K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2011, 23:27   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ved afslag på pension, stopper sygdagpengene altid
også selvom man er forlænget.
de stopper fordi man så ikke er berettiget til pension
så kan man nemlig ikke forlænge dem mere.
det er lige meget om det er §17 eller 18
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 09:52   #22
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det må jeg nok sige at Espelunden stoppede dig allerede ved forsamtalerne. Jeg kunne ellers tage dig for at være endnu een af de typer man ikke "ser" det på og som bare står igennem. Du må således have nogle meget stærke papirer ?? Det har jeg jo også da jeg er helbredsmæssigt afklaret efter 2 år i den mølle, gad godt at de, der hvor jeg skal hen afviste mig.

Jeg ved ikke lige hvor det står i loven af sdp. stoppes ved afslag/tilkendelse af pension. Måske kommer der andre til deromkring ?

Altså den der rediger "knap" den ser du nede i højre hjørne af det indlæg du allerede har skrevet, det står foran quote. Man kan ikke slette indlæg selv, det er kun web der kan det. Man kan slette indholdet af indlægget og det er det. Det med at skrive årsag, det udfylder jeg aldrig. Jeg sidder tit og retter på de indlæg jeg f.eks lige har skrevet. De knaldes bare ind og er der noget der skal rettes så bliver det netop via redigér knappen bagefter. Så går det ud på at jeg når at rette inden der skrives "sidst redigeret af Enteneller", he, he, man er vel lidt perfektionistisk.
Faktisk var det min selvskrevne roman af en RP (17s) der gjorde at det pludselig gik stærkt. Den var altså også så detaljeret at den beskrev alt fra toiletbesøg til selvmordsforsøg.....De sagde alle på EL at de stort set ikke behøvede spørge om noget og var utroligt søde, men på daværende tidspunkt var jeg også så dårlig at jeg havde sammenbrud om ugen (skreg, smadrede ting, etc), måtte transporteres af min skp og måtte aflevere min stakkels pige i vuggestue selv om hun var syg med feber.

Nu har jeg det heldigvis bedre takket være at jeg har fået fred og nej, du ville ikke kunne se på mig hvor mærkelig jeg er - jeg har en renpudset facade efter et helt liv i rollen som en anden.

Da jeg flyttede kommune, var det igen min RP der gjorde at min nye SB kun kom herud en gang med en kollega (var hun mon bange) og sagde at hun slet ikke var i tvivl om noget, blot at vi skulle indhente 3. lægeattest på nøjagtig de samme spg som de seneste 2.

Hvor skal du i afklaring? Du kunne måske forsøge at beskrive for dem hvad det gør ved dig. Jeg er i hvert fald tifold bedre på skrift end mdt.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 10:15   #23
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ved afslag på pension, stopper sygdagpengene altid
også selvom man er forlænget.
de stopper fordi man så ikke er berettiget til pension
så kan man nemlig ikke forlænge dem mere.
det er lige meget om det er §17 eller 18
Men et afslag betyder jo ikke nødvendigvis at man ikke er berettiget - den kan jo afvises fordi den ikke er tilstrækkelig belyst. I den forb kan man jo ikke påstå at vedkommende ikke er pensionsberettiget og at der skal yderligere afklaring til.....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 12:53   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
Men et afslag betyder jo ikke nødvendigvis at man ikke er berettiget - den kan jo afvises fordi den ikke er tilstrækkelig belyst. I den forb kan man jo ikke påstå at vedkommende ikke er pensionsberettiget og at der skal yderligere afklaring til.....
Ja men reglerne er med garanti som Mtv skriver, at ved afslag på ftp. eller fleks i forbindelse med ftp. så ryger man "bare" på kh. hvis man altså er så heldig at at være berettiget hertil. Nu må vi se om der bliver lavet om på reglerne i 2012 som Mette Frederiksen har været ude af snakke om.

Jeg skulle først have været på Espelunden, det var det Pensionsnævnet foreslog i deres afslag. Espelunden foreslog forløbet "Fokus på angst" http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=46862, men det kunne jeg altså ikke lige se at det var for mig. Jeg har "fokuseret" nok på min angst og ligeledes været i op til 40 psykolog behandlinger, været på mindfullness kursus m.v. Så selvom deres kursus følges op af noget afklaring af arbejdsevne, som jo er det der skal ske for mig, så fandt min sagsbehandler pludselig et andet sted.

Dette sted er som flg. http://www.brondby.dk/sitecore/conte.../RebusSyd.aspx og lyder mere "tiltalende". Min sagsbehandlers kollega havde været meget benovet over dem og havde fået en rapport på en klient, der nøjagtig kom ud i alle de kroge den skulle. Jeg syntes også at det lyder som et godt sted for sådan "nogle som os" og så det er i cykel afstand fra hvor jeg bor .

Jeg har heldigvis også fået det bedre efter min første arbejdsprøvning som var får 2-3 år siden. Nu kan jeg med glæde have mine børn på besøg, det kunne jeg kun med besvær tidligere. Jeg har verdens bedste børn (naturligvis;-)) på hhv. 13 og 15 år, men det har været svært for mig at have dem siden jeg blev syg i 2006 hvor jeg også blev skilt. Efter min arbejdsprøvning blev det endnu værre med et smut på psyk skadestue og efter flg. har de hovedsagligt boet hos deres far. Nu ser jeg dem efterhånden hver dag og det er super dejligt. Mht. overnatninger, der har jeg min datter 2 dage om ugen og det er helt fint både for hende og mig.

Jeg ved at når jeg kommer i arbejdsprøvning igen, eller blot sættes under minimalt pres så går det galt. Min psykisk lidelse udmynter sig hovedsagligt i fysiske smerter og jeg stod desværre alt for meget igennem i min første arbejdsprøvning, jeg er min egen værste fjende hvad det angår. Jeg er allerede idag blevet kaldt til møde d. 12/12 med min sagsbehandler derude og det første jeg kom til at tænke på var gud ved hvor længe det møde skal varer. En time er meget for mig, mon jeg skulle skrive det til min sagsbehandler og dem derude, eller måske bare sige fra når jeg er der ?

Nå men nu krydser vi fingre for dig d. 8/12, det er jo lige om hjørnet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 12:54   #25
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
PKA udbetaler først pension (ikke tae) hvis kommunen tilkender pension.

Pt giver de et supplement til SDP på 8000 før skat/måned, således at jeg opretholder min løn som før jeg blev fyret pga sygdom. Fantastisk ordning, men hvis jeg derimod ryger på kh, stopper de udbetalingen da den ellers, som du nævner, blot ville ryge til kommunen.
Altså kan det kun betale sig økonomisk for kommunen at tilkende pensionen, da jeg så ville få en større indkomst (børnepension) og således mindre tilskud til bolig og friplads.

Grunden til at jeg tænker på dig, er jo netop mhp at du fik afslag med begrundelse i erhvervsafklaring.
Jeg mener at have læst herinde at løbende udbetalinger for TAE IKKE må modregnes kontanthjælp iflg loven..rigtigt/forkert ???
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 13:02   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LOS Se meddelelser
Jeg mener at have læst herinde at løbende udbetalinger for TAE IKKE må modregnes kontanthjælp iflg loven..rigtigt/forkert ???
Umiddelbart er det kun hvis de udbetales i forbindelse med en arbejdsskade erstatning, men det er rigtigt nok, en herinde har via en advokat hævdet at alm TAE heller ikke må modregnes. Det er naturligvis værd at undersøge hvis man står i den situation.

Husker ikke lige hvem det havde det omtalte indlæg.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 13:20   #27
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja men reglerne er med garanti som Mtv skriver, at ved afslag på ftp. eller fleks i forbindelse med ftp. så ryger man "bare" på kh. hvis man altså er så heldig at at være berettiget hertil. Nu må vi se om der bliver lavet om på reglerne i 2012 som Mette Frederiksen har været ude af snakke om.

Jeg skulle først have været på Espelunden, det var det Pensionsnævnet foreslog i deres afslag. Espelunden foreslog forløbet "Fokus på angst" http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=46862, men det kunne jeg altså ikke lige se at det var for mig. Jeg har "fokuseret" nok på min angst og ligeledes været i op til 40 psykolog behandlinger, været på mindfullness kursus m.v. Så selvom deres kursus følges op af noget afklaring af arbejdsevne, som jo er det der skal ske for mig, så fandt min sagsbehandler pludselig et andet sted.

Dette sted er som flg. http://www.brondby.dk/sitecore/conte.../RebusSyd.aspx og lyder mere "tiltalende". Min sagsbehandlers kollega havde været meget benovet over dem og havde fået en rapport på en klient, der nøjagtig kom ud i alle de kroge den skulle. Jeg syntes også at det lyder som et godt sted for sådan "nogle som os" og så det er i cykel afstand fra hvor jeg bor .

Jeg har heldigvis også fået det bedre efter min første arbejdsprøvning som var får 2-3 år siden. Nu kan jeg med glæde have mine børn på besøg, det kunne jeg kun med besvær tidligere. Jeg har verdens bedste børn (naturligvis;-)) på hhv. 13 og 15 år, men det har været svært for mig at have dem siden jeg blev syg i 2006 hvor jeg også blev skilt. Efter min arbejdsprøvning blev det endnu værre med et smut på psyk skadestue og efter flg. har de hovedsagligt boet hos deres far. Nu ser jeg dem efterhånden hver dag og det er super dejligt. Mht. overnatninger, der har jeg min datter 2 dage om ugen og det er helt fint både for hende og mig.

Jeg ved at når jeg kommer i arbejdsprøvning igen, eller blot sættes under minimalt pres så går det galt. Min psykisk lidelse udmynter sig hovedsagligt i fysiske smerter og jeg stod desværre alt for meget igennem i min første arbejdsprøvning, jeg er min egen værste fjende hvad det angår. Jeg er allerede idag blevet kaldt til møde d. 12/12 med min sagsbehandler derude og det første jeg kom til at tænke på var gud ved hvor længe det møde skal varer. En time er meget for mig, mon jeg skulle skrive det til min sagsbehandler og dem derude, eller måske bare sige fra når jeg er der ?

Nå men nu krydser vi fingre for dig d. 8/12, det er jo lige om hjørnet.
"Jeg ved at når jeg kommer i arbejdsprøvning igen, eller blot sættes under minimalt pres så går det galt."
Hvorfor i alverden skal du så arbejdsprøves. Har du ikke tilstrækkeligt "bevist" at du ikke magter det ved ikke engang at kunne have dine børn hos dig?

Aj, det er sgu for langt ude. Så du går nu og venter på endnu et knæk! Ja, bare en times samtale bruger jeg flere dage (og nætter) på at bekymre mig over og adskillige dage til at komme mig over bagefter (der skal jo gerne rippes op i alting én gang til).

Fortæl dem endelig på forhånd hvor svært det er for dig - mig tog de virkelig hensyn til fordi jeg havde forudoplyst dem.

Jeg håber også at dette mareridt slutter den 8/12, da jeg ellers vil blive kastet yderligere i dyndet og min datter og jeg skal flytte for 3. gang inden for 18 mdr (kommunen hjælper jo ikke med at finde egnet bolig) og jeg bukker under for presset igen.......næste gang tror jeg heller ikke jeg slipper uden en indlæggelse på psyk.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 13:32   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
"Jeg ved at når jeg kommer i arbejdsprøvning igen, eller blot sættes under minimalt pres så går det galt."
Hvorfor i alverden skal du så arbejdsprøves. Har du ikke tilstrækkeligt "bevist" at du ikke magter det ved ikke engang at kunne have dine børn hos dig?

Aj, det er sgu for langt ude. Så du går nu og venter på endnu et knæk! Ja, bare en times samtale bruger jeg flere dage (og nætter) på at bekymre mig over og adskillige dage til at komme mig over bagefter (der skal jo gerne rippes op i alting én gang til).

Fortæl dem endelig på forhånd hvor svært det er for dig - mig tog de virkelig hensyn til fordi jeg havde forudoplyst dem.

Jeg håber også at dette mareridt slutter den 8/12, da jeg ellers vil blive kastet yderligere i dyndet og min datter og jeg skal flytte for 3. gang inden for 18 mdr (kommunen hjælper jo ikke med at finde egnet bolig) og jeg bukker under for presset igen.......næste gang tror jeg heller ikke jeg slipper uden en indlæggelse på psyk.
Ja jeg går og venter på mit næste knæk. Heldigvis fik jeg i sidste uge skrevet til min sagsbehandler at jeg slet ikke ved hvordan jeg skal komme ud af døren torsdag og fredage. Det er der jeg har haft min datter overnattende og der går min krop i fuldstændig hårdknude, det har taget lang tid at løsne op på og det er svært at håndtere. Jeg prøver så at løbe en tur om torsdagen for at "få luft" til resten af dagen, men hvis jeg ikke gør det er jeg "død" det meste af resten af dagen. Min sagsbehandler foreslog at vi så måske skulle se bort fra disse to dage i afklaringen i første omgang.

Grunden til at jeg også sprang fra Espelunden var fordi der blev skrevet om 25 timer ugentlig, jeg sagde til min sbér at det var spild af penge at sætte sådan noget igang for mig. Jeg tror desværre ikke at jeg holder ret længe.

Nu må vi se hvad det andet bliver til, jeg er jo nødt til at gå i arb. prøvning for at blive afklaret og få et fremtidigt forsørgelses grundlag. Min psykiater er med på en sygemelding hvis jeg ikke kan klare det undervejs, men han vil ikke kontraincidere en afprøvning, for der skal man være MEGET syg........
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 13:36   #29
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Umiddelbart er det kun hvis de udbetales i forbindelse med en arbejdsskade erstatning, men det er rigtigt nok, en herinde har via en advokat hævdet at alm TAE heller ikke må modregnes. Det er naturligvis værd at undersøge hvis man står i den situation.

Husker ikke lige hvem det havde det omtalte indlæg.
Måske Ricky kan være behjælpelig med det korekte svar.

Du skriver at, hvis man får afslag på ftp så stopper ens sdp og man kommer på kh, skal man ikke stå til rådighed hvis man skal moddtage kh?

Hvordan kan man være til rådighed for arbejdsmarked når man er syg og kun kan arb feks 6 timer pr uge?
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 14:28   #30
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Hej.

Jeg ville blot give mit besyv med med hensyn til det oprindelige spørgsmål du stillede.

Jeg har fået afslag på ftp 2 gange og det var begge gange med indstilling på
§18 og den er nu igen i BAN.

Sidst blev den hjemvist og de havde lagt vægt på hvad min arbejdsprøvning sagde, nemlig at den klart viste at jeg havde gjort hvad jeg kunne tiltrods for de store konsekvenser det havde haft for mit helbred og at de derfor sagde at min arbejdsprøvning var god og ikke skulle laves om, kommunen skulle blot indhente nye lægelige oplysninger omkring min kroniske hovedpine.

Men kommunen mener at de kan se bort fra BANs afgørelse og har derfor afvist med begrundelsen, at min arbejdsprøvning ikke er god nok.
Altså det samme som de afviste med sidste gang, så jeg ved ikke lige om det er en fordel at BAN hjemviser sagen.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stresskader efter mange års fastlåsning på kontanthjælp? mukke Alt det andet 15 17-10-2012 02:44
indstilling efter pag.18 sarrau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-11-2011 00:52
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
S 5903 - Om hvor mange danske soldater der har taget deres eget liv efter at de kom h Webmaster Politik og Samfund 0 19-09-2007 00:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension