K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2013, 21:48   #1
Marianne71
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Marianne71 er ny på vejen
Unhappy ADHD Og nyt udrednings sted :-(

Hej jeg har ADHD og er i aktivering i et køkken 18 timer om ugen, hvilken jeg er super glad for. Har været der 1år og alt går rigtig godt. ( og de vil gerne ansætte mig, når jeg for mit flexjob; hvilken de har fortalt kommunen)

Jeg skulle havde været i flexjobs udredning efter sommerferien men pga der skulle komme nye regler aftalte vi at vente til det nye år. Altså jan 2013.

Nu har jeg lige fået at vide af min sagsbehandler at jeg ikke kan få lavet flexjobs udredningen der hvor jeg er men skal i en breder abejdsprøvning og vuderes om der medicinsk kan gøres mere for at højne min arbejds evne.

OK det jeg rigtig ked af for STOR trives som sagt og er faldet godt til og jeg for den ros og anderkendelse for min mad hver dag som jeg har brug for for at holde geisten.

Et nyt sted så skal jeg først bruge tid på at falde til, lære stedes rutiner,forholde mig til nye mennesker osv ting jeg er dårlig til.
ISÆR hvis det er et stort sted med mange folk Hvordan skal de vuder mig på 12 uger?

Og hvorfor skal jeg vente 1 til 2 mdr fra min aktivering slutter 7.4 før jeg kan komme igang med ny aktør...

Har prøvet at sige til min sagsbehandler at uvished og ledighed er min væreste fjene. Hvorfor kan hun ikke gøre det klart nu så når jeg stopper ved jeg hvad jeg skal?
Marianne71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 09:26   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Skriv og spørg, og Be om at få dette svar skriftlig!

Det behøver IKKE at være rigtig, det din sagsbehandler har oplyst dig!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 15:30   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marianne71 Se meddelelser
Hej jeg har ADHD og er i aktivering i et køkken 18 timer om ugen, hvilken jeg er super glad for. Har været der 1år og alt går rigtig godt. ( og de vil gerne ansætte mig, når jeg for mit flexjob; hvilken de har fortalt kommunen)

Jeg skulle havde været i flexjobs udredning efter sommerferien men pga der skulle komme nye regler aftalte vi at vente til det nye år. Altså jan 2013.

Nu har jeg lige fået at vide af min sagsbehandler at jeg ikke kan få lavet flexjobs udredningen der hvor jeg er men skal i en breder abejdsprøvning og vuderes om der medicinsk kan gøres mere for at højne min arbejds evne.
Sådan ville det have været alligevel uanset nye regler

Citat:
OK det jeg rigtig ked af for STOR trives som sagt og er faldet godt til og jeg for den ros og anderkendelse for min mad hver dag som jeg har brug for for at holde geisten.

Et nyt sted så skal jeg først bruge tid på at falde til, lære stedes rutiner,forholde mig til nye mennesker osv ting jeg er dårlig til.
ISÆR hvis det er et stort sted med mange folk Hvordan skal de vuder mig på 12 uger?
Uhe hvor jeg kender det og for mig vil 12 uger være ALT for lidt jeg er 100 år om at tilpasse mig forandringer, også forandringer jeg stort set har selvbestemmelse over... alle forandringer JEG ikke er kommet med. 6 måneder mindst (alt efter hvad det er) før jeg har fundet min nye rytme, og så først der efter er det til at vurdere noget som helst.

Men er det et professionelt sted, og ikke en privat virksomhed, så garantere jeg at de har erfaring i at vurdere, selv sådan nogle som os, det værste der kan ske er at de vurdere dig til færre timer end du har nu, derfor er det også vigtigt at du både selvb og via en psykiater gør det kommunen klart at forandringer af den karakter VIL (ikke kan men VIL) forringe din funktionsevne (for at du siger tæller ikke der skal en læges udtalelser til)

Men jeg kender fra mig selv hvor drøn hamrende vigtigt stedets assmudsfære (stav selv) er, hvor vigtigt det er, at det er positivt uden at være barnligt (jeg stejler totalt hvis nogen taler til mig som var jeg barn eller dum) og hvor vigtigt det er at JEG føler at folk acceptere mig som den jeg er og stoler på mig når jeg siger nok er nok, at det er vigtigt at jeg føler mig tryk... så jeg forstår til fulde din bekymring, måske du kan tage en med de første dage så du ikke føler dig mutters alene i verdenen?? en bisidder må vel også gælde her, altså hvorfor ikke, og vil stedet ikke lukke en ekstra ind, ville jeg da slet ikke ture være der for det kan kun betyde at melet ikke er helt hvidt (den mistro systemet udviser til os, hvorfor er det vi ikke må vise den samme til systemet?)

Citat:
Og hvorfor skal jeg vente 1 til 2 mdr fra min aktivering slutter 7.4 før jeg kan komme igang med ny aktør
Skriv til din SB´er og spørg.

Citat:
Har prøvet at sige til min sagsbehandler at uvished og ledighed er min væreste fjene. Hvorfor kan hun ikke gøre det klart nu så når jeg stopper ved jeg hvad jeg skal?
Fordi det er dig der siger... i det system her er alle løgnere og bedrager lige ind til en professionel siger det modsatte. Du er med andre ord NØD til at få en læge med speciale i ADHD til at skrive det til din SB´er.

Din SB´er kan sagtens tro på hvad du siger, men denne skal stå til regnskab over for systemet/lovgivningen, og systemet er totalt forladt for følelser og forståelse, det kræver dokumentation, det er ikke noget din SB´er kan ændre på, men denne kan derimod miste jobbet hvis denne tager hensyn til noget udokumenterbart.

En anden ting er så at man ikke bare kan tikendes fleks, visse betingelser skal være opfyldt, der i blandt er at den højst mulige arbejds-duglighed inden for ALLE! fag bliver fundet, og for at finde den kræver det behandling, kan noget gøre din funktionsevne bedre, så vil det sikkert højne din arbejdsevne, det betyder at alle behandlingsmuligheder/typer, skal være afprøvet, så den der giver bedst funktion, er det du er "på" når du arbejdsprøves.

Fedt du er et godt sted, men dem der vurdere skal helst være uvildige, der til, som skrævet er det din arbejdsevne inden for ALLE fag der skal afprøves, og sæt nu det viser sig at du faktisk kan arbejde 25 timer om ugen på et kontor, så skal du naturligvis ikke ansættes på 18 timer men på 25 timer. (siger vore politikere)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fibromyalgi debat sted? Gunell Alt det andet 2 15-01-2010 16:27
Bo sted og Førtids pension Kimmo89 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-08-2009 09:35
nyt sted at bo søges rolle Alt det andet 2 22-10-2008 11:01
nyt sted at bo rolle Dit og Dat 2 25-09-2008 10:58
hørt et sted... Kaftbyen Spørgsmål ang fleksjob 3 29-03-2007 07:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension