K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2008, 06:51   #1
pusle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Lokation: Assens
Alder: 57
Indlæg: 22
Styrke: 16
pusle er ny på vejen
Angry Kontakt hver 8. uge?

Vil lige høre om det ikke er meningen at man skal kontaktes hver 8. uge af egen sagsbehandler når man går sygemeldt, og efterfølgende bliver sendt i arbejdsprøvning, eller f.eks en virksomhedspraktik, hvor man også følges af en jobkonsulent- skal der ikke være kontakt fra begge i disse perioder?
pusle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 09:08   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Pusle.

Det der står i loven er det her ..

Citat:
§ 13. Kommunen fastlægger ved visitationen efter § 12 proceduren for opfølgningsforløbet, herunder samtaleform ved første og efterfølgende opfølgninger samt hyppighed af den løbende opfølgning.

Stk. 2. I sager, der er omfattet af § 12, nr. 1, skal der senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. fraværsdag, og der skal som minimum holdes telefonsamtale. Herefter skal der følges op mindst hver 8. uge, og der skal ved hver opfølgning minimum holdes telefonsamtale.
Derud over er der også den her som det er værd at lægge mærke til


Citat:
§ 16. Kommunen skal ved første samtale tage stilling til udarbejdelsen af en opfølgningsplan med særlig fokus på arbejdsfastholdelse og tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Planen skal indeholde mål for opfølgningen, og den konkrete opfølgningsindsats skal fremgå af planen. Planen skal sikre overblik og koordination af indsatsen i den enkelte sag.

Stk. 2. Planen skal senest udarbejdes i umiddelbar forlængelse af den anden opfølgning.

Stk. 3. Kommunen skal i umiddelbar forlængelse af de efterfølgende opfølgninger justere og udbygge opfølgningsplanen.

Stk. 4. Den sygemeldte skal have planen udleveret. Ved væsentlige justeringer af planen under de efterfølgende opfølgninger udleveres planen til den sygemeldte.
Og sidst men ikke mindst er der også den her som mange kommuner glemmer alt om når de har med syge borgere at gøre ...

Citat:
§ 15. På baggrund af den første samtale med den sygemeldte efter § 13 og sagsoplysningerne i øvrigt skal kommunen foretage en samlet vurdering af den sygemeldtes konkrete behov for behandling, optræning eller revalidering for at fremme arbejdsfastholdelse og hurtigst mulige raskmelding samt iværksætte den nødvendige indsats.

Stk. 2. På baggrund af hver efterfølgende opfølgning skal kommunen foretage en ny samlet vurdering af den sygemeldtes behov for indsats.

Stk. 3. Kommunen skal ved hver opfølgning tage stilling til, om der er behov for anden indsats, herunder om der er behov for hjælp til den sygemeldtes familie.
Du kan finde mange flere ting i loven om sygedagpenge som du kan finde her

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K6


Og husk er du usikker på hvad der foregår syntes at du mangler oplysninger eller andet så sæt dig ned og skrive en mail/brev til din sagsbehandler og bed om at få at vide hvad der foregår og hvad der nu skal foregå ...

Det viser sig mange gange at de sager hvor man henvender sig på skrift med spørgsmål og med krav om svar , får en mere effektiv sagsbehandling og i hvertfald har du en rigtig god dokumentation for at det er kommune der smøler og ikke gør deres arbejde ordentlig ..

Det har jeg selv gjort i min egen sag i et år nu , uden at der er kommet noget som helst respons fra kommune, men da der endelig skete noget skal jeg love for at det var effektivt ..

Tror at min sag lige nu kan bruges som en guide i rigtig sagsbehandling, så det kan betale sig du viser at du er interesseret i at få afklaret din sag og du har dokumentation for at kommunen modarbejder dig og sylter dig og at det ikke bare er en forglemmelse ...
  Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 09:46   #3
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
jeg skulle opfølges hver 4. uge siden Maj 08
det er ikke sket en eneste gang

Derfor bad jeg selv om et møde omkring 1. November
og var derfor til møde siden har jeg ikke været indkaldt
igen

Fik aktindsigt fornylig der skrev hun min sag blev sendt til sociallægen
og hun ville vende tilbage hurtigst muligt ja det er 3 uger siden
så har faktisk ikke været til et af de møder hver 4. uge der står i min opfølgningsplan

Så det virker besynderlig man sætter det på en skriflig opfølgningsplan
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontakt til ASK Mumrik Dit og Dat 3 05-09-2013 09:04
kontakt til arbejdsgiver ene Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2013 15:34
Kontakt med Jobcenter le cuere Alt det andet 10 27-04-2013 19:36
Skift af kontakt-person Birkes-musen Alt det andet 11 06-06-2012 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension