K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2012, 06:56   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg ville jo gerne have en afklaring igen s
Hvis du stadig er ledig et år efter visitationen til fleksjob, så skal kommunen revurdere dig, d.v.s. finde ud af, om du stadig står til rådighed for et fleksjob.

Og ved revurderingen skal de overveje en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 10:52   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
DET ER EN GAMMEL TRÅD

Men hvordan ser et flexsjobbevis ud i dag ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 11:26   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
DET ER EN GAMMEL TRÅD

Men hvordan ser et flexsjobbevis ud i dag ?
http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/sfr320.pdf

Jeg udfyldte det selv og sendt det til sagsbehandler som underskrev og stemplede det
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 11:37   #14
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/sfr320.pdf

Jeg udfyldte det selv og sendt det til sagsbehandler som underskrev og stemplede det
Hvad bruger man det til? Jeg har aldrig haft et
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 11:39   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Prøv at se det fra arbejdsgiverens side... de få stukket et ark i hånden om hvad medarbejderen IKKE KAN.
Tror i arbejdsgiveren overhovedet kommer så langt som til at læse ens ansøgning, hvis der er 500 ansøgninger hvor folk godt kan ?

Som arbejdsgiver ville jeg personligt arkiverer den type ansøgninger lodret, idet de vidner om u-selvstændighed.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 12:37   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg har heller aldrig selv haft brug fordet, men det kan bruges ifb. Jobsøgning
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 16:41   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg har heller aldrig selv haft brug fordet, men det kan bruges ifb. Jobsøgning
Men kan det nu også det ?

For en gang skyld er jeg enig med min kommune.
Det er et værktøj der findes, men at man også skal lade det være ved det.
Der er intet der tyder på at noget godt skulle komme ud af at præsentere en arbejdsgiver for det sammen med en ansøgningen.

Som om man ikke her problemer nok i forvejen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 21:47   #18
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Prøv at se det fra arbejdsgiverens side... de få stukket et ark i hånden om hvad medarbejderen IKKE KAN.
Tror i arbejdsgiveren overhovedet kommer så langt som til at læse ens ansøgning, hvis der er 500 ansøgninger hvor folk godt kan ?

Som arbejdsgiver ville jeg personligt arkiverer den type ansøgninger lodret, idet de vidner om u-selvstændighed.
Ja, jeg kan godt se hvad du mener nøgne tær. Men hvad skal man så gøre? Jeg har selv været arbejdsgiver, og i de standardiserede kontrakter vi i det fag jeg var beskæftiget, stod der nederst i kontrakten et spørgsmål om man led af nogle kroniske sygdomme. Hvis man løj om det, kunne man blive stillet økonomisk ansvarlig. Man setter jo arbejdsgiveren i vanskelig knibe, og kan blive bortvist på stedet. Hvad skal man så som arbejdsgiver gøre hvis man er menneskelig anlagt. Selv afholde udgiften ved sygemelding? Og ens forretning går konkurs? Er det ikke best at sige sandheden, så og så mange timer kan jeg klare. Og de og de skånebehov har jeg. Efterlyser et seriøst svar på dette. Ved ikke om i har forstået hvad jeg mener?
Også fra eventuelle sagsbehandlere som læser med. Det er jo i den kapitalistiske verden vi søger job.

Sidst redigeret af evelyn; 07-03-2014 kl. 21:50.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 22:05   #19
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Ja, jeg kan godt se hvad du mener nøgne tær. Men hvad skal man så gøre? Jeg har selv været arbejdsgiver, og i de standardiserede kontrakter vi i det fag jeg var beskæftiget, stod der nederst i kontrakten et spørgsmål om man led af nogle kroniske sygdomme. Hvis man løj om det, kunne man blive stillet økonomisk ansvarlig. Man setter jo arbejdsgiveren i vanskelig knibe, og kan blive bortvist på stedet. Hvad skal man så som arbejdsgiver gøre hvis man er menneskelig anlagt. Selv afholde udgiften ved sygemelding? Og ens forretning går konkurs? Er det ikke best at sige sandheden, så og så mange timer kan jeg klare. Og de og de skånebehov har jeg. Efterlyser et seriøst svar på dette. Ved ikke om i har forstået hvad jeg mener?
Også fra eventuelle sagsbehandlere som læser med. Det er jo i den kapitalistiske verden vi søger job.
Jeg fik at vide dengang jeg skulle starte med at skrive ansøgninger, at jeg i ansøgningen ganske kort kunne skrive jeg var godkendt til Flex, og så ellers fortælle hvem jeg var og hvad jeg kunne, styrker og ressourcer osv. Hvis virksomheden så blev interesseret i ens person, kunne de så spørge ind til hvilke skånebehov jeg havde. Men hvis jeg med det samme slyngede ud at "jeg har de og de skånebehov, jeg kan ikke det og det", så skyder man lidt sig selv i foden, for så fokuserer virksomheden pludselig på alt det du IKKE kan, i stedet for alt det du faktisk kan, og det du kan tilføje virksomheden.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...

Sidst redigeret af Stuen; 07-03-2014 kl. 22:10.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 22:28   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
@Evelyn...

Jeg skriver ikke noget om at man skal holde noget hemmeligt, men jeg siger at indtil man er i personlig kontakt med arbejdsgiver er der ingen grund til at afsløre hvordan det nøjagtigt forholder sig.

Jeg søgte engang, ja faktisk to gange jobs jeg ville kunne klare, der blev pænt takket nej, de kunne ikke bruge en med ondt i ryggen !
Nu har jeg ikke fleks fordi der er noget med min ryg, jeg siger bare at folk straks får vilde fantasier når man skriver man er i fleks.

Jeg har altid bare skrevet ansøgning som til en deltidsstilling, og til samtale fortalt om de ansættelsesvilkår jeg ønskede, altså nedsat tid og de øvrige skånebehov.

Jeg mener, der er jo ikke nogen grund til at skrive en liste, og ligge forrest i sin ansøgning, om hvilket bord og stol og specielt udstyr til PC man skal have, hvis det er standart på arbejdspladsen, eller man klart fornemmer at man vil få det hvis man spørger om det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob bevis StineBine. Spørgsmål ang fleksjob 2 03-05-2013 20:36
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21
fleksjob hvordan?? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 1 15-06-2009 21:02
Fleksjob-bevis ?. Kimse Spørgsmål ang fleksjob 4 19-02-2008 23:57
Her er så endnu et bevis på hvordan man behandler hundesyge folk i Danmark Stella Det er da strengt ! 9 31-01-2008 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension