K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2014, 08:35   #1
flexboss
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
flexboss er ny på vejen
pension i flexjob, hjælp...

Hej
Jeg er ny i dette forum og har prøvet at finde den information jeg behøver, men det er ikke helt lykkes.
så jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig.

Jeg er arbejdsgiver og har en ansat i fleks job og vil i den forbindelse gerne hører hvad arbejdsgiver andelen af pensionen er
løn 28500/mrd.
13 timer ugentligt
pension 8%
skal jeg som arbejdsgiver betale pension af det fulde månedlig beløb (28500) eller kun af den del vi faktisk har den ansatte i (1/3 del )
det er en svær en at finde svar på så det ville glæde mig om en herinde kan gi en hånd, tak
flexboss
flexboss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 09:14   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Er det gammel eller ny ordning..

Hvis det er gammel ordning indgår pensionsdelen i den løn der beregnes tilskud af, så du får samme refusion for pensionsdelen.

"I beregningsgrundlaget for det statslige refusionsbeløb indgår som udgangspunkt de løndele, herunder eventuelt pensionsbidrag, der følger af den overenskomst, som den pågældende ansættes i henhold til. Lønnen opgøres som de faktiske lønudgifter, som institutionen ikke selv kan påvirke, herunder fx obligatoriske anciennitetstillæg. Overarbejdsbetaling indgår ikke i refusionsbeløbet."

http://pav.perst.dk/Publikation/Job%.../Fleksjob.aspx

Hvis det er ny ordning betaler du pension i forhold til den løn du giver for de timer medarbejderen arbejder.. men ikke pension i forhold til det tilskud kommunen yder til den ansatte.

Så uanset hvilken ordning, kommer du kun til at betale for den del du har den ansatte.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 11:03   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Jeg er ansat efter den nye ordning..og får løn for 1,5 time ugentligt+8% i pension.
Det er ikke meget mere end 70kr om måneden, der indbetales i pension fra arbejdsgiveren.

Jeg er så heldig, at jeg har haft bidragsdækning på min pension i de 15 mdr. jeg har været på ledighedsydelse siden mit sidste fleksjob, hvor jeg var på gammel ordning med høj løn og fuld pension..det er noget jeg har søgt pensionsselskabet om, og de betalte det samme ind som da jeg var i job.

Mit pensionsselskab har fortalt mig, at hvis min arbejdsgiver indbetaler på min pensionsordning fremadrettet, så vil de supplere op, så jeg får indbetalt det samme som før.

Det er jo en betydelig fordel for mig, idet jeg også har gruppelivsforsikring via pensionsselskabet..og den ville ryge, hvis der ikke blev indbetalt bidrag..
Ligeledes står jeg ikke som en helt fattig folkepensionist om 16 år
Bidragsbetalingen vil dog ikke stige, som den ellers ville have gjort, hvis jeg var ansat på normale vilkår..jo mere min arbejdsgiver betaler, jo mindre betaler pensionsselskabet..men det er ok, synes jeg..

Jeg tænker at jeg ikke er den eneste, der kan få dette? Mit pensionsselskab sagde, at der havde været en "sag" for nogle år siden, der betød at kunder der pga af nedgang i indkomst ved et fleksjob ikke måtte blive ringere stillet? Men jeg har det altså ikke på skrift Og det vigtigste er at man selv kontakter sit pensionsselskab..de kontakter ikke dig..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 11:06   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Med ny og gammel ordning menes om den fleksjob ansatte er ansat før 1 jan 2013 eller efter da det er der de nye regler er trådt i kraft...

Mere hvis du ikke ved hvornår de nye regler er trådt i kraft..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 14:32   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexboss Se meddelelser
Hej
Jeg er ny i dette forum og har prøvet at finde den information jeg behøver, men det er ikke helt lykkes.
så jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig.

Jeg er arbejdsgiver og har en ansat i fleks job og vil i den forbindelse gerne hører hvad arbejdsgiver andelen af pensionen er
løn 28500/mrd.
13 timer ugentligt
pension 8%
skal jeg som arbejdsgiver betale pension af det fulde månedlig beløb (28500) eller kun af den del vi faktisk har den ansatte i (1/3 del )
det er en svær en at finde svar på så det ville glæde mig om en herinde kan gi en hånd, tak
flexboss
Jeg fornemmer at vi taler om et fleksjob på ny ordning.. Ansat efter 1-1 -13...
I så fald med de oplysninger du har givet, så skal du KUN betale 801,08 i pensionsbidrag..

Men jeg har et stykke (legetøj), som du måske kan have glæde af ???

Smid mig en mail på [email protected], så sender jeg "legetøjet" til dig.

Mvh Mikael
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 12:31   #6
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Men jeg har et stykke (legetøj), som du måske kan have glæde af ???

Smid mig en mail på [email protected], så sender jeg "legetøjet" til dig.

Mvh Mikael
Fniiis Mikael, det lød godt nok lummert
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 13:09   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Fniiis Mikael, det lød godt nok lummert
Fortæller det ikke lidt mere om dig, end om mig

Og (legetøjet) er med garanti af typen, som IKKE SKAL ligge i natbordsskuffen..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 16:06   #8
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Exclamation Flexjob ansatte - mangler indbetalinger til pension

Den nye reform er desværre ikke så god for os på Flexjob efter den nye ordning, da vores pensionsordning ikke fremover får de forventede indbetalinger.

Det kan blive til RIGTIG mange penge vi mister på vores pension. De 500 kr pr måned + evt få kr mere, der ekstra indbetales til ATP giver ikke ret meget kompensation.

Pensionsbidrag af fx 12 timer pr uge giver jo ikke meget !! og hvis indbetalingen skulle fortsætte frem til 65 eller 69 år kan det jo være mange år, der mistes.

Jeg tænker ikke lige denne konsekvens er indtænkt, da det blev vedtaget. Men har hørt om nogle der har kunnet "forhandle" sig til uændret pension hos deres arbejdsgiver. Men det gælder jo ikke os alle.

Arbejdsgivers pensionsbidrag modregnes også i Flexjob tilskuddet.

MVH

Solstålen

PS: Hvis den flexjobansatte har en tidligere ordning, hvor der kan bevilges helt eller delvis fritagelse er det super, da det ikke giver modregning til Flexjob tilskuddet.
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 16:24   #9
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af solstrålen Se meddelelser
Den nye reform er desværre ikke så god for os på Flexjob efter den nye ordning, da vores pensionsordning ikke fremover får de forventede indbetalinger.

Det kan blive til RIGTIG mange penge vi mister på vores pension. De 500 kr pr måned + evt få kr mere, der ekstra indbetales til ATP giver ikke ret meget kompensation.

Pensionsbidrag af fx 12 timer pr uge giver jo ikke meget !! og hvis indbetalingen skulle fortsætte frem til 65 eller 69 år kan det jo være mange år, der mistes.

Jeg tænker ikke lige denne konsekvens er indtænkt, da det blev vedtaget. Men har hørt om nogle der har kunnet "forhandle" sig til uændret pension hos deres arbejdsgiver. Men det gælder jo ikke os alle.



Arbejdsgivers pensionsbidrag modregnes også i Flexjob tilskuddet.

MVH

Solstålen

PS: Hvis den flexjobansatte har en tidligere ordning, hvor der kan bevilges helt eller delvis fritagelse er det super, da det ikke giver modregning til Flexjob tilskuddet.
Ja det er rigtigt, Solstråle..de ca. 70 kr jeg får tilskrevet min pension medregnes i indtægt, så jeg "får lov" til at betale 30 % af beløbet (ca 21 kr) selv Det er et lidt underligt system..jeg får så også de 500 kr til atp fratrukket fleksløntilskuddet, så der bliver jo betalt mere ind i pension for mig, end da jeg var i job..kunne måske godt have brugt de 500kr. nu, hvor min samlede løn er 17400, men jeg bliver vel glad nok for det om 16 år
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 16:27   #10
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af solstrålen Se meddelelser
Den nye reform er desværre ikke så god for os på Flexjob efter den nye ordning, da vores pensionsordning ikke fremover får de forventede indbetalinger.

Det kan blive til RIGTIG mange penge vi mister på vores pension. De 500 kr pr måned + evt få kr mere, der ekstra indbetales til ATP giver ikke ret meget kompensation.

Pensionsbidrag af fx 12 timer pr uge giver jo ikke meget !! og hvis indbetalingen skulle fortsætte frem til 65 eller 69 år kan det jo være mange år, der mistes.

Jeg tænker ikke lige denne konsekvens er indtænkt, da det blev vedtaget. Men har hørt om nogle der har kunnet "forhandle" sig til uændret pension hos deres arbejdsgiver. Men det gælder jo ikke os alle.

Arbejdsgivers pensionsbidrag modregnes også i Flexjob tilskuddet.

MVH

Solstålen

PS: Hvis den flexjobansatte har en tidligere ordning, hvor der kan bevilges helt eller delvis fritagelse er det super, da det ikke giver modregning til Flexjob tilskuddet.
Lige den med manglende pension på ny ordning, er ikke helt til at gennemskue..

Jeg er selv sent blevet opmærksom på, at det ikke altid går så galt.. Men faktisk er der, alt efter kombinationen af timeløn og timer, nogen som kan få nøjagtigt det samme som på gammel ordning.. De fleksere får det bare ikke som pension, men den manglende pensionsindbetaling, får de som et højere flekslønstilskud.. Og som de selv kan indbetale..

Reglerne for modregning er bare så specielle, at ikke alle opnår den fordel..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension