K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2010, 11:26   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hejdien... inden du skriver mail til ham.. .. er det så ikke Torben Hansen du mener.. og ikke Carsten
Kh Lone
He he jo det er det ...
  Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 11:30   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En flekser på starthjælp får svært ved at finde de penge til a-kasse,
men da fint, hvis man fjerner forskellene mellem ordinært ansatte og fleksere.

Hertil også den urimelige fleksydelsesordning, hvor fleksere skal betale fleksydelsesbidrag indtil pensionsalderen. Det skal efterlønnere ikke.

Og hvad med fleksere over 60,5 år? Kan de så fortsætte i a-kasse til pensionsalderen, eller skal de fortsat over på kontanthjælp?

Jo, der er mange, mange ulemper for fleksere.

Ellers kan man tjekke tråden med "huller i fleksloven".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 11:34   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der er jeg faktisk enig med S og SF.
mange gider ikke og betale, de kan altid bare få penge fra kommunen
den holdning har man set hos mange i forbindelse med krisen
samt rigtig mange ved ikke hvad en A-kasse er

Men det skal være alle på arbejdemarkedet og ikke kun en svag gruppe som flexjobber
samt glem alt om tvag i forbindelse med forbundet.
det er kun den del som har med økonomisk sikring af gøre.
Jamen så skal der være tvang for alle det kan vi godt blive enige om ikke ? jeg undre mig også over hvorfor folk der har muligheden for det ikke er i a.kasse men det er så nok bare mig, men igen hvis jeg tænker på det los i røven jeg fik ud af a-kassen (og som mange får) da jeg blev syg ja så har jeg også lidt svært ved at klappe af a-kasserne ... betal i 20 år og så goodbye men med tvungen a-kasse niksen

Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
@MTVRV1

Jeg synes da det er problematisk, som det er nu, er der ingen varrighedsbegrænsning for flekser til gengæld er ydelsen lavere. Dette nok i erkendelse af at det tager længere tid for flekser.

Dette sikkert blant andet fordi de syltes i systemet alene fordi de tilhører den svage gruppe.

Det er fint nok at ville ændre; men man må også tage stilling til hvad man vil sætte i stedet.
Ja for min del vil jeg kunne se et kæmpe problem ved varighedsgrænse for ledighedsydelse , der er enormt mange ledige flekser og går man dyber ind i det så er mange af dem i virkeligheden ftp for med en arbejdsevne på feks 10 timer så er der ikke eller meget få muligheder for ansættelse og det kan jo så ikke være rigtigt at de skulle straffes for dette ved at kastes på kontanthjælp ..

og jeg tvivler og håber da ved gud ikke at S og SF påtænker at man så kun kan få dagpenge/ledighesydelse et vist antal år for i det store og hele så er vi oppe i nærheden af en ledighed på 25 % for flekser ...

men det kan vi jo spørger om


Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg kan ikke se fordelene,skulle det blive lige for alle?

Vi er ikke lige de 14.000 på ledigheds ydelse, er nok dem der har flest sygedag flest skånehendsyn,og oppe over de 50 og ufaglærte

Jeg kan kun se at på længer sigt ryger de 14000 på kontant hjælp,ind til alt arbejds evnen er helt væk,det er ikk noget jeg stemmer for.
Jamen vi må jo lige høre dem om der kommer en øvre grænse på hvor længe man kan få den forsørgelse som ledighedsydelse udgør og om man så samtidig sørger for at der laves en nedre grænse sådan at man ikke længere kan visitere folk til fleks på feks 5 timer om ugen ... sådan at vi får sorteret de svageste flekser fra altså dem der reelt burde være ftp
  Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 11:50   #14
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Hejdien

Tak for din store indsats glæder mig til at høre næremere, når du får skrevet (og rykket om nødvendigt?
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 14:07   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Første udkast er der noget jeg har glemt eller noget i syntes skal med ...


Citat:
Til Torben Hansen.

Vedr artikelen om at S og SF ønsker at ”tvinge” flekser i a-kasse og nogle spørgsmål til dette.

Vi er en hjemmeside (over 5000 bruger og 2 millioner besøgende) der efter at have læst artiklen http://avisen.dk/s-og-sf-vil-tvinge-...se_128473.aspx har nogle spørgsmål.

Spørgsmålet samt svaret vil blive sat på hjemmesiden http://www.k10.dk/showthread.php?t=13041 og jeg håber at du kan hjælpe os med at opklare hvad S og SF tænker omkring dette og om det bare er at tvinge folk i a-kasse eller om det også i sidste ende vil sætte flekser mere lige med resten af arbejdsstyrken ..

En ting man kan spørge til er at som det er i dag, med den lange sags behandlingstid der er i kommunen er der mange der oplever at sygdagpengeperioden udløber der er ikke noget hjælp at hente i a-kassen fordi man jo er syg, derfor er a-kassen efter man er blevet hældt over på kontanthjælpen noget af det første folk må vælge fra når pengene er små.

Derfor er spørgsmålet hvis man er i a-kasse og bliver syg og mister sine sygedagpenge vil man så ved visitering til fleks kunne få ledighedsydelse/dagpenge hvis man har betalt ind til a-kassen eller vil det være sådan som i dag hvor der findes to forskellige former for flekser dem der er visitet til fleks med ledighedsydelse som har rettigheder og dem som er på kontanthjælp og som ikke engang har rettigheder til at holde ferie og er underlagt helt andre regler end de andre flekser (mange gange efter at have betalt ind til a-kasse i årevis men som bliver ramt af langsomlig sagsbehandling)


Hvis man nægter at stå i fagforening/a-kasse vil man så miste retten til fleks ?


Når man nu vil tvinge flekser i a-kasse kan man så formode at de også vil have ret til at få dagpengesatsen i stedet for som i dag at skulle ”nøjes” med 91 % af dagpengesatsen ?



Har man i S og SF taget højde for og stilling til at der i dag ikke er nogen nedre grænse for hvor lille en arbejdsevne man skal have for at blive visiteret til fleks ? vi ser på K10 at folk visiteres helt ned til 5 timer om ugen, vi ved godt at det ikke er meningen med ordningen men det er sådan livet herude er, vil man når man tvinger folk i a-kasse også se på at en flekser der er visiteret til under 12½ time i realiteten er en udgift for arbejdsgiver og der derfor er en stor andel af de svageste flekser der hænger fast i ledighed i mange år ? (og et ledighedstal der nærmer sig 20 % for flekser vedkommen)

Vil man overveje en nedre grænse for arbejdsevne ?

Overvejer man at have grænser for hvor længe en flekser kan modtage dagpenge/ledighedsydelse når nu man tvinger dem i a-kassen ? og hvis man har hvad forestiller man sig så omkring de flekser med næsten ingen arbejdsevne ?

En flekser på starthjælp får svært ved at finde de penge til a-kasse, er der tænkt på dette ?

Hertil også den urimelige fleksydelsesordning, hvor fleksere skal betale fleksydelsesbidrag indtil pensionsalderen. Det skal efterlønnere ikke vil vi også opleve dette bliver fjernet sådan at der er lige rettigheder for alle ?

Og hvad med fleksere over 60,5 år Kan de så fortsætte i a-kasse til pensionsalderen hvis ikke de har betalt ind til fleksydelseordningen , eller skal de fortsat over på kontanthjælp?



Jeg håber at du kan og vil svare på disse spørgsmål og formoder at S og SF har tænkt over disse ting som vil opstå med et krav om a-kasse til flekser, som jeg for min del syntes er en god ide, men det skal ikke gøres halvt , skal man have flekser ind i det samme system som de ordinære ansatte så må det også kræve at de får de samme rettigheder. (og dermed kan man vel ikke kræve at en befolkningsgruppe at de skal i a-kasse ? )

Og ligeledes er det værd at overveje hvad der skal ske med alle de flekser der allerede nu er parkeret på kontanthjælp og som vi desværre ser stiger i antal efterhånden som kommunerne mister deres refusioner .

Skal de også i a-kasse og begynder forligskredsen snart at kigge på det groteske at man via systemets langsomlighed placere nogle mennesker i en situation hvor de uanset medlemskab af a-kasse mange år på arbejdsmarkedet og gode arbejdsomme skatte betaler placeres helt uden skyld i et system hvor de ikke har de samme rettigheder som den syge med samme baggrund sygdom familiestruktur og fortid men som blot er så "heldig" at bo i en kommune hvor de kan sagsbehandler hurtigere ... ?

(her er det også værd at overveje om kommuner kan kalkulere i at trække tiden så folk mister deres sygedagpenge og dermed retten til ledighedsydelse og de rettigheder og pligter der følger med dette )


Med venlig hilsen


På vegne af www.k10.dk
Et sted for dem der er kommet i klemme i systemet .
,
  Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 14:43   #16
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Det ser godt ud Hejdien og jeg er godt nok ret så spændt på hvad han svarer...
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 15:09   #17
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
syndes du mangler lidt i det sidste ?

Ledighedsydelsen for en flexjobber der er fyldt 60 år, og ikke beretidiget til flexydelse.

Lige nu kan man jo kun få ledighedsydelse i ½ år.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 22:07   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Superkok ved ikke om du tager fejl for mig og skat har det ikke så godt sammen men for alt hvad jeg ved så kan man (efter DF og regeringens pakke) trække 3000 fra om året
ja ja ved godt 3000 fra i skat osv efter at have kigge mit indlæg efter kan jeg se jeg har skrevet det forkert
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 09:32   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
syndes du mangler lidt i det sidste ?

Ledighedsydelsen for en flexjobber der er fyldt 60 år, og ikke beretidiget til flexydelse.

Lige nu kan man jo kun få ledighedsydelse i ½ år.

Ved ikke om jeg misfosforstår dig men hvis man har betalt ind til fleksydelsen så overgår man til den og ellers ryger man på kontanthjælp (hvis man kan få det )
så derfor skriver jeg

Og hvad med fleksere over 60,5 år Kan de så fortsætte i a-kasse til pensionsalderen hvis ikke de har betalt ind til fleksydelseordningen , eller skal de fortsat over på kontanthjælp?


men hjælp mig lige her engang for det kom jeg til at tænke på bagefter, de mennesker som ikke har betalt ind til efterløn og som står i a-kasse kan de fortsætte i a-kasse når de har nået efterlønsalderen ellers ryger spørgsmålet jo lige som lidt til jorden , så nogen der ved det
  Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 17:23   #20
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Undskyld jeg først skriver nu, har været på camp i Week-enden

Det jeg mener er at hvis jeg bliver fyret efter jeg er fyldt 60 år, så kan jeg kun få ledighedsydelse i ½ år, og skal så have kontanthjælp, men det er måske det du mener, for så har jeg misforstået det.

jeg har ikke betalt til flexydelsen og kan jo så af gode grunde heller ikke få flexydelse.

Sidst redigeret af sushjer 1; 06-06-2010 kl. 17:24. Årsag: tilføjelse
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis man vil klage "højre" oppe end ens sagsbehandler 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-11-2011 16:11
har været oppe 100 gange, men udregning af førtidspension henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 13:59
Det er så hårdt at holde modet oppe... muslingemus Din historie 7 14-02-2011 23:02
oppe på dupperne nu.. peter c Spørgsmål ang fleksjob 5 19-12-2009 21:14
At søge job - svært ved at holde modet oppe kkkk Alt det andet 4 23-10-2009 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension