K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2011, 11:31   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Mere ulighed til næste år.

Må sige at jeg er rystet og frustreret over denne melding..

Mere ulighed til næste år.

hvad stiller vi snart op, når vi kun lige kan få det til at løbe rundt.

jeg har skåret alt det væk som kunne fjernes og intet som er tilbage nu. kan fjernes som enlig. men som par kan det da heler ikke se meget bedre ud..

så mener så afgjort at vi bør have et vågent øje for denne artikel her.. kopi indsat'..


Skatteminister: Mere ulighed til næste år...

Nye afgifter vil ramme de fattige hårdest, erkender skatteministeren.

SF's skatteminister varsler mere ulighed til næste år.

De bredeste skuldre skal bære de tungeste byrder, siger den nye regering. Men 1. januar bliver de smalle skuldre udsat for det hårdeste pres, når regeringen indfører højere afgifter på cigaretter, alkohol og usund mad.

Det medgiver skatteminister Thor Möger Pedersen (SF):

- Jeg kan ikke afvise, at der vil være et år med en eller anden skævhed. Men jeg håber, at den vil kunne afvejes af de prioriteringer - de nye tiltag - vi gennemfører for indtægterne, siger Thor Möger Pedersen til Politiken.

Skatteministeren refererer til, at regeringen vil bruge de fem milliarder fra afgiftsstigninger på usund adfærd til bedre sygehuse og en bedre folkeskole.

Regeringen har desuden lagt op til en skattereform, der både skal sænke skatten på arbejde og have en "rimelig social balance".

Men skattereform er udskudt på ubestemt tid af hensyn til "ambitionen om et bredt samarbejde", forklarer Thor Möger Pedersen:

- Vi skal flytte beskatningen af arbejdsindkomst over på andre kilder. Og når vi så stiller krav om, at skattereformen skal have en rimelig social balance, skal vi finde nye kilder, der rent faktisk rammer de bedst stillede.

I regeringens støtteparti, Enhedslisten, siger skatte- og finansordfører Frank Aaen, at der tegner sig billedet af en regering, der sætter samfundets fattige til at finansiere skattelettelser for de rige:

- Det er i strid med regeringsgrundlagets ord om mere lighed i samfundet og social balance i skattepolitikken. Det er et mønster, vi vil gøre alt for at bryde, siger Frank Aaen...

jeg har selv svært ved at se bare en lille overlevelse hvis det her er fremtiden for os..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 12:14   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
I regeringens støtteparti, Enhedslisten, siger skatte- og finansordfører Frank Aaen, at der tegner sig billedet af en regering, der sætter samfundets fattige til at finansiere skattelettelser for de rige:

- Det er i strid med regeringsgrundlagets ord om mere lighed i samfundet og social balance i skattepolitikken. Det er et mønster, vi vil gøre alt for at bryde, siger Frank Aaen...
Der var jo ikke nok fattige der stemte på enhedslisten...og der står vi så i dag... ærgerligt... men vi må jo se frem til næste valg
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 12:37   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad sagde jeg inden valget
der er ikke meget som bliver bedre

udover de skal skaffe 48000 flere i arbejde, fremfor fleks og pension
spændende når et jobcenter skal begynde og hjælpe folk

men hvem tror på den

Vi skal flytte beskatningen af arbejdsindkomst over på andre kilder
Ja dem som ligger ned i forvejen, med nye afgifter på el varme og mad
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 13:01   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja det ser ikke godt ud.. jeg sidder selv med en masse tillæg i min husleje. som der ikke tages højde for. så kan ikke få meget i hjælp til boligsikring.. oven i søges der anden bolig. da jeg betaler dyrt til vand afgifter varme m.m.

jeg kan dårligt får mine udgifter til at hænge sammen med det jeg får udbetalt.. da jeg også bliver trukket i skat..

så min situation ser ret sort ud for tiden. men de nye tiltag..

men jeg er vel ikke den eneste. førtids pensionist som ikke kan få hjælp nogen steder fra.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 14:44   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
Må sige at jeg er rystet og frustreret over denne melding..
;-)


Citat:
De bredeste skuldre skal bære de tungeste byrder, siger den nye regering. Men 1. januar bliver de smalle skuldre udsat for det hårdeste pres, når regeringen indfører højere afgifter på cigaretter, alkohol og usund mad.
Socialdemokraterne havde på et tidspunkt et slogan der ca. lød: Økonomi er at vælge ...

Så med mindre man decideret er en del af en afhænighedskultur, kan man frit vælge smøger, sprut og usund mad fra til fordel for noget andet (og forhåbentlig bedre og sundere).

Der er grundlæggende ingen, der tvinger mennesker til at leve et usundt liv baseret på smøger, sprut og usund mad!


Når det så er sagt, så har vælgerne jo talt og givet de radikale mandat til at være taktstokken i dansk politik de næste 4 år.

Havde vælge villet at Socialdemokraterne, SF og Enhedslisten tilsammen havde udgjort et flertal (så de kunne tælle til 90 mandater), så havde vælgerne vel gjort det ?

For der er vel ingen (heller ikke herinde), der har været så vildfaren, at de har givet de radikale deres stemme og forventet at en "rød" politik ville blive gennemført ?

Eller som Hexi skriver: "Der var jo ikke nok fattige der stemte på enhedslisten...og der står vi så i dag... ærgerligt... men vi må jo se frem til næste valg" ... og sådan er det jo ... der er vel ikke andet at gøre foreløbig end at snuppe en pakke tudekiks til at trøste sig med ?
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 15:07   #6
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Men 1. januar bliver de smalle skuldre udsat for det hårdeste pres, når regeringen indfører højere afgifter på cigaretter, alkohol og usund mad.
Nu forbinder jeg altså cigarrygning, whiskeybælte og dobbelthager med de overordentligt velhavende.



Ægte fattige proletarer har et BMI under 25 og stærke muskler.



Hvad var det liiiiige der skete siden billedet blev vendt?
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 15:21   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
@ logikeren: interessant vinkling :-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 16:54   #8
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
@ logikeren: interessant vinkling :-)
Jeg synes det er en perversion af begrebet "fattigdom" at anvende det på tykke mennesker der grovæder af usunde "fødevarer" (slik, kager, is osv.) og går på førtidspension som følge af overvægt som er selvforskyldt.

Selvfølgelig skal overvægt give førtidspension hvis det skyldes sygdomme og det er umuligt at tabe sig.

Men det jeg opponerer imod er når man betegner overvægtige førtidspensionister som værende fattige. Hvis man har råd til at købe slik og kager hver dag, så er man ikke fattig. Man er derimod fattig hvis man bliver nødsaget til at spise ærter, kartofler og rugbrød hver dag bare for at holde sulten for døren.

Og sjovt nok er det nu om dage de velhavende som spiser frugt & grønt samt groft brød hver dag.

Egentlig burde det, rent samfundsøkonomisk, være sådan at man forbød førtidspensionister at spise frugt & grønt og groft brød og pålægge dem at spise kager hver dag. For så dør vi hurtigere og smider flere af vores førtidspensionskroner tilbage i statskassen i form af afgifter på slik/kager.

Men nu skal jeg passe på med hvad jeg siger/skriver. Det kan jo være det bliver en realitet på et tidspunkt.

Sidst redigeret af logikeren; 14-10-2011 kl. 16:59.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 20:00   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uanset hvordan man end vender og drejer den, så er det livsstilssygdomme der tærre på budgetterne - og der er førtidspensionister med æbleform og tobaksånde stærkt repræsenteret.
Der er mange penge at spare hvis ovennævnte gruppe holdt sig til agurk, grovbrød og kildevand, da der er mange penge at spare selvom vi skulle blive så sunde, at vi lever 10 år længere!

Det giver da stof til eftertanke.

Det er ikke de udbetalte førtidspensioner der koster. Det er sygehus, behandlinger, udredninger, indlæggelser, operationer mm der skyldes en livsstilsrelateret lidelse (fedme, hjerte-kar sygdomme, KOL, fejlbehandlet (ignoreret) diabetes, til en hvis grad depression og modløshed). Og dertil kommer alle de lidelser og sygdomme der er bevilget førtidspension på, som kræver fortsat behandling, indlæggelser, røntgen, operationer osv osv.
Pensionen er jo kun en peanut i sammenligningen rent økonomisk. Så var det kun førtidspensionen det drejede sig om, jamen så HerreGud da!
Men det er det bare ikke. Det er alt det andet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 20:31   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tør ikke tænke på hvad jeg har kostet samfundet de sidste 10 år
undersøgelser læger MR scaninger psykolog psykiater henved 60 forskellige læger
samt jeg er endnu ikke færdig med undersøgelser, pågrund af kommunen som endnu engang skal fiske. nu er det ikke behandlingsmuligheder, men varighed
arbejdsprøvning og sygedagpenge bosted
har arbejdet en del år i det offenlige, Ja det har også kostet samfundet penge.

Ja jeg ryger og kommer nok ikke til at holde op, før dette mareridt stopper
ved ikke engang hvor jeg skal bo om et par måneder
det får jeg nok først af vide samme dag om jeg kan blive eller ej på mit bosted
status er jeg ikke kan bo for mig selv
de har meget travlt, det kan jeg bare ikke bruge til noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øget ulighed i DK Risa Politik og Samfund 3 31-10-2012 06:03
1.plads til DK i ulighed! buster Politik og Samfund 1 25-08-2011 18:58
ulige.dk - ulighed i sundhedsvæsenet zuza Et godt link! 0 15-10-2008 17:44
ulighed dræber! kurttrold Dit og Dat 0 03-08-2008 22:48
Lighed eller ulighed zuza Spørgsmål ang fleksjob 10 01-02-2008 13:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension