K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2014, 10:39   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når alt relevante dokumenter, dvs relevante lægedokumenter, og ALLE forløb vedr. arbejdsevne, og lign.

Ud fra dette, kan du bedre stille spørgsmål/ansøgning, med klare svar!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 10:43   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har ikke nogen jobkonsulent pt.
Er det ikke bare at sende sin ansøgning og regne med at blive spurgt senere hen?
Nu vil jeg foreløbig rende det igennem og se, om der mangler noget, men hvis Bldersgade har sat noget bestemt sammen i en bestemt sammenhæng, er det jo ikke smart, at jeg piller.
Derfor vil jeg vide, om juristens samling er det, der kan så hovedet på sømmet. Det var vist hendes hensigt.

Tror du, det duer, at jeg sender min egen beskrivelse med? Det er egentlig min erfaring, at en sådan bliver lagt mig til last.
Der står, hvor min grænse SYNES at gå, men der er kun ydre beskrivelser af min adfærd.
Det føles lidt som at være et insekt i en petriskål.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 10:56   #13
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Undskyld, men hvis du har en sag der er på vej til rehabiliteringsteamet er det svært at forestille sig hvordan det foregår uden en jobkonsulent.
Papirer behandler og flytter jo ikke sig selv.
Og hvem giver dig besked om at der mangler noget ?
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 11:18   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ingen. Jeg havde en hos INCITA sidste år. Hun skulle finde en virksomhedspraktik til mig som revalidering. Det tog 1½ år at finde noget og forrevalideringerne mislykkedes hver gang.
Hendes rapport var startskuddet på pensionsansøgningsprocessen, men hun er over alle bjerge, ude i nye opgaver af anden art og kommunens kontrakt med INCITA er slut.

Der gik lang tid, hvor ingen kommunikation foregik fra revalideringsteamets side, - og pludselig fik jeg at vide, at jeg havde hørt til i Baldersgade i lang tid. Jeg har end ikke set den sagsbehandler, der sendte min sag til Rehab i Borgerservice.

Sagsbehandleren dér har bedt mig finde alle lægestatus og papirer ang aktiveringsforløb frem. Nogle tidligere af slagsen er kun nævnt som parentes ind imellem al mulig anden kommunikation. Det er noget rod.

Dette bad hun mig om, da hun troede, at jeg havde ladet mig overtale til ikke at søge § 17.
Hvad det er, der ikke er afklaret nok henligger i tåge.

Sidst redigeret af mukke; 09-04-2014 kl. 11:30.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 12:17   #15
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Det er jobkonsulenten i Baldersgade jeg taler om.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 12:36   #16
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
OK, Han sagde ellers, at jeg er ude af deres system....
Jeg vil prøve at tage kontakt

Sidst redigeret af mukke; 09-04-2014 kl. 12:49.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 13:09   #17
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Så kan du jo spørge hvis system du så er i, når du nu har en åben uafgjort sag, det kunne da være interessant at vide.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 14:04   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej. Jeg hører til på Lærkevej, men har ingen fast sagsbehandler. Det skal man vide, at man selv skal bede om. En jobkonsulent er der heller ikke. De to, jeg har haft mine lidet tillidsvækkende møder med er dele af et team.
Der er ikke meget at holde fast i.
Jeg er lige blevet rådet til at henvende mig til Københavns Retshjælp.

Sagen var for stor. De har ikke tid til at læse det igennem. Jeg skal bare finde de nyeste lægepapirer, evt skaffe flere og gå efter alt, hvad der hedder diagnoser.
Så må jeg gerne aflevere en ordentlig bunke, søge §17 på det grundlag og bede dem sige, hvad jeg skal fjerne, hvis der er for meget.
Kommunen har oplysningspligt.

Iøvrigt så de to sagsbehandlere ikke for optimistiske ud, da de sagde, at kommunen vil trække de 5 år ud, - som de har trukket de sidste 12-13.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 08:26   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sagen SKAL indeholde, alle relevante dokumenter, der vedrører din funktionsevne, sygdom og arbejdsevne.

Hvid den er for stor, viser det jo bare at din sag er overoplyst!

Det er på tide, at der træffes en afgørelse.

At der skal indhentes yderligere i en sag der er for stor, er jo selvmodsigende.

Du skal derudover undlade, egne bemærkninger, men evt bruge citater fra dine dokumenter.

VH Popiuae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 11:33   #20
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Den er MONSTRØST STOR, - ca 25 cm høj!
Ja, men nogen siger, at det drejer sig om diagnoser og nogle, at det handler om alt om arbejdsevne. Denne er beskrevet som væsentligt nedsat og ihvertfald VARIGT nedsat i MAAAANGE år, uden at det har haft nogen konsekvens.
Der har stået i mange år, at jeg vil have svært ved at indgå i en arbejdsfunktion på normale vilkår og på fuld tid...og det har jo også vist sig i praksis.

I eftermiddag skal jeg tale med DUKH. Så får vi se, hvad de siger.

Retshjælpen var ihvertfald enig i, at jeg for egen skyld bør udtage dokumenter, så kommunen ikke skal haste igennem så stort et materiale.

Foreløbig vil jeg udtage og kopiere de ark, der fortæller om hhv. arbejdsevne og diagnoser. Skal det være det nyeste, eller skal de have fra alle årene.
Mein Gott, det er uoverskueligt.

Sidst redigeret af mukke; 10-04-2014 kl. 11:35.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension