K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2010, 20:13   #1
creek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
creek er ny på vejen
Hvordan gør man?

Efter at have tænkt i weekenden har jeg besluttet mig at søge Flex ,jeg har et sted der rigtig gerne vil have mig i flex men har mødt modstand fra min jobkonsulent.Hun ser mig ikke som syg og vil presse mig op i timer så jeg kan tage et alm job. Men hvad gør jeg nu hvem skal jeg snakke med og hvad skal jeg sige?
creek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 21:00   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Creek.

Du kan ikke blive visiteret til flexjob "bare" fordi du har en arbejdsplads der vil ansætte dig.

Jeg tvivler desværre på, at du er på vej ud af systemet endnu... Dine psykiske diagnoser og din alder vil formentlig forårsage, at du bliver holdt hen med begrundelsen at der er chance for at du får det bedre.

Jeg kan ikke huske, om kommunen har indhentet udtalelser fra dine behandlere. Hvad står der i så fald i dem?
Hvis ikke, hvad siger dine behandlere så til dig?

Hvis ikke kommunen har indhentet udtalelser, skal du forsøge at få dem til det. Bed om et møde med din sagsbehandler, og bed om at få udarbejdet en ressourceprofil. Læg pres på i forhold til at få afklaring af hvad der skal ske fremadrettet.

Har du ikke indhentet aktindsigt, skal du se at få det gjort. Mangler der oplysninger om dine tidligere arbejdsprøvninger og hvad de er endt ud i skal du skrive hvad der foregik og sende en klage.

Beklager...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 21:40   #3
creek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
creek er ny på vejen
annagw
Min kommune har ikke hentet nogle papir på mig da de ikke vil bruge pengene som det koster.....
Min jobkonsulent vil ikke lave en ressourceprofi på mig da ikke er syg i hendes hovede hendes plan er at presse mig op i timer så jeg kan tage et alm job.

Jeg har ikke indhentet aktindsigt før hvordan gør jeg det?
Har heller ikke været ude i tidligere arbejdsprøvninger da jeg har fået lov til at sejle i min ejen sø indtil for 3mdr siden.

Har snakket med en socialrådgiver fra Handicap og Socialpsykiatri som har hjulpet mig
med noget andet og hun forstår ikke hvorfor jeg skal presse op i timer.
creek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 21:49   #4
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af creek Se meddelelser
Efter at have tænkt i weekenden har jeg besluttet mig at søge Flex ,jeg har et sted der rigtig gerne vil have mig i flex men har mødt modstand fra min jobkonsulent.Hun ser mig ikke som syg og vil presse mig op i timer så jeg kan tage et alm job. Men hvad gør jeg nu hvem skal jeg snakke med og hvad skal jeg sige?
Du skal udfylde ansøgningsskema og så skal jobkonsulenten jo til at foretage sig noget, om ikke andet skal der graves den ene eller anden dokumentation frem, og hvis det så er afslag, klager du, og så er den i ankestyrelsen.

Men se nu om der ikke kommer gang i den, når de ser ansøgningen på skrift, ellers vil det jo være ulovligt.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 21:53   #5
creek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
creek er ny på vejen
ansøgningsskema for jeg det af hende? hvis så for jeg det aldrig:/
creek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:16   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Mht. aktindsigt:

Du kan ringe eller skrive til kommunen og bede om aktindsigt. Så skal de sende din sag til dig indenfor 10 dage.
Du kan også gå ind under NYTTIGE LINKS og køre ned til du finder Formular til Aktindsigt ved Kommunen og vejledningen til hvordan du udfylder den.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan gør man? adaucke Spørgsmål ang fleksjob 8 29-01-2013 19:18
Hvordan ser en syg ud ?!? Bare Mig Alt det andet 20 18-06-2010 12:42
Hvordan for4gang Din historie 9 21-06-2008 15:08
Hvordan vil jeg stå? mumle_mund At søge førtidspension 17 06-03-2008 23:14
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension