K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2014, 06:23   #1
vickimikkelsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
vickimikkelsen er ny på vejen
Tvangs raskmeldt

Hej.

Jeg sygemeldte mig 18/8-2012. I Oktober fik jeg lavet 2 scanninger som begge viste discus - en i nakke og en i lænden. (Jeg blev i 2007 opereret for en tidligere discus i nakken.) D. 3 dec. 2012 fik jeg brev om at jeg var raskmeldt fra d. 7 dec. 2012. I 2002 sygemeldte jeg mig første gang og var igennem diverse arbejdsprøvninger de efterflg. 2 år sideløbende med sygehus besøg og forskellig træning. Jeg blev træt af systemet og bad om revalidering hvorefter jeg startede som selvstændig med en kiosk. Desværre kunne jeg ikke klare det og måtte ansætte folk. Igen undersøgelser hvor de så fandt den første discus. 2008 lukkede jeg butikken - jeg fik det ikke bedre. Fik så et job i butik hos en bekendt fra feb. 2009 - juni 2012. Jeg kæmpede med næb og kløer i de år og kunne til sidst ikke hænge sammen..... derefter nuværende sygemelding. Efter min raskmeldelse klagede jeg - fik ikke medhold. Klage nr. 2 påstod de kom 1 dag for sent så hverken ankenævnet eller ombudsmanden har derfor kunnet hjælpe efterflg. på det grundlag. Jeg søgte kontanthjælp (supplerende efter mandens indtægt) Beder om at blive henvist til Competance centeret og bliver optaget 6 mdr. efter. Derefter praktik i Rema 1000 som sættes i bero da lægen på Smerte klinikken henviser mig til neurokirurg på OUH. Dette fordi min ene arm er ved at lammes. Først her d. 24 januar har jeg så fået lavet en frisk scanning inden han vil vurdere min situation. Den ny indkaldelse venter jeg så på nu... i mellemtiden har jeg også været på arb. medicinsk og hun er fortørnet over alt det jeg har været sendt igennem - det har iflg. mine lægepapirer stået på i over 25 år med mine smerter. Hendes journal siger tydeligt - Fleks eller pension. Og denne skulle jeg have haft for 10 år siden efter hendes vurdering af sagen.

Nu har jeg så ventet i 14 dage på svar fra min sagsbehandler.... mailede til hende igår om hun havde set på journalen og fik svar retur; Jeg har lige skimmet den kort - hva da ??

Må de raskmelde mig - og hvor lang tid før skal det varsles....

Vores familieliv og økonomi ligger i ruiner nu - ingen af os kan klare mere....

MVH Vicki U
vickimikkelsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 07:03   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Jeg ved ikke lige hvad der, ville hjælpe men hvis de ikke vil tage din sag op.

men så længe du ikke er færdig behandlet, kommer du ikke vidre i systemet, du skal i en arbejdes prøvning, så din arbejdes evne kan afklares men så længe du ikk er færdig behandlet, kommer du ikke vider i systemet.
De vil blive ved med at hænge sig i du ikke er færdig behandlet og der ved kan de sende dig i arbejdes prøvninger uden, at du kommer vider fordi du ikke er afklaret, så det vigtigste lige nu er dine lægepapir i orden
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 08:33   #3
vickimikkelsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
vickimikkelsen er ny på vejen
Jeg har en klar udtalelse fra arbejds medicinsk klinik - min arbejdsfunktion bliver ikke bedre ej heller ved yderligere operation.
vickimikkelsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 08:37   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
og det burde være nok men jeg tror så længe du venter på noget behandling vil det blive brugt i mod dig.

Men du skal nok i en arbejdes prøvning, så de kan se hvad du kan holde til, hvis du er nede på meget lille timeantal eller meget store skånebehov, så kan du jo bede om, at komme i en arbejdes prøvning på et reva center.
men det er der du skal starte , før du kommer videre.

Jeg er gidt med en mand der har været på reva, uden vi er kommet vider de mener ikke hans lægepapir og han skånehensyn passer sammen, han har nu været uden indtægt i 2½ år.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 09:42   #5
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Arbejde i et supermarked lyder ikke foreneligt med dit handicap.

Det ville være relevant at afklare din restarbejdsevne, før det er bevist at du under ingen omstændigheder kan arbejde i nogen branche, er det urealistiskt at håbe på pension.

Og hvad læger anbefaler i forhold til fremtidigt forsørgelsesgrundlag, det gør man bedst i at overhøre, for kommunen laver en helhedsvurdering hvor lægedelen kun er en del af det samlede billede.

Og så er der lige det at alle nu skal igennem ressourseforløb inden en pension kommer på tale.
Der ses dog få undtagelser.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension