K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2015, 08:54   #21
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


Brian
spørg du mig kommer det helt an på hvad i kan købe et hus får , hvad lånene er . Hvad varmekilden er og husets stand .

Er de nogenlunde alle de ting ville jeg ikke være nervøs for at købe og ja det er ofte langt billigere end at leje .
lige nu mener jeg fast forrentet lån er nr 1 . altså fast rente hele tiden . Koster huset ikke s¨å meget og i har gode nerver ( som os ) kan i lave flekslån . Men det er hvem man er og hvor meget det er .

Lad dig nu endelig ikke afskrække - Der er da også mange fordele .

håber i finder ud aF det . Jeg vil aldrig bytte det jeg har .- Her er køkkenhave , frugt plantage . Du kan have en hest , en gris en ko høns mv . og er der noget skønnere end at kan hente sine egne grøntsager i haven , plukke tomater i drivhuset eller have eget kød

strib ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2015, 10:36   #22
brianb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 18
Styrke: 10
brianb er ny på vejen
ja, der er mange ting der spiller ind :-)
jeg kan se gode ting både med at leje og købe, det er noget vi må overveje, de huse vi har kigget på ligger på under 600.000 kr, og brutto/nettoen er ret lav så der vil være plads til at lægge nogle penge til side til uforudsete udgifter.
brianb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2015, 11:12   #23
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Brian

Hvis i kan finde et til omkring 600.000 kr og evt tager fast forentet lån går det ikke så galt - Det kan man finde herude .- Jeg ved et hus pt til ca 300.000 kr der er til salg .

Bare murværket , vinduerne og taget er i nogenlunde stand og der er ok isoleret er i langt .
men efter min mening hav altid en advokat med inde over der kan kigge tingene igennem inden i gør noget . En i evt kender eller en uvildig .
hvis i har indtægten til der er noget til rest til evt renovation uforudsete udgifter havde jeg da kastet mig ud i det

men du kan jo skrive hvordan det ender herinde og god weekend
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2015, 11:13   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
vovse

beklager så har jeg læst forkert . Sker jo - Håber du tilgir mig
Selvfølgelig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2015, 18:45   #25
brianb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 18
Styrke: 10
brianb er ny på vejen
Stribe, det ser ud til at du kommer fra sønderjylland ( kan være jeg tager fejl )
men vi søger kun efter noget på sjælland, godt nok er der dejligt i jylland ( har lige været på rundtur der ) meeen det er for langt væk fra familien.
og god weekend til jer også.

Sidst redigeret af brianb; 26-09-2015 kl. 18:48.
brianb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2015, 20:48   #26
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Vi får da kun tømt vores- 1 gang om året. Og da de ikke efterfylder med det for minirensen nødvendige vand, fik vi endda et år gratis. Men Minirensen kræver eftersyn, den bruger også strøm, og det løse. Men jeg har læst at nedsivningsbrønde stopper meget hurtigt til. Folk opdager det bare ikke!

Kan du se vores (dyre) grønne glorie?! Nej, det kan jeg heller ikke! :-P Det med piletræer tager urimeligt meget plads op. Så- urealistisk. Men vi får da stadig tømt årligt. Minirensen er beregnet til 5 fastboende, som er det mindste. Selvom vores hus højest er til 3-4 personer. (Reelt 2). På ing.dk har jeg så læst om nogen, der brændte nallerne eftertrykkeligt, da de valgte (et ridesten), det mindste lovlige, altså 5 personer. Det burde VVS-manden ALDRIG have sagt ja til.

Dyre lærepenge- og firmaet var gået fallit. Så de er da i en l*situation.
Vi er da kun stegt i det der variabelrente lån. Danske har senest tilbudt vi kan omlægge det til et 15% lån. Fastforrentet. Vi giver pt 14½
Det ved jeg nu ikke lige- om jeg synes er godt! Coopbank- kan tilbyde noget bedre!

Men pas på banker og realkreditinstitutter. De ville jo gerne låne os til "håndværkertilbuddet" i sin tid.
Mvh
Tine
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 08:57   #27
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


Pinny

14.5 procent ??? hvad er det for et lån præcist. lyder helt vanvittigt og ja så er det svært ikke at lide rente døden

vi har flekslån . Enten 1-2 eller 3 årige . Hvad vi lige synes og det ligger i bund , men det skyldes vi snart er færdige og ikke sidder så dyrt . men har ondt af jer for 14.5 procent . Det er en hå¨rd n'ød at knække.

vi får nu tømt 2 gange år og alt er ok herude . Ingen ulovligheder mv . min mand er født her og har boet her hele sit liv - overtog det som det hedder .
vi prøver nok at sælge det inden forde næste par ¨år , det er kæmpe stort og vi er kun 3 . Snart 2 og så vil vi ikke mere .

Brian

jep det er i det sønderjydske og tror ærligt ikke du kan komme længere ud . Elsker det , men det gør kommuner og stat ikke . De gør alt for at jage folk væk og tror det ender med ingen bor herude . Desværre

god søndag
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 09:50   #28
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
14,5% du godeste, hvis det er et kreditforeningslån tager de røven på jer. Vi har variabel rente som sættes hver 6 mdr og de sidste år har den været under 1%
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 10:45   #29
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvis al de nyheder, vi ser i TV er sande, så er det ingen chance at opnå boliglån. For det først giver banke ikke nogen som helst lån i udkants Danmark. Ej heller selve 300.000 Kr med 50% udbetaling.
Banke giver ikke boliglån til pensionister. Banke giver engang lån til pensionisters friværdi. Jeg bor i Sydsjælland og ser den slags nyheder hver dag i regional TV.
Jeg vil foreslå, at man i første omgang gå i banken at undersøge lånemuligheder
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 11:20   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Det bedste er da også hvis man kan , at have sparet op til udbetAling ,

Vi har en ukrAiner ansat . Han har lige fået fast ophold og haft købt hus herude til 1.5 mil. Han havde ingen problemer Da hans bank historik viste han passede på sine penge .
Så der ef flere ting i det . Man kan ik bare sige fordi det er herude vil kreditforeningen ikke , for længere ude tror jeg ikkr man kan komme .

Eller fordi man er FTP . Der er også folk på kontanthjælp her der er bolig ejere . Tror de kigger på det hele før de bliver sagt ja eller nej .
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension