K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2014, 20:02   #1
Jens Martin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jens Martin er ny på vejen
Question Ophør af sygedagpenge - overgang til rehabiliteringsydelse

Hej K10

Jeg vil inden for den næste måned overgå fra sygedagpenge til rehabiliterings-ydelse. Måske er der nogen der ved hvornår dagpengene præcist stopper - til fordel for at modtage rehabiliteringsydelse/kontanthjælp?

Jeg har netop modtaget sygedagpenge for februar måned.
Jeg skal inden d. 9. februar 2014 komme med mine bemærkninger til en indstilling fra kommunens Rehabiliteringsteam, om at jeg bevilges et ressourceforløb. Jeg tror, at indstillingen vil blive tiltrådt.

Men hvornår stopper sygedagpengene sådan konkret. Er det når indstillingen er tiltrådt eller senere?

Med venlig hilsen

Jens Martin
Jens Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 20:10   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen du skal partshøres inden de kan stoppe dine sygedagpenge....er du blevet det?

For du skal have et stykke papir hvor der meget gerne skal stå en dato for det stop af sygedagpenge..

Nu går jeg ud fra at det er sygedagpenge du snakker om når du bare skriver dagpenge
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 20:45   #3
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jens Martin Se meddelelser
Hej K10

Jeg vil inden for den næste måned overgå fra sygedagpenge til rehabiliterings-ydelse. Måske er der nogen der ved hvornår dagpengene præcist stopper - til fordel for at modtage rehabiliteringsydelse/kontanthjælp?

Jeg har netop modtaget sygedagpenge for februar måned.
Jeg skal inden d. 9. februar 2014 komme med mine bemærkninger til en indstilling fra kommunens Rehabiliteringsteam, om at jeg bevilges et ressourceforløb. Jeg tror, at indstillingen vil blive tiltrådt.

Men hvornår stopper sygedagpengene sådan konkret. Er det når indstillingen er tiltrådt eller senere?

Med venlig hilsen

Jens Martin
Hej Jens Martin.
Så starter 1000 kroners spørgsmålet! Hvornår er du blevet sygemeldt, hvorfor er du sygemeldt. Er du tidligere blevet arbejdsprøvet?
Skriv en smule mere om din sag. Mvh Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 13:39   #4
Jens Martin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jens Martin er ny på vejen
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Hej Jens Martin.
Så starter 1000 kroners spørgsmålet! Hvornår er du blevet sygemeldt, hvorfor er du sygemeldt. Er du tidligere blevet arbejdsprøvet?
Skriv en smule mere om din sag. Mvh Evelyn
Hej Evelyn

Jeg er ikke sikker på om de følgende svar på dine spørgsmål betyder noget i forhold til mit spørgsmål - Hvornår ophører mine sygedagpenge i praksis, når jeg overgår til rehabiliteringsydelse?


I kronologisk orden kan jeg berette følgende:
- Jeg har modtaget sygedagpenge siden d. 1.3.2009.
- I perioden 1.4.2009 til 1.6.2012 har jeg deltaget i cirka fem arbejdsprøvningsforløb af forskellig karakter er i alt fra beskyttet værksted, daginstitution, cykelværksted, administration m.v.
- Fra d. 1.3.2011 er jeg tilkendt 100% invalidepension fra JØP p.g.a. psykisk sygdom.
- Den 4.4.2013 blev min sygedagpenge-periode forlænget til d. 1.4.2014.
- Den 6.1.2014 blev min sag drøftet i kommunens Rehabiliterings-team. Alle parter er enige om at min sag er dokumenteret fuldt tilstrækkeligt i forhold til at kunne vurdere min arbejdsevne på lang sigt..
- Den 28.1.2004 modtog jeg indstillingen fra Rehabiliteringsteamet. Indstillingen er, at jeg bevilges et ressourceforløb i 2½ år. Når indstillingen er tiltrådt vil den flytte fra Arbejdsmarkedsforv. til Socialforv. og min kontaktperson vil være ansat i socialforvaltningen.
Den primære opgave er i den periode at styrke min evne til at have normal social interaktion og samarbejde med andre mennesker uden selv at blive "overstimuleret" (dvs. blive paranoid psykotisk i en kombination med at jeg genoptager misbrug). På jævnt dansk så skal jeg lære at opbygge og vedligeholde et normalt socialt liv. Før den base er helt på plads tør ingen længere gøre brug af mine kvalifikationer og arbejdsevne/vilje. Det ser ud til at jeg bliver nød til koncentrerer mig 100% om at fungere som privat menneske for her igennem at bidrage positivt til vores samfundet.
- Jeg skal senest d. 9.2.2014 fremkomme med mine bemærkninger til indstillingen. Helt grundlæggende er jeg glad for den mulighed et ressourceforløb åbner mulighed for. Økonomisk mister jeg ca. 210.000 kr. i indkomst om året indtil jeg søger og får en førtidspension. Jeg kunne godt søge om førtidspension nu men vil hellere være fattig og få personlig støtte til at genopbygge en normal tilværelse.
Men lige her og nu så mister jeg ca. 9.000 kr. om måneden hvorfor jeg forsøger at finde ud af hvornår det sker.

Kan du hjælpe?

Med venlig hilsen

Jens Martin

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen du skal partshøres inden de kan stoppe dine sygedagpenge....er du blevet det?

For du skal have et stykke papir hvor der meget gerne skal stå en dato for det stop af sygedagpenge..

Nu går jeg ud fra at det er sygedagpenge du snakker om når du bare skriver dagpenge
Ja, du har ret i at det er sygedagpenge jeg i dag modtager. Jeg har modtaget sygedagpenge siden d. 1.3.2009 og er i april 2013 forlænget frem til d. 1.4.2014.

Jeg har endnu ikke modtaget et stykke papir hvor der står at mine sygedagpenge stopper. Jeg frygter at skulle tilbagebagebetale de sygedagpenge jeg sidste torsdag modtog for februar måned når jeg i nær fremtid vil modtage et brev om at dagpengene stopper fra f.eks. d. 10. februar. Håber at du forstår.

Ps. Tillykke med de mange penge du sparer på cigaretter! En dag af gangen.
Med venlig hilsen
Jens Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 14:51   #5
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Ud fra hvad jeg kan læse i dit svar, så løber din sdp til den 01/04-2014
Er forvirret omkring størrelsen på ydelsen. I det du bevilges et ressourceforløb på 2 1/2 år henviser til førtidsreform fra 2013 hvor der kan bevilges et forløb på 1-5 år men er forvirret omkring størrelsen. Mente den skulle på sdp nivå.
Havde i sin tid downloaded både pjesen og loven fra 2013 men kan ikke lige nu finde den på min pc
Du har jo heller ikke modtaget noget varsel om sdp stop så skal du ej heller betale noget tilbage.
De sdp du modtog i torsdags er for januar måned. Sdp udbetales efterskudsvis. Se i øvrigt bilag der meget gærne skulle ligge din e.boks.

Hej igen Jens Martin
Så fandt jeg pjecen.
Der kan jeg læse at der skal udbetales den samme ydelse man havde før. feks. er man på sygedagpenge så fortsetter man på sdp.
Hvis jeg tager fejl, så opdater mig.
Du finder oplysningen på side 7 i linket nedenunder

http://www.k10.dk/media/reform_af_fo...sjob_pjece.pdf

Ellers held og lykke med fremtiden.
Mvh. Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 17:42   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ahh nu faldt tiøren...

Når du kommer direkte fra sygedagpenge og over på ressourceforløbsydelse så vil du få det samme beløb som sygedagpengene...

Tror jeg blev forvirret over når du skrev rehabiliteringsydelse...

Du skal ikke være bange for at komme til at betale de sygedagpenge tilbage...

For det første fordi du er berettiget til sygedagpenge frem til 1/4-14

Skulle de tildele dig et ressourceforføb inden de sygedagpenge stopper...så vil dine sygedagpenge stoppe fra det øjeblik du går i gang med det ressourceforløb og du vil modtage ressourceforløbsydelse derfra...der vil ikke komme noget overlap...

Da det er samme beløbsstørrelse ja så vil du næppe lægge mærke til noget som helst...ud over det hedder noget andet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 23:22   #7
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Det er sådan, at du i ressourceforløb får sygedagpengesats indtil denne normalt ville udløbe og derefter er det på kontanthjælpsnivau. Og det er mange penge at undvære!

MVH

På det tidspunkt hvor dine sygedagpenge ville være ophørt, vil din ressourceforløbsydelse svarende til sygedagpengesatsen også ophøre. Du vil herefter overgå til den sats der svarer til kontanthjælpssatsen. Er perioden for dine sygedagpenge blevet forlænget vil du først overgå til kontanthjælpssatsen når denne periode udløber.

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension