K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 18:51   #1
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Hjælp til reglerne om, fra førtidspension til fleks

Jeg er i tvivl, om det er under den rigtige kategori, jeg spørger om dette

Nå, men jeg vil høre om hvilken ydelse man for, hvis man går fra førtidspension til fleksjob??

Jeg er nemlig i den situation, at jeg er i arbejdsprøvning. Jeg har
ingen forsørgelse, idet mine sygedagpenge er frataget mig.

Dvs. at hvis jeg visiteres til fleksjob, men intet job for, så har jeg stadig ingen forsørgelse.

Nu er det sådan, at jeg ugentlig skulle have 12 timer i arb. prøv. Men kan ikke
holde til det, så pt. er jeg på 6 timer. Jeg overvejer så, at søge pension på en § 17. Men tænkte, at hvis jeg skulle få det bedre med årene, om jeg så ville kunne få ledighedsydelse, hvis jeg overgår til fleks??

Er der nogen der ved hvordan det fungere
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:02   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du overgår til fleks fra sygedagpenge får du ledighedsydelse..

Hvis du overgår til fleks fra kontanthjælp får du kontanthjælp..

Hvis du er faldet for grænsen på sygedagpenge, og ikke kan få kontanthjælp, fordi du er gift eller har formue, og overgår til fleks, kan du få noget der hedder Særlig Ydelse, så du vil ikke med et fleksjobbevis stå uden forsørgelse mere...

Hvis du har været på førtidspension ved jeg faktisk ikke om du vil overgå til kontanthjælp eller særlig ydelse, men ledighedsydelsen skal du først optjene retten til med 9 mdr. arbejde..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:09   #3
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Særlig ydelse, er det ikke også indtægtsbestemt. Altså hvor meget vi har af indtægt i familien??
For så vidt jeg ved, så kan jeg intet få. Heller ikke særlig ydelse

Men mit spørgsmål, var også mere, om man kan gå fra førtidspension til fleks, og få ledighedsydelse??
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:16   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nej du kan ikke gå direkte på ledighedsydelse, den ret skal optjenes først.. lige som retten til dagpenge.

Særlig ydelse er uafhængig af hvad din mand tjener, og svarer til kontanthjælpssatsen, man slipper bare for de rigide kontanthjælpsregler....

Den er kun afhængig af om du selv har en indtægt.

http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...ig-Ydelse.aspx
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:51   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Road66 Se meddelelser
Jeg er i tvivl, om det er under den rigtige kategori, jeg spørger om dette

Nå, men jeg vil høre om hvilken ydelse man for, hvis man går fra førtidspension til fleksjob??

Jeg er nemlig i den situation, at jeg er i arbejdsprøvning. Jeg har
ingen forsørgelse, idet mine sygedagpenge er frataget mig.

Dvs. at hvis jeg visiteres til fleksjob, men intet job for, så har jeg stadig ingen forsørgelse.

Nu er det sådan, at jeg ugentlig skulle have 12 timer i arb. prøv. Men kan ikke
holde til det, så pt. er jeg på 6 timer. Jeg overvejer så, at søge pension på en § 17. Men tænkte, at hvis jeg skulle få det bedre med årene, om jeg så ville kunne få ledighedsydelse, hvis jeg overgår til fleks??

Er der nogen der ved hvordan det fungere
Nå nu fik jeg analyseret lidt mere. Det er klart at kan du klare fleks er det det bedste, det er ikke indtægts eller ægtefælle bestemt, plus at man kan komme på "særlig ydelse" såfremt mand ikke lever op til reglerne omkring udbetalingen omkring ledighedsydelse.

Umiddelbart bør du ikke søge ftp. i forhold til §17 med mindre alt skriger til himlen om at du skal have ftp. Jeg er selv gået efter at kommunen søgte for mig iht. en §18 og fik afslag med krav om ny arbejdsprøvning, for blot 2 uger siden. Dog bør du checke dine instandser og vilkår meget nøje forinden.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 31-05-2011 kl. 19:57.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:12   #6
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tjekke dine indstanser og vikår meget nøje??? Jeg forstår ikke hvad du mener,
kan du forklare mig det.

Er ked af at du fik afslag på fp. pension. Hvorfor skal du arbejdsprøves igen?? Hvormange timer kunne du holde til??
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:18   #7
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Faktisk troede jeg, at hvis man ville forsøge sig med, at komme fra førtidspension til fleksjob. så ville man få en forsørgelse indil, man fandt et fleksjob..... Tager jeg fejl
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:25   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Road66 Se meddelelser
Jeg er i tvivl, om det er under den rigtige kategori, jeg spørger om dette

Nå, men jeg vil høre om hvilken ydelse man for, hvis man går fra førtidspension til fleksjob??

eJeg er nemlig i den situation, at jeg er i arbejdsprøvning. Jeg har
i

Jeg tænker den omvendte vej fordi du skriver som ovenfor.

Jeg selv var i arbejdsprøvning for 2 år siden, disse efterflg. 2 år, har kommunen, så brugt til helbredsmæssig udredning.

Jeg nåede ca. 6 - 8 timer ugentligt i min arbejdsprøvning, men pensionsnævnet mener i deres afslag at jeg skal arbejdsprøves på et erhvervs center. Hhhmmm
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:36   #9
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Sjovt, at du skriver det med et erhvervscenter. Jeg spurgte selv, om jeg kunne blive afklaret på jonkompaniet. Det ville kommunen ikke. Derfor er jeg i arbejdsprøvning.

Synes sq det er svært. Specielt når jeg ikke kan holde til det, og må sygemelde mig nogle dage, selvom at jeg kun har mellem 2 og 3 timer pr arbejdsdag
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 10:28   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Road66 Se meddelelser
Sjovt, at du skriver det med et erhvervscenter. Jeg spurgte selv, om jeg kunne blive afklaret på jonkompaniet. Det ville kommunen ikke. Derfor er jeg i arbejdsprøvning.

Synes sq det er svært. Specielt når jeg ikke kan holde til det, og må sygemelde mig nogle dage, selvom at jeg kun har mellem 2 og 3 timer pr arbejdsdag
2 - 3 timer pr. dag er ok til fleksjob visitering, men det lyder jo ikke som om at det er det reele billede af dig ? Du bør ikke arbejde mere end du kan for bare at melde dig syg dagen efter. Jeg selv burde være gået efter 15 - 30 min. jeg var der alt for længe, 2 timer tærer alt for hårdt på mig og det resultere i ringe funktionsevne, smerter og smadder resten af dagen.

Hvis du skal søge en §17, mente jeg blot at så skal du have fuldstændig styr på dine papirer indhentet fra diverse instanser . Alle disse skal pege i retning af 0 erhvervs-arbejdsevne, ringe funktionsevne, ja allerhelst skal der medfølge en kontrakt fra en bedemand og en bon på de søm du har købt til din trækiste. Man skal være mere død end levende idag for at få pension på en §17.

Det bedste du kan gøre er at gennemføre din arbejdsprøvning, så godt du kan, dog må du ned i tid, hvis det er for meget pt. Det holder ikke med sygemeldinger, så kan du blot risikere at de forlænger arbejdsprøvningen for at få et mere reelt billede af dig over længere tid.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks/førtidspension niklukda Alt det andet 41 23-12-2012 18:50
førtidspension/fleks nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 14 18-10-2012 21:40
Førtidspension med til Sverige...hvad siger reglerne ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 15-05-2011 03:16
Fra fleks til førtidspension henrico Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-02-2010 19:13
Jens Vibjerg vil derfor have ændret reglerne for førtidspension Stella Midlertidig Førtidspension 7 10-02-2009 19:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension