K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2012, 22:22   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Husforbi er det godt nok.

Hejsa,

Så lige et indslag om fattige, tiggere og husforbi i nyhederne og kom lige til at tænke på at jeg har min betænkeligheder f.eks

1. Når man er i Kbh. og der er "nogle" der går rundt med krus på perronnen ved s-toge eller i s-togene og beder om penge. Er det så fordi de ikke har råd? Trods kontant hjælp som alle jo har ret til..

2. Dem på strøget der sidder og tigger (heldigvis ikke så mange som i andre lande). Er det med rette ligeså? Nogle så musikanter eller lign. skønt nok.

3. Husforbi. Engang imellem har jeg betalt kr. 20, uden avis fint nok. Men er der nogle der "snyder".

Hver gang tænker jeg at jeg har lært at i Danmark kan vi alle leve uden tiggeri, så skal man bare betale alligevel så de kan få det bedre? Måske var det bedre at give pengene til planfadder eller lign.? Syntes bare at det er mærkeligt for mig at supporte tiggere i DK, måske fordi jeg for en del år siden har boet 12 mdr. i U.S.A hvor tiggeri var et dagligt fænomen og med RETTE...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 28-12-2012 kl. 22:24.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 22:45   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg giver aldrig en krone.
det gøre jeg ikke fordi alle som bor i Danmark har alle muligheder for at kunne få en indtægt der gør man ikke behøver og tigge.
de fleste kommer fra udlandet og har tiggeri som et arbejde
hvis ingen gav penge til de forskellige som tigger, så vil de heller ikke komme til Danmark

ja der er nogen som har det svært og husforbi er en fin ting
problemet er bare du ikke ved om noget om den person som beder om de 20 kroner
problemet er kæmpe stort i UK og desværre er der en mafia bagved som udnytter børn til at tigge. så man synes man giver til et godt formål, men pengene går til en mafia og deres fine huse.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 23:11   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
når jeg er i en stor by og møder en der sælger hus forbi plejer jeg at købe den..
jeg har engang fået det at vide.at enten får de 8 kr for hver af de 2o kr eller også får de 12 kr af de 2o..det er et af beløbene..jeg kan desværre ikke huske hvorfor et

vil dog sige at i andre lande er tiggeri meget værre - hvad jeg har set.nu ved jeg godt jeg ikke tit er i hovedstaden..men kommer man ned i europa f.eks i bil og de ser den er dansk kommer der flere tiggere farende ved indkøbscentre,størrere p.pladser mv..det er træls..eller når man holder for tog ,kommer de fræsende og vil vaske forruden-..og jeg ser dem an og nogle gange gir jeg .andre ikke..
jeg tror nogle er fattige,men ikke alle..det må jo være ens egen samvittighed der afgør det...

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 23:17   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nogle gange når jeg er ude at gå med hunden eller løbe f.eks så ser jeg jo også dåser ikke mindst hist og her. Er der pant på lader jeg dem ligge til flaske samlerne, men tager de dem ikke efter et par dage tager jeg dem selv, de er jo heller ikke godt for miljøet.

Mht. husforbi så har jeg betalt 20 kr. 1 eller 2 gange, men eller syntes jeg også at det er rimeligt uvant at betale til folk der får penge af staten.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 23:26   #5
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Det er svinedyrt at bo på gaden og når vi snakker danske hjemløse skyldes det oftest psykiske diagnoser der gør at de ikke kan overkomme at holde et hjem,overskue regninger eller holde ensomheden ud.
Det danske boligmarked er simpelthen for snævert og elitært til at kunne rumme disse mennesker.

Har selv boet på gaden af flere omgange og kan med sikkerhed sige at de fleste selv vælger det,simpelthen fordi det optimale alternativ ikke findes.
Skæve landsbyer bestående af skurvogne eller kolonihaver med folk til at tage sig af alt det praktiske er hvad disse mennesker har brug for..samt det fællesskab der ville opstå i en mindre "landsby".

Derudover har mange af disse mennesker andre problemer som alkoholisme og stofmisbrug som også bliver en stopklods og dræner økonomien.
Hus Forbi..helt sikkert!..og gerne 2 eksemplarer,hvis økonomien er til det.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 00:16   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg mener, at have hørt at for at være berettiget til kontanthjælp skal de have en bolig/ folkeregister adresse, og da mange af dem er hjemløse ja så er de ikke berettiget til kontanthjælp...

Der kan være mange årsager til at folk er hjemløse men bla skilsmisse, arbejdsløshed, og mangel på bolig til en pris der kan betales....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 01:14   #7
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Ja, man skal nu osse lige passe på med at skoene ikke klemmer så meget så tæerne evt bliver blå og falder af....

Køber selv Hus Forbi...og nogle af pengene rammer vel den rigtige kasse siden avisen stadig udkommer...god avis, gode artikler og jeg syntes mine lokale "avis pushere" er super søde....

Ellers er Amnesty da osse en god ide...kræver ikke meget i kontingent og er en god vagthund...gode medlemsblade med masser af artikler om hvad de bl.a blander sig i
..
Og man ved sg aldrig om man selv landede på gaden en dag..og havde brug for en s**** tyver....

/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 01:42   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
der var en af dem der fortalte mig,at de kun fik så og så mange af gangen og skulle afregne før de fik nye blade...,men ved ikke om det er rigtigt

vedkomne fortalte også at de stod i kø for at sælge hus forbi,fordi der var mange der ville sælge...

jeg har hvis jeg har mødt flere givet dem de 2o kr alligevel uden bladet..

synes vi skal huske i de her dg hvor der er så meget snak om hvad andre kan til komme,ja så kan alle vel godt give en skilling til dem..uanset hvorfor de bor på gaden må det være et sørgeligt liv og hvis der er fyldt op på herberger hedder det gaden..det er da trist...
da jeg var barn kom der gerne en hjemløs og sleb mine mors knive,så fik han noget godt at spise ,som i halmen og fik sig ordnet næste dag og drog afsted med madpakke og drikke penge..så var hans dag reddet

man har det jo også godt indvendigt,hvis man har hjulpet nogen og bare at se deres taknemmelige øjne...

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 01:57   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Herre gud da, dem der sælger Hus forbi er hverken tiggere eller den slags - de står op tidligt om morgenen og sælger deres aviser, og lever af de penge de tjener - hvordan kan man have ondt i røven af det??
De køber selv aviserne til en lavere pris, sælger dem for 20 kr og betaler B skat af salget.
Jeg synes det er et genialt koncept, og det er da beundringsværdigt, at sælgerne gerne vil arbejde for pengene og have noget at stå op til i stedet for at tigge eller vælge den kriminelle løbebane.....

Alle sælgere af Hus forbi, har faktisk et identitetskort med billede, navn, sælger nummer mm, som de bærer synligt (hvis man kigger efter altså, og ikke har for travlt med at stirre irritationen i øjnene!). Sælgere af hus forbi må ikke tigge mens de sælger aviser, lige som de heller ikke må være påvirkede af stoffer eller alkohol.

Så tag godt i mod dem derude! Og værdsæt at syge, udsatte og ekstremt sårbare mennesker trods alt, gerne vil forsøge at skrabe lidt penge sammen på lovlig vis.

Respekt herfra.

Her kan i kigge lidt på reglerne for Hus forbi....

http://www.husforbi.dk/media/kontrak...sk_version.pdf

Sidst redigeret af Ninja; 29-12-2012 kl. 02:07.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 02:07   #10
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Bor selv i en mindre by...så der er langt mellem sælgerne... men har flere gange prøvet at give pengene uden at få avisen...men nej....den går ikke lige...


Vil også nødig glemme min empati og kærlighed til andre...vi kan jo ikke vide om vi selv bliver den næste hjemløse...eller een af dem vi elsker gør...

Tror det er vigtigt hele tiden at prøve at se det hele i et større perspektiv...også selvom man selv er ved at drukne i bekymringer og økonomiske problemer...

Nogle gange kræver det sgi ikke ret meget af een selv...ikke engang penge...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Det er da godt nyt :) Hejdien Politik og Samfund 3 13-05-2010 00:40
Hmm må jeg godt det??? karinaj Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 08-10-2008 23:12
godt nyt cirkeline At søge førtidspension 3 20-12-2006 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension