K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 14:53   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
For en del år siden, fandt kommunen en lejlighed til mig, som de mente var en 'rimelig bolig' - det var en 3 værelses til mig og min den gang eneste søn, og huslejen var 3100 kr om måneden.
Senere fik jeg så et barn mere....og et barn mere, og så var der pludselig crowded, så kommunen foreslog jeg byttede min lejlighed på byttemarked www.bl.dk til en større lejlighed da kommunen mente det mest optimale var, at ungerne fik hver sit værelse (selvfølgelig til en billig penge). Men sagsbehandleren sagde med det samme, at hun ikke ville bande sig i huslejens størrelse, da det tros alt var MIG der skulle betale huslejen.

3-4 mdr senere byttede jeg med et ægtepar, hvis børn var flyttet fra reden, og fik i stedet 5 værelser på 128 kvm til små 5300 kr om måneden - den er så stegt lidt siden da. Og ægteparret var super glade for deres billige 3-værelses.
Og min sagsbehandler klappede nærmest i hænderne af glæde på mine vegne og syntes lejligheden ville være perfekt for mig og mine, og lagde hele tiden vægt på at det var en god rummelig lejlighed - så ungerne kunne få deres eget værelse, og så til en meget meget rimelig husleje.
Så hun gav mig til boligindskuddet uden at blinke med øjnene, hvilket jeg i dag er lykkelig over.

Personligt ville jeg selv have svært ved at se hvordan jeg skulle kunne presse 4 børn ned i 3 værelser - jeg fik stress, allerede da nummer 3 meldte sin ankomst og måtte derfor bytte.
Så for mig er det vigtigere at der er plads, end at huslejen måske er lidt højere, for det går simpelthen ud over ungerne og mig selv, hvis vi nærmest skulle sidde på nakken af hinanden.
Dog kunne jeg sagtens leve med at skulle bo i stuen, hvis bare en af ungerne kunne få sit eget værelse, men det er måske også lettere at sige, fordi det ikke er aktuelt

Ens boligsituation skal bare føles god i maven, så får man det bedste udgangspunkt. Om det er økonomien eller pladsen, kan være lige fedt, bare det føles rigtigt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 21:33   #12
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej

jeg er meget enig med vovse - det er prisen der er problemet. størrelsen er der jo ikke noget at komme efter - du har selv fundet de vejledende m2. I og med man skønner den er for dyr er du nødt til at få noget andet og der kan din rådgiver jo passende indstille dig til kvote ordningen i kommunen - hver 4 almennyttige går til kommunen til fordeling. Det betyder at den du tildeles skal du tage imod ellers er du overladt til dig selv.

Det betyder at du skal være smart når du melder dig ind i boligselskabet ( hvilket er første skridt ) at du melder dig ind i dem der kan tilbyde noget du gerne vil bo i - husk det skal være en afdeling med udflytning - en af dem med 40 års ventetid på et rækkehus til 1500 er ikke realistisk.

Almennyttig bolig kan du søge kommunegaranteret indskudslån til og det kan søges rente og afdragrsfrit i en periode - sådan har det ihvertfald været.

Træls hvis du er glad for at bo hvor du bor men det er vilkårene.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 21:35   #13
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hov glemte - der er nogle vejledninger om pris i forhold til indtægt - husker dem ikke - men det er noget med at andrager huslejen så og så meget i forhold til indtægt vurderes den for dyr og man vil ikke kunne oparbejde boligsikring - så de er faktisk flinke at de giver dig et halvt år selvom det nok ikke føles sådan.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 21:42   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ukken Se meddelelser
- hver 4 almennyttige går til kommunen til fordeling. Det betyder at den du tildeles skal du tage imod ellers er du overladt til dig selv.
Problemet er bare, at man ad den vej kan risikere at få f.eks. en 2-væresles lejlighed, og så er det det.

Og så en lille tilføjelse, kommunen råder over minimum hver 4. bolig der bliver ledig i de almennyttige boligselskaber.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 19:11   #15
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question

Hej. Som jeg ser tråden, handler det om § 34 ikke sandt? Tilsyneladende er der flere kommuner, som mener at denne § kun skal kunne udbetales i 6 mdr, mens andre betaler hvad det koster mens borger bor i lejemålet?

Din kommune er så måske en af disse, som mener at der er en max grænse på 6 mdr til § 34, hvilket jeg ikke har kunne finde noget sted i loven. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 11:12   #16
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Husk at få det på skrift de gerne vil give dig et indskudslån ved et privat lejemål. Det er nemlig en vuderings sag om de gør det.

Jeg bor i et privat lejemål og fik et nej da de mente der var et værelse for meget til vores behov ( dengang 2 voksne og 2 børn) at huslejen er billig talte for intet. Undervejs i min rutsjhetur rundt i det sociale system har jeg også fået foreslået at flytte ind i et alment boligbyggeri, hvorfor kunne jeg ikke helt få opklaret. Det ville betyde at flytte by og dermed et farvel til den skole og børnehave hvor alle 3 unger stortrives, en dyrere husleje og dermed et farvel til min forholdsvis pålidelige skrammelkasse, mindre plads og ingen have. Men kunne spare lidt i varme.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
rådighedsbeløb hvad er rimelig ? henningv Politik og Samfund 21 07-11-2012 12:29
Rimelig svarfrist? Fib-Spurven Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-11-2012 12:52
Stimulans til intellektet - hvis du er rimelig god til engelsk L.S. Alt det andet 0 17-11-2010 13:42
Hvor lang sagsbehandlingstid er rimelig? Anya78 Spørgsmål ang fleksjob 1 05-10-2009 23:09
Rimelig sagsbehandling. mandaabenraa Manglen på Fleksjob 0 21-03-2008 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension