K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2013, 17:24   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
K10 "tråden" om ikke at fordømme.

Hej,

Jeg sad lige og tænkte/ følte, at det var på sin plads at får en "debat" omkring det ikke at fordømme mennesker, situationer mm.

Man kan syntes meget, men jeg syntes også at man skal lære at holde igen mht. fordomme. Jeg har selv kæmpet med dette i forhold til mangt og meget.

-Jeg syntes f.eks at min bekendte/venindes datter snot forkælet enebarn er pisse irriterende og smasker når hun spiser hos os, men "hvad rager det mig", hvis min datter kan lide hende og sådan er det jo med mange af vores børns venner og veninder.

Et postulat i forhold til fordomme kunne også være:

- At jeg f.eks syntes at jeg skulle have haft førtidspension for lang tid siden og før "den og den".--- Men det kommer jo ikke mig ved, så det skal jeg ikke blande mig i!!!!

Og andre postulater:

Så syntes jeg jo også at jeg er mere syg end den og den.

- Hende der kan klare langt mere end mig, hvorfor faen skal hun have en ftp. eller en handi bil for den sags skyld.

Der er så en anden side af sagen måske? Nogle der gør noget man ikke syntes om og kan afsløre til andre/ejerene som f.eks.

- På min datters rideskole ser jeg en hest "part" hive hesten ind og ud at boksen 3 gange for at irettesætte den inden den gør det samme igen. Ejeren elsker sin hest "bamse", men jeg tør ikke fortælle hende dette omkring sin part, da jeg har "mixet" mig før. Enhver passer sit, måske et ekstra spørgsmål i denne tråd?

Jeg er dog i oplæring om ikke at fordømme folk, så efter et par "domme" tør jeg slet ikke gribe ind, men skal det nu også være "lovligt"?

Det tager virkelig tid ikke at få ondt i r.... og ikke at blande sig.

Skal man til hver en tid holde sig væk og ikke blande sig. Jeg er lidt "Blachmann agtig" og har det med at være spontan og komme bag på dem jeg oprindeligt skulle hjælpe, så det var en 3 ting i denne tråd.

PS. mange gange er det forøvrigt rigtigt godt at blive taget i "nakken" hvis der er noget man har fordomme omkring og ikke bør blande sig i. Passer du dit så passer jeg mit :-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-01-2013 kl. 17:42.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 18:16   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg synes verden ville være et trist sted hvis alle bare passede sig selv

Der er mange måder at "blande sig" på og klart hvis det er fordømmende og anklagende kan de færreste bruge det til noget.

Fx. i forhold til "pony-parten" kunne du måske selv, på en ordentlig og venlig måde, hjælpe vedkommende til at behandle ponyen på en mere hensigtsmæssig måde

Det med "x kan mere end mig" har jeg også sommetider - det er mest når jeg bliver i tvivl om jeg nu også bliver godkendt til fleks for den følelse er lidt grim
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 18:37   #3
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Vi har gudskelov alle lov til at tænke hver vores, og heldigvis har vi også ytringsfrihed her i landet, eller........

Hvis der er nogen der "irettesætter" mig, ser jeg det positivt: vedkommende vil hjælpe mig på den ene eller anden måde=er ikke ligeglad med mig
Om jeg så kan/vil bruge det til noget vurderer jeg selv

Med hensyn til fordomme: Møder man verden med åbent sind, kan man blive overrasket, men - desværre - i de fleste tilfælde holder de.

Værre er det at være fordømmende: der kan som du skrev, ligge meget bagved, vi ikke kan se
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 18:42   #4
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Det nemmeste er næsten altid at fordømme, hvad andre gør, istedet for at rose . Det kan være svært, når man selv har det slemt, men vi ser jo ikke altid hvordan folk har det efter de har lavet en masse, når de lukker døren og er dem selv.

De ligger måske brak de næste par døgn, fordi de har overkommet noget den dag.

Jeg håber det bliver bedre, men tror det ikke.

__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 22:30   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvis vi bare var bedre til at rose hinanden, så gik det hele meget bedre.

Det svære sker hvis man kontakter "andre" som man tror er lige til, og fortæller dem om noget man føler de "bør" vide, men så misforstår.

Og her skal det lige siges at jeg selv, sikkert som så mange andre kan blive utroligt hårdt ramt hvis jeg har trådt nogle "over tæererne" så jeg prøver at holde øje hermed... Dog kan jeg af og til være rystet over at alm. mennesker ikke kan tåle at "få besked" og høre eller læse hvad man skriver til dem f. eks i hurtig beskeder i disse sms, face book og email tider.

Mht. at fordømme så fornemmer jeg at det er en dårligt nedarvet dansk "ting".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-01-2013 kl. 22:43.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 01:37   #6
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Ved næsten enhver kommunikationsform kan det være meget vigtigt, at have i baghovedet:

Jeg ved ikke hvad jeg har sagt, før jeg har hørt dit svar.

Det man siger og mener på en måde, kan opfattes helt anderledes, end det er ment.

Hvis jeg tager udgangspunkt i mig selv og min situation, og erkender at jeg ikke kan lave den om lige nu i hvert fald ( ellers gjorde jeg det vel), må jeg prøve, at sætte mig ud over hvad andre kan og får, deres situation er helt sikkert meget anderledes end min og derfor ikke sammenlignelig.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12

Sidst redigeret af Boras; 05-01-2013 kl. 01:43.
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 04:07   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske man også skal passe på med at fordømme/dømme andre...

Når du nu går ind på følgende link...så svar på de to spørgsmål....før du ruller ned i bunden af siden og ser resultatet af dine svar...

http://www.denlillevanvittige.dk/files/abort.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 04:21   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hihihihi web, den var go'.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 12:43   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hihihihi web, den var go'.....
Ja, jeg slog Beethoven ihjel og valgte Churchill.

Men det er jo helt korrekt, at ikke ret meget er som det se ud på overfladen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension