K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2009, 14:59   #1
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Endnu engang...

Hej.

Det er ikke første gang jeg spørger herinde; men bliver nødt til at prøve engang til. Hvad skulle jeg gøre når der ikke var jer her på K 10 til at hjælpe

Sagen er den: at jeg har afsluttet arbejdsprøvning i begyndelsen af oktober efter at være havnet på khj pga varighedsbegrænsning af sygedagpenge. Inden da var jeg til revaundersøgelse for muligvis at blive visiteret til fleksjob. Kommunen mente så ikke at jeg kom udenom en praktisk afprøvning. Det korte af det lange er så, at reva mener at det må blive ftp. Kommunen har modtaget deres udtalelse, og så er det jeg vil spørge om min res. profil skal opdateres nu, eller om sagsbehandleren kan køre sagen uden videre? Dertil skal lige siges at jeg endnu intet har hørt derfra overhovedet
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 15:25   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Afprøvningen skal jo netop afklare din arbejdsevne. Og om det er fleks eller førtidspension der er det mest realistiske.

Og jo, din ressourceprofil skal opdateres med de udtalelser REVA skriver i sin progressionsrapport til kommunen. Som bekendt er ressourceprofilen det vigtigste dokument i din sag om (nu) førtidspension.

Der er desværre end hel del arbejdspukler rundt om på kommunerne, men hvis jeg var dig, ville jeg da maile/skrive til din sagsbehandler og fortælle at du næsten ikke kan holde ventetiden ud, og egentlig også er bange for at være blevet syltet, samtidig med, at du også gerne vil vide hvor du står i sagen, samt hvad der nu skal ske.

Hvis du ikke har fået aktindsigt, så få dette, så du kan bruge ventetiden med at få set din sag ordenligt igennem.

Og dejligt du bliver ved at komme tilbage.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 22:04   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg vil blot tilføje lidt til Helenekr's indlæg.

Når sagsbehandleren har skrevet din ressourceprofil får du den til partshøring, og det er meget vigtigt, at du først skriver den under når den er som den skal være, det er rp'en der kommer til at danne grundlag for det videre forløb af din sag.

Men som Helenekr skriver, skriv til din sagsbehandler og stil dine spørgsmål, og bed om aktindsigt.

Det kan være nødvendigt at "have hånd i hanke" med hvad der sker, ,og sparke dem bagi hvis de smøler med tingene.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mette Frederiksen endnu engang. MarianneNM Politik og Samfund 4 14-01-2013 19:32
Fleks udsat endnu engang futtefreja Spørgsmål ang fleksjob 32 29-08-2011 08:21
Har endnu engang vundet over Sorø Jobcenter hopper Alt det andet 30 23-07-2011 17:35
Endnu engang afslag på ansøgt merudgiftsydelse Indiansummer Alt det andet 28 14-07-2011 13:20
Endnu engang forkerte oplysninger om udviklingen i antallet af førtidspensionister FlemmingLeer Politik og Samfund 3 03-09-2008 10:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension