K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2008, 15:14   #11
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Så hvis du har penge stånende der kan du få dem udbetalt
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 15:14   #12
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Åh hvor bliver jeg bare glad af at læse at der er så mange bevillinger for tiden...så ser det hele slet ikke så trist ud mere...mener at der godt kan være lys forude...stor tillykke til jer og husk nu at nyde det lidt lettere liv og at i nu kan slappe lidt mere af....
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 15:15   #13
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Uh nej desværre ikke heldig lige der. Jeg var slet ikke født dengang man oprettede og nedfrøs de opsparinger der så det er ikke aktuelt. Var det ikke fra 77-79 man havde den ordning?
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 18:12   #14
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Tillykke Sanne52, nu kan du gå sommeren imøde med sindsro og en stor lettelse

Jo LD sluttede i 79, jeg er også for "ung" til det.

Få en aftale om et møde med fagforeningen, så kan de hjælpe jer med det hele der kan fåes derfra, jeg var medlem af træ industri byg, der skulle man have været medlem i samme lokalafdeling i 5 år så kunne man få 12.500 kr.

Ring til forsikringsselskabet få en ud for at gennemgå alle dine forsikringer, der kan jo gemme sig noget der, og det kan være muligt du i nogle forsikringer og kapitalpensioner kan få en nedsættelse på din præmie, det kunne jeg.

I min kommune blev jeg indkaldt til et møde på pensionskontoret, hvor vi beregnede min pension (med mandens indtægt) og hvor jeg fik af vide jeg hellere måtte kontakte fagforening og forsikringsselskab.

God vind til jer alle

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 21:36   #15
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Sanne52

Også bare lige et stort tillykke fra mig. Dejligt når det lykkedes.

mange hilsner
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 22:16   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Sanne hvor er det bare fedt tillykke med pensionen nu burde der være ro til at nyde sommeren


Kærlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 23:44   #17
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
kæmpe tillykke herfra...
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2008, 08:05   #18
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Godmorgen til jer alle Min første morgen som førtids.jubiiii jeg svæver stadig helt oppe under skyerne Hvis ikke jeg havde så mange smerter kunne jeg klare hele verden men det hele er meget lysere,og jeg føler en "sejr" over systemet.Jeg er "godkendt" som syg.Det betyder meget for mig,da mine smerter jo ikke kan ses af andrer,og utroligt hårdt at skulle forklare hvor ondt jeg har,samtidig med at man ikke kan se det på mig.Men heldigvis har jeg haft en god læge,og en dygtig speciallæge,og en fagforening der støttede mig.
Det er meget mærkeligt at vide at jeg aldrig skal ud på arbejdsmarkedet mere.Jeg har arbejdet i mange mange år Jeg er årgang 54 så LD har jeg også indbetalt til Men jeg havde troet og håbet på at jeg kunne arbejde til jeg blev 60 år og så gå på efterløn.
Men jeg har ikke været god til at lytte til min krop, og de signaler den har givet,og så er jeg slidt ned nu, så øv øv det har taget mig laaaang tid at acceptere det.
Men samtidig har jeg det også sådan nu ,at nu vil jeg passe på mig selv,så jeg ikke bliver slidt helt ned,så jeg stadig kan være lidt aktiv,og synes livet er dejligt,hvad det jo er .
Jeg siger mange tak for alle jeres Tillykker og for hjælpen herinde fra.Jeg vil stadig se med herinde og krydse finger for alle jer der stadig kæmper. Også stort tillykke fra mig til Mimse og alle andrer der kommer gennem "nåleøjet".
Alle der stadig søger og kæmper mod systemet,fat mod og bliv ved,det kan for det meste lykkes, det kan vi se, da jeg synes der er flere for tiden herinde der kan fortælle at det er lykkes.
Mange mange tanker til jer alle.
Mange kærlige hilsner fra Sanne
__________________
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2008, 08:23   #19
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Hej Sanne.

Først et stort tillykke til dig med din tilkendte FØP..... jeg kender følelsen af lettelse, glæde og nyt mod på livet....

Er selv lige blevet tilkendt FØP efter en meget lang og sej sagsbehandling på ca. 6-7 år....

Og ja... man kan få udbetalt sin LD - jeg har lige sendt skema ind til dem for at få mine penge....

Du bliver indkaldt til et møde (jeg var selv til møde i går) - hvor du bliver oplyst om, hvilke muligheder/rettigheder du har som pensionist...

Jeg har netop meldt mig ud af A-kassen og har skiftet forsikringsselskab, for jeg sparer en del ved disse tiltag.... alene min forsikring sparer jeg over 2.000,- kr. om året på - ved at skifte fra Codan til Alka....



Så et godt råd fra mig til dig :

Gå dine papirer igennem og få *lukket* alt det ned du ikke længere har brug for - der kan være gode penge at spare...

Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2008, 10:30   #20
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej Sanne *smiler*

Vel mødt til din første dag som ftp *smiler*

Tak for tillykke... det er en kæmpe lettelse selvom jeg jo stadig er af den yngre årgang som slet ikke burde gå hjemme på pension nu. Men sådan er det. Nu skal jeg bare videre med livet og nyde som du selv siger.

Desværre har jeg hverken LD, fagforening eller en pension som jeg kan hente noget på. Det er ærgerligt, men jeg vælger at se det fra den lyse side. Jeg har fået pension uden kamp og vi har fundet et sted og bo så vi langt om længe kan flytte hejm igen. Man kan ikke få det hele.... selv om det nu kunne være lækkert hehe..

Rigtig god første dag som ftp, og held og lykke med det hele.

Knus Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som har været i arbejdsprøve efter bevilget førtidspension? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 68 29-09-2013 22:08
Tror i jeg får bevilget førtidspension? MartinS Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-09-2011 16:13
Yes - er blevet bevilget flex skov trold Spørgsmål ang fleksjob 7 13-11-2010 23:43
Er førtidspension blevet borgerløn ad bagdøren? Lau Politik og Samfund 11 06-04-2009 09:43
Naturlige reaktioner på en bevilget førtidspension zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 30-06-2008 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension