K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 07:50   #1
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
hjælp til evt. stol..

hej med jer..
et lille spørgsmål,
hvordan -og kan jeg evt. søge tilskud til en stol, det er den slags der hæver sædet og ryggen, så jeg kan komme op og stå, når arme og ben ik vil det samme som jeg..
er det en §100, eller ??
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 07:53   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ørlig jeg kan ikke huske hvilken men jeg fik en fin fin stol betal af komunen.der kom en ergo/fysioter ud til mig spute intil mit behov hvorofr den stol osv.jeg havde godt også papir fra gigt center at den vil aflaste mig.hun ordene alt .men jeg vil tro uden at vide det at det er §100.

så har du en ergo ord eller fys ord eller lægen/special ord for den vil kunne hjælpe så kontagter du hjæpemidel center/kontoret eller hvad det nu hedder. ellers er der nok kun at prøve §100

men er der ergo/fys osv inde også vil det hjælpe vil jeg tro.eller retere havde jeg ikke det vil jeg tro jeg slet ikke fik den stol jeg har og ikke kan undvære den dag idag

Sidst redigeret af extra; 14-09-2011 kl. 08:00.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 09:01   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af susa71 Se meddelelser
hej med jer..
et lille spørgsmål,
hvordan -og kan jeg evt. søge tilskud til en stol, det er den slags der hæver sædet og ryggen, så jeg kan komme op og stå, når arme og ben ik vil det samme som jeg..
er det en §100, eller ??
Nej, en stol kommer ikke ind under en §100.

En stol der kan aflaste dig, og indrettes specielt til dig er et hjælpemiddel. Du skal derfor tage kontakt til kommunen hjælpemiddelafdeling. En del har god gavn af, at bede om, at få en ergoterapeut på hjemmebesøg for at tale hjælpemidler - måske kan ergoterapeuten hjælpe med andre hjælpemidler til dig i det daglige, hjælpemidler man aldrig selv lige har tænkt på eller ikke vidste eksisterede.

Jeg søgte selv en stol, og endte ud med stol, rollator, toiletforhøjer, og en masse andre småhjælpemidler som er en stor hjælp i det daglige, b.la en dims der letter knaplukning i tøjet. Ergoterapeuten vidste også en masse småtricks, der kunne afhjælpe og lette dagligdagen helt utroligt.

§100 er merudgifter, foruden du skal være i personkredsen skal du også have merudgifter p.g.a din sygdom/handicap for 6000 eller mere årligt. Alle muligheder for hjælp efter andre lovgivninger, skal der ses på før §100.

Men du kan godt søge §100 selv om du også søger hjælpemidler - muligvis har du høje medicinudgifter eller skal have hjælp til transport m.m.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 10:51   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Som allerede skrevet skal du kontakte dit lokale hjælpemiddelafsnit og tale med en ergo eller fys om dit behov for en arbejdsstol. For at være berettiget til den, skal den kunne hjælpe dig til at kunne klare nogle dagligdags gøremål såsom madlavning, som du måske kan have svært ved at udføre uden stolen.
Held og lykke med det
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 11:10   #5
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Ja du skal have fat i en ergoterapeut der sidder i hjælpemiddel. og så kommer de ud og snakker dine behov igennem og de har papirer med og det hele. Jeg tror det du mener er en ståstøttestol?? sådan en har jeg, og kan ganske simpelt ikke leve uden den
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 13:59   #6
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
hej, og tak for de mange fine svar, - til nu..
det er en alm. lænestol jeg mener, når jeg sidder og slapper af foran tv eller med min pc på benene...
der er 2-3 motor på stolen, så kan sæde puden hæve sig samtidigt med ryg,
og jeg kan komme op og stå meget nemmere..
og den kan ligges ned og en fodskammel kommer frem..
den er mega nice, for mit vedkommende,
da der ikke altid lige er nogen hjemme til at hive mig op p.t hvor det er slemt, jeg har ingen kræfter og,
så tager det lang tid når ben og arme ikke kan bruges til at tage fra/støtte med..
håber i forstår hvad jeg mener/skriver.. ;-)
Jeg har prøvet 4-5 stykker i butikken, de er rimelige dyre, imellem kr 7-13.000
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 15:12   #7
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af susa71 Se meddelelser
hej, og tak for de mange fine svar, - til nu..
det er en alm. lænestol jeg mener, når jeg sidder og slapper af foran tv eller med min pc på benene...
der er 2-3 motor på stolen, så kan sæde puden hæve sig samtidigt med ryg,
og jeg kan komme op og stå meget nemmere..
og den kan ligges ned og en fodskammel kommer frem..
den er mega nice, for mit vedkommende,
da der ikke altid lige er nogen hjemme til at hive mig op p.t hvor det er slemt, jeg har ingen kræfter og,
så tager det lang tid når ben og arme ikke kan bruges til at tage fra/støtte med..
håber i forstår hvad jeg mener/skriver.. ;-)
Jeg har prøvet 4-5 stykker i butikken, de er rimelige dyre, imellem kr 7-13.000
Jeg tror ikke du kan få hjælp til en lænestol af den type du beskriver, jeg vil tro at lænestole af den slags bliver betragtet som almindeligt indbo, eller som en luxusting der ikke absolut er nødvendigt som et hjælpemiddel.

Men der er da kun at prøve at søge, du kan allerhøjest risikere et nej - men en lænestol, selv om den er praktisk og lækker tror jeg ikke kommer under begrebet hjælpemiddel.

Ikke engang et hæve/sænkebord bliver generelt betragtet som et hjælpemiddel, ej heller en elevationsseng, selv om disse ting afgjort kan afhjælpe folk med f.eks rygproblemer.

Men der er jo altid undtagelser, måske en lænestol er en af dem - så søg, men forbered dig på et nej.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 15:19   #8
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Ganske korrekt som Ingrid skriver. Læne-/hvilestole bliver betragtet som alm indbo, så den vil du 99,9% sikkert få et afslag på, hvis du søger den.
Nu kender jeg ikke din problematik, men det kunne måske være værd at få en snak med en terapeut uanset. Måske de kan hjælpe dig på anden vis end lige med en hvilestol.
Du kan få fat i dem pr telefon på det kommunale hjælpemiddelafsnit. Derudover er flere hjælpemiddelafsnit ved at have en ugentlig eftermiddag, hvor der er åbent og man kan prøve forskellige ting af.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 19:34   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det passer nu ikke...

Man kan sagtens få en lænestol som hjælpemiddel....forudsat at den afhjælper ens problemer med at komme feks op at stå...

Her er der ikke tale om en luksus ting...men om et hjælpemiddel som gør at man kan komme op at stå ved egen hånd...

Jeg kan dog ikke lige sige om man så kan få den med 3 motorer og liggefunktion....

Man skal selvfølgelig også fejle eller have en sygdom som gør at man ikke kan komme op ved egen hånd...

Du bør kontakte din kommunes hjælpemiddel central for at høre dem om hvad dine muligheder er...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 21:42   #10
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
tak alle sammen, for jeres svar.
jeg vil nu kontakte min hjælpemidel central. så må jeg se hvad de siger, skal nok have en ergoterapeut ud, men det er også ok.
måske jeg skal ha vc støtte håndtag og toiletsæde forhøjer også.. hihhi....
ik sjovt, men en nødvendighed.. så tager jeg det med også..
og det er ikke pga alderen, men pga sygdommen lupus,
(jeg blev 40 år for et par dage siden)
og webmaster, jo de stole findes med henholdsvis 2 og 3 motorer, næsten alle har hjul under, dvs nem at dreje, når man har nedsatte kræfter, så sætter den stellet ned i gulvet når man hæver sædet, eller man flytter på ryglænet..
så kan de fåes i stof eller skind i utallige farver, ned 2-3 ugers lev. tid.
hvis de ik vil give et bidrag, må jeg jo selv spare op, for jeg tror det er en god investering på længere sigt,
især når jeg har det Store problem, med at komme op og stå, ved egen hjælp.
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Mangler en stol KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 22-09-2011 16:57
Mand kastede stol efter ansat på jobcenter buster Politik og Samfund 64 20-02-2011 00:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hvor finder jeg den stol? Camille Dit og Dat 6 22-09-2008 08:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension