K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2014, 11:15   #21
burhan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
burhan er ny på vejen
Hej.

Tuder konstant, og må have hjælp.

Jeg skriver i rødt hvis det er okay?


[QUOTE=phhmw;288671]Kære Burhan.

Fremover bliver du her på DIN tråd, så har vi andre overblik over din sag.

Du er hermed tilgivet. For hvad ved jeg ikke, men det er du nu.

Du skal vide at kommunen ikke interesserer sig for diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne. Punktum.

Men nu tager du det roligt, nu skal du til at lære spillets regler at kende.

Er du over eller under 40 år?

over 40

Lever du alene? Gift samboende som er i arbejde?

Er gift, men han har desværre intet job.
Jeg er opsagt grundet sygdom og er på sygedagpenge.

Tænker det er her jeg skal være og ikke hos Krifa i denne tid.

Er du på sygedagpenge og siden hvornår? Dato.

opsagt pr. 31/12-14 og på sygedagpenge nu.Har du kontakt med http://www.cancer.dk/

Har du undersøgt dine forsikringer om udbetaling ved kritisk sygdom?
Hvis ikke gør det omgående.

Ja får lidt fra Danica pension.
Hvilken kontakt har du med din kommune?

Opfølgningssamtale i jobcentret 27-2-2014

Du skal vide at netop i disse uger foregår der meget med nye reformer, som vil have stort set alle tilknyttet til arbejdsmarkedet. Alt er nyt så nu skal du til at lære hvad det hele drejer sig om.

Betingelser for førtidspension - behandling af førtidspension på to måder

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...on-pa-to-mader

www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/arbejdsmarked/fortidspension/sporgsmal-og-svar-fortidspension/fortidspension-efter-2003/fortidspension-til-personer-under-40-ar[/url]

Førtidspension uden arbejdsprøvning.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsprovning

Tilbage til dit direkte spørgsmål: Hvor kan jeg søge pension.

Her skal du bemærke sætningen "på det foreliggende grundlag" iht §17.

Du kan godt igangsætte en ansøgning om førtidspension "på det foreliggende grundlag" §17, hvor kommunen stopper al videre indhentning af oplysninger og skal hermed sende dig en afgørelse inden 3 måneder. Lovkrav.


Åh ville så gerne have sat et punktum. Alle breve m.m. udmatter.

Men det vil jeg IKKE råde dig til endnu da der er mange uafklarede spørgsmål, du skal have sat på plads.




Du søger IKKE pension før du har bedre kendskab til betingelserne og begreberne. Her skal du ikke tro men vide.

Hjælp, synes jeg har læst lidt...men giver snart op...tuder også nu.

Er gift, men vi overvejer separation.

Er alene med en datter på 12 år derefter.
burhan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 11:19   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du må i hvert fald ikke søge pension så længe du er på sygedagpenge!! Får du afslag på pension, ryger du DIREKTE på kontanthjælp (hvis du ellers er berettiget).

Du skal nok tidligst søge pension, når sygedagpengene stopper og du ikke længere kan forlænges.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 11:23   #23
burhan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
burhan er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du må i hvert fald ikke søge pension så længe du er på sygedagpenge!! Får du afslag på pension, ryger du DIREKTE på kontanthjælp (hvis du ellers er berettiget).

Du skal nok tidligst søge pension, når sygedagpengene stopper og du ikke længere kan forlænges.


Skal jeg så ikke på sygedagpenge, men få penge fra Krifa - jeg er beretiget.
Men så skal jeg jo stå til rådighed arbejdsmæssigt, og det kan jeg jo ikke.

Det modsiger sig selv?
burhan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 12:48   #24
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Hej Burhan
har du været i kontakt med socialrådgiver på hospitalet?
lige indenfor cancer området, er der nogle klare muligheder via lovgivningen
Der er muligheder for rådgivning, genoptræning via kommunen, grupper for folk i samme situation - ofte i kommunal regi

Ja, man tuder fordi det er belastende og så pressende og angsten oveni. Et enkelt brev om opfølgning, kan tage de sidste få ressourcer fra en. Det er helt menneskeligt. Føler med dig. Vi er flere herinde, som kender til det - du har min medfølelse. mange kram -
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 13:23   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af burhan Se meddelelser
Skal jeg så ikke på sygedagpenge, men få penge fra Krifa - jeg er beretiget.
Men så skal jeg jo stå til rådighed arbejdsmæssigt, og det kan jeg jo ikke.

Det modsiger sig selv?
Der var også forkert formuleret ''du må ikke'' - selvfølgelig må du søge førtidspension, dog skal du bare være opmærksom på konsekvenserne ved et afslag (som er kontanthjælp).

Det meste i loven modsiger sig selv på ét eller andet niveau, når det pludselig sættes i forbindelse med reglerne.

Men hvis du har lægeerklæringer og den slags der fortæller, at din tilstand er varig og uden behandlingsmuligheder og at din arbejdsevne er 0 indenfor alle erhverv, så har du jo en god sag mht førtidspension.

Dog skal du være udredt mht fleks først - men har du dokumentationen i orden der siger ovenstående, så burde der ikke være mere at komme efter.

Sidst redigeret af Ninja; 07-02-2014 kl. 13:29.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 16:22   #26
burhan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
burhan er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der var også forkert formuleret ''du må ikke'' - selvfølgelig må du søge førtidspension, dog skal du bare være opmærksom på konsekvenserne ved et afslag (som er kontanthjælp).

Det meste i loven modsiger sig selv på ét eller andet niveau, når det pludselig sættes i forbindelse med reglerne.

Men hvis du har lægeerklæringer og den slags der fortæller, at din tilstand er varig og uden behandlingsmuligheder og at din arbejdsevne er 0 indenfor alle erhverv, så har du jo en god sag mht førtidspension.

Dog skal du være udredt mht fleks først - men har du dokumentationen i orden der siger ovenstående, så burde der ikke være mere at komme efter.

Jeg er sygemeldt efter fjernelse af bryst. Ikke cancer.
Fantomsmerterne er enorme, og jeg kan læse mig til på nettet, at de er der for at blive..eller de kan blive værrer.

De har nu forsøgt at rekonstruere bryst, med deraf infektion/afskillelse af bryst
og der er desværre oprativt en del vej endnu. Men smerterne vil jeg altid have og har haft i godt et år nu.

Jeg vil bare have pension nu og hurtigt og er ved at bryde sammen over alt det her nu.

Hvordan griber jeg det an?
Indhente papiere fra egen læge eller hvad?
Hvem kan hjælpe mig...føler mig så alene...har kun jer.
Knus
burhan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 16:47   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal drøfte muligheden for pension med din læge, samt de speciallæger der behandler dig, for det er jo dem der senere skal skrive de erklæringer der skal indgå i sagen om førtidspension.

Og der skal stå meget klart og tydeligt, at der ikke er flere behandlingsmuligheder (hverken operativt, medicinsk eller andet), at tilstanden er varig og at du aldrig kan påtage dig et arbejde, uanset erhverv.

Der er desværre ingen hurtige eller nemme veje til pension, der er kun dokumentationer, dokumentationer og atter dokumentationer.

Et godt tip er, at søge når du HAR prøvet alt og lægerne fortæller, at der ikke er mere de kan gøre.

Du vil få afslag hvis du søger midt i behandlingsforløbet - det skal være HELT afsluttet inden en pension ville kunne gå igennem. Og inden du når dertil, skal mulighederne for fleks jo også undersøges - der kommer sikkert også noget ressourceforløb, hvis mulighederne for fleks (med 1-2 timers arbejdsevne pr uge), også bliver dømt ude som en mulighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 03:35   #28
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
Hvor er I gode til at hjælpe de nye velkommen herinde, det føles så tryg og behaglig at vide man ikke er alene.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 14:01   #29
burhan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
burhan er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du skal drøfte muligheden for pension med din læge, samt de speciallæger der behandler dig, for det er jo dem der senere skal skrive de erklæringer der skal indgå i sagen om førtidspension.

Og der skal stå meget klart og tydeligt, at der ikke er flere behandlingsmuligheder (hverken operativt, medicinsk eller andet), at tilstanden er varig og at du aldrig kan påtage dig et arbejde, uanset erhverv.

Der er desværre ingen hurtige eller nemme veje til pension, der er kun dokumentationer, dokumentationer og atter dokumentationer.

Et godt tip er, at søge når du HAR prøvet alt og lægerne fortæller, at der ikke er mere de kan gøre.

Du vil få afslag hvis du søger midt i behandlingsforløbet - det skal være HELT afsluttet inden en pension ville kunne gå igennem. Og inden du når dertil, skal mulighederne for fleks jo også undersøges - der kommer sikkert også noget ressourceforløb, hvis mulighederne for fleks (med 1-2 timers arbejdsevne pr uge), også bliver dømt ude som en mulighed.


Ok tak.
Dvs. at jeg skal gå til min læge og få startet en sag om førtidspension der?
Har set at kommunens hjemmeside at man skal kan gøre det der.
Men er vel bedst at lægen starter sagen?
Hvad kan jeg ellers forvente, nogle gode tips?
burhan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 14:29   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, lægen kan ikke starte sagen. Men det er vigtigt du kender din læges standpunkt mht førtidspension - det er jo trods alt din læge der skal i dialog med kommunen, skrive statusprofil, erklæringer og evt henvise dig til andre, der også skal med indover.

Hvis din læge siger, at førtidspension er den eneste vej frem, så står du godt.
Men hvis din læge siger, at førtidspension IKKE er vejen frem, så står du rigtig dårligt.
- og der kun én måde at finde ud af det på, og det er ved at få et møde hos din læge, hvor i drøfter dine fremtidsmuligheder, og om førtidspension er den hylde du skal satse på.

Så når du har været hos din læge, så kan vi tage den derfra.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension