mit netværk...


Jeg bliver kun 38 år - trods mange smerter hver dag, håber jeg at være i fleksjob mange år endnu og selvfølgelig allerhelst i dét samme/dér hvor jeg befinder mig nu - dog så tror jeg desværre ikke, at jeg holder "fuldt ud" på arbejdsmarkedet, så skal der dæleme sker én stor forbedring og dét har jeg svært ved at tro på, nu efter 7 år med smerter....


Trods dét skal jeg jo alligevel ikke klage - jeg har én dejlig familie, et dejligt job, gode venner mm. - tænker lidt, at selvom jeg må bruge rollator ved gang og krykstok i forskellige situationer, og har div. andre hjælpemidler, så er jeg jo heldig......-langt værre hvis jeg var i én situation og dermed sad i kørestol og intet kunne...

Ved ikke rigtig hvor hen jeg ville med détte indlæg - men helt skønt at få skrevet nogle tanker ned og delt dem med jer...



Vil hermed ønske jer alle et godt og lykkebringende nytår - må lykken være med jer i dét nye år......-både jer som er i job, og jer som kæmper kampen, om FP....

Giver jer alle et stort nytårs

Britta

Sidst redigeret af BFF; 30-12-2010 kl. 23:03.
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 23:17   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Godt nytår til dig også.. Håber det lykkes dig at holde smerterne fra døren så du kan beholde dit job som bringer dig glæde i din hverdag.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 09:19   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
et rigtig godt nytår
husk og passe på dig selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 10:36   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brittafriis Se meddelelser
Hej!

Er ikke så aktiv herinde mht. skrivelser, men jeg læser dog og følger med på dén måde


Har nu været ansat i fleksjob (husassistent, børnehave) siden november 2007 - et job jeg er ovenud lykkelig for, og som har gjort mig godt på mange måder. I tidernes morgen nægtede jeg i én alder af 30 år at komme på førtidspension, trods dét fra kommunens side var "oppe at vende" - jeg kunne simpelthen ikke se mig selv, sidde derhjemme uden kontakt for omverdenen, trods de frygteligste rygsmerter, grundet én arbejdsskade....

Hver dag må jeg tage stærke piller for at kunne klare mit job, og dét nager mig virkeligt mht. de piller - tænker jo også på, at de bestemt ikke er gode for helbredet. Jeg dyrker styrketræning 2 gange om ugen, med håb om, at dét hen ad vejen vil blive bedre smertemæssigt......-har dog nu trænet over et år, uden dén helt store forandring, desværre......-så derfor kan håbet godt til tider synes "meget lille" - MEN giver jo én dejlig velvære, dét at have været igang...

Er blevet langt bedre til selv at sige fra, både på job og privat - og får megen støtte af både kollegaer, mand og børn.....-hvilket jeg sætter meget stor pris på...

Dét er helt bestemt ikke sjovt, at have kroniske rygsmerter - jeg kan til tider føle mig på vej ned i "afgrunden" - men dét som holder mig oppe er netop mit dejlige job/kollegaer og ikke mindst men også min familie, ja hele mit netværk...


Jeg bliver kun 38 år - trods mange smerter hver dag, håber jeg at være i fleksjob mange år endnu og selvfølgelig allerhelst i dét samme/dér hvor jeg befinder mig nu - dog så tror jeg desværre ikke, at jeg holder "fuldt ud" på arbejdsmarkedet, så skal der dæleme sker én stor forbedring og dét har jeg svært ved at tro på, nu efter 7 år med smerter....


Trods dét skal jeg jo alligevel ikke klage - jeg har én dejlig familie, et dejligt job, gode venner mm. - tænker lidt, at selvom jeg må bruge rollator ved gang og krykstok i forskellige situationer, og har div. andre hjælpemidler, så er jeg jo heldig......-langt værre hvis jeg var i én situation og dermed sad i kørestol og intet kunne...

Ved ikke rigtig hvor hen jeg ville med détte indlæg - men helt skønt at få skrevet nogle tanker ned og delt dem med jer...



Vil hermed ønske jer alle et godt og lykkebringende nytår - må lykken være med jer i dét nye år......-både jer som er i job, og jer som kæmper kampen, om FP....

Giver jer alle et stort nytårs

Britta
Hej Britta.

Glæder mig over dit indlæg - og beundrer dig for din måde at takle livet - trods kroniske smerter - samt dit gå på-mod for at bibeholde tilknytningen til arbejdsmarkedet mange år endnu. Godt gået.

Jeg var ikke så stærk som dig, da jeg blev afklaret. Håbede på at blive visiteret til flex, men endte på pension. Min sygdom og alder taget i betragtning, er det også i orden. Jeg kan stadigt arbejde lidt ved siden af pensionen - og det har jeg det rigtigt godt med.

Godt nytår fra Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 22:37   #5
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Hej igen!

Tusind tak skal I alle 3 há

Dejligt for dig Jørgine, at du kan klare lidt arbejde ved siden af pensionen......-måske du føler lidt som jeg, at dét har meget at sige at komme lidt ud hver dag, blandt andre mennesker.....-og så længe man kan klare dét, så syns jeg dét er fint - dagen kan jo hurtigt nok indfinde sig, hvor helbredet ikke magter dét...

Fortsat god weekend

Kærligst Britta

Sidst redigeret af BFF; 08-01-2011 kl. 22:39.
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 21:28   #6
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Ikke godt nyt, desværre!!!

Hej igen!

Siden jeg sidst har skrevet, er dét desværre gået ned ad bakke

Har taget én snak med min søde arbejdsgiver og meddelt, at dét går rigtig skidt med ryggen (noget hun også selv kan se) - mange dage er én kamp, trods jeg elsker mit job......-har 18 timer om ugen, fordelt med 4 ½ time over 4 dage....

Jeg føler at jeg svigter min familie - lægger mig hver dag et par timer efter job.....-har ingen energi, og døjer også meget med træthed.....

Min arbejdsgiver meddelte, at min familie er dét vigtigste i mit liv og dermed kommer mit job i anden række....

Jeg har snakket med lægen og han har nu henvist mig til én reumatolog, som jeg imorgen skal ringe og bestille tid hos.......-venter lidt spændt på, hvad nyt han finder frem til - dét er immervæk til september, 8 år siden jeg fik min arbejdsskade...

Min arbejdsgiver og jeg har aftalt, at vi afventer og ser, hvad reumatologen siger, og derefter tager vi fat i min jobkonsulent, så vi sammen må finde én løsning - tænker lidt, om dét er timenedsættelse vi skal have sat i værk!?....

Vil jo MEGET gerne blive i mit gode fleksjob, og dét ved arbejdsgiver også godt


Hvad jeg vil med denne skrivelse.....-tja, vil bare minde om, at trods man syns dét går godt, så kan tingene hurtigt ændre sig, før man ved af dét......-man skal passe på sig selv i sit fleksjob og ja generelt, og også derfor jeg måtte erkende over for mig selv, at dét ikke kan fortsætte som dét kører nu...

Fortsat god søndag

Britta
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 09:28   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Det er surt når det går ned af bakke.
Jeg håber at reumatologen kan gøre et eller andet, men....

Måske ville en smerteskole være god for dig.
Du lyder til, at tackle smerterne rigtig godt, men de har mange gode fif til afspændning fx. og der er læge tilknyttet, som måske kunne smertedække dig endnu bedre.
Det kunne være det der skal til..

ønsker dig det bedste, og tak for et dejligt indlæg.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 14:13   #8
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Hej Wodpoulsen!

Ja jeg håber også selv at reumatologen kan gøre noget, desværre har jeg så først kunnet få tid til 4 maj...

Jeg har prøvet både smertetaklings-kursus og ligeså afspænding.....-men havde slet ikke dén udbytte af dét som jeg havde håbet på - har prøvet rigtig mange ting, som desværre ikke har været til én mærkbar hjælp...

Ja jeg prøver at få dét bedste ud af dagene - men er alligevel svært, når man har et dejligt job, mand og børn, som også skal passes - kan kun sige, at det er dét/dem, som holder mig oppe...

Ønsker bare, at jeg kunne være noget mere for min familie - men hvis dét evt. ender med lidt timenedsættelse på jobbet, nu hvor dét i længere til har gået dårligt, samt er så smerteplaget - ja at jeg generalt er blevet mere forringet, om man kan sige dét sådan.....-så håber jeg, at jeg kunne få mere overskud til dem...
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 20:57   #9
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Nogen som kan svare....

Hej!

Nogen som ved, hvor lang tid man kan forvente dér går før man hører fra kommunen, ang. én personlig opfølgnings-samtale i fleksjob???

D. 5 april kontaktede jeg hende, som jeg skulle ringe til, i såfald jeg havde brug for én personlig opfølgning - hun kunne oplyse, at jeg ville få brev fra kommunen, hvor i dér bla. vil stå hvem dér skal være med til mødet.
Nu har vi dén 19 april, og jeg har stadig intet brev fået...

Jeg har tænkt mig at skrive til kommunen via mail - ja omstillingen må jo ikke oplyse vedkommendes mailadr. så jeg ville kunne skrive til hende - så jeg er nød til at skrive dén direkte til kommunen med att. og så vedkommendes navn...

God påske til jer som "kigger forbi"

Hilsen Britta

Sidst redigeret af BFF; 20-04-2011 kl. 19:01.
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 22:07   #10
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Endelig....

Hej igen!

Endelig får jeg dén MR-scanning, som ingen andre speciellæger har villet give mig - de har alle påstået, at én MR-scanning på-viser dét samme som én CT-scanning...

Var til én yderst behagelig reumatolog d. 4 maj, og han var enormt grundig - han sagde dét ikke direkte, men var undrende overfor, hvorfor jeg ikke havde fået lavet én MR-scanning...

Fik så brev fra sygehuset, med én indkaldelse til d. 22 august - ja tak, er så glad for vi har dét frie sygehusvalg - derfor skal jeg have foretaget min scanning på Valdemar privathospital......-fik af vide fra visitionskontoret, at jeg vil modtage brev fra Valdemar og deraf kan jeg regne med, at dér går omkring 2-3 uger til selve scanningen bliver foretaget....

Har stadig intet hørt fra min sagsbehandler, ang. dén personlige opfølgningssamtale, som jeg har ytret ønske om at få afholdt vedr. mit fleksjob - har fået af vide pr. mail, fra hende som jeg skulle kontakte, at hun ikke vidste hvornår jeg ville høre fra min sagsbehandler og ergo, hvornår jeg kunne regne med at opfølgningen bliver sat til - derfor skriver jeg i denne weekend én mail til min sagsbehandler....-syns jo gerne nu hvor jeg har stort behov for dét, at jeg gerne snart ser dér sker noget...

Når man får brev fra kommunen ang. opfølgning af fleksjob, så har man fra modtagelsen, 14 dage til at besvare og sende retur - MEN ønsker man så én personlig opfølgning, så har kommunen bestemt ikke travlt......-og nu er dér gået små 2 mdr. fra jeg fik brevet om opfølgning af fleksjob...

Fortsat god weekend
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er du HSP og går du/har du gået til psykolog? L.S. Alt det andet 5 25-03-2013 14:16
11 år er gået Stute. Hvordan forløb det da du søgte fleks? 2 26-02-2013 06:44
3 år er snart gået. rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-01-2013 00:26
8 måneder er gået.... Ragdoll Politik og Samfund 2 02-09-2010 09:26
Så kom afgørelsen - endnu ikke gået op for mig L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 20-04-2010 23:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension