K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 17:01   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Et stykke m. ulydighed, tak

"Dette er en hyldest til ulydigheden!

En hyldest til dem, der rejser sig og siger fra. En hyldest til dem, der inspirerer med ny ideer og visioner. En hyldest til dem, der tør drømme.

Danmark savner i desperat grad protest og visionære drømme. Den konformitets-kamikaze, som borgerlige politikere og erhvervsledere bedriver i disse år, er ved at kvæle os alle sammen."

http://politiken.dk/debat/kroniker/E...lydighed-tak-/

JA TAK, og det kan kun gå for langsomt med at få vækket alle

Kan fuldt ud tilslutte mig denne kronik og har længe sagt og ment at vi trænger til et godt gammeldags 60´oprør, basta

(hm, mon mine egne unger har lyttet til mine ord? )

Ps: ligge lige forklaringen ind om Civil Ulydighed, skulle nogen have glemt hvad det betyder: Civil ulydighed betyder aktivt at bryde visse love, krav og beordringer fra regeringer eller okkupationsmagter uden at gribe til fysisk vold og efterfølgende acceptere konsekvenser som blandt andet kan medføre straf i henhold til gældende love, landsforvisning (ikke i FN) og andet.

Hvor der er en bred folkelig forståelse for emnet der kæmpes for, kan civil ulydighed blive til en egentlig politisk bevægelse.
http://da.wikipedia.org/wiki/Civil_ulydighed
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 06-10-2010 kl. 17:11.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 17:41   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg har syntes i efterhånden mange år buster at der manglede lidt 60'er oprør... os der var med i 60'erne kan huske hvordan det hele boblede af liv... meeennn de gamle er sku enten blevet for satte elller tabt kræfterne... og de yngre og de unge gider ikke beskæftige sig med samfundsspørgsmål og lave oprør... de vil hellere feste og drikke sig plørede i weekenden...
Tja... sådan er det blevet... kedeligt... og snart får de borgerlige bombet os tilbage til 1900 tallet og fratager kvinder, fattige og syge stemmeretten... sørgeligt...
Og nej mine børn gider heller ikke
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 23:07   #3
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Sige fra

Vil i ? kan i?
Jeg startede d. 08.08.08 som anden aktør, med henblik mpå at hjælpe folk i fleksjob, ja det var den gang. Verden har ændret sig siden.
Jeg hjælper nu med vejledning, anker og klager. Selvom jeg bor i Vestjylland får jeg også forespøgsler fra Sjælland.
Startede med mobilt kursuscenter i campingvogn, har samme faciliteter som Hilton.
Vi kunne jo lave en happening på morgen TV, kun for at sætte fokus på det mærkelige der sker?

Jeg kender ikke kbh., men kommer gerne og laver sagbehandlig på banegårdpladsen i campingvognen?
Sagde i tresser oprør?

MVH
Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 08:40   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
FCV sys godt om dit forslag, men sys lige så TV2 skal "advares" inden, ellers drejer de bare kameraene så man som seer alligevel ikke kan se hvad det der ude bag ved går ud på... det gælder om at få dem med, bare det lige at få dem til at sige at der foregår en happening imod, den måde syge i danmark behandles på eller... ja bare et eller andet helt ultra kort.

Og så lad for guld skyld være med at forlade pladsen, før pogrammet er HELT slut, det andet virker s q så useriøst (det har jeg set lidt for tit) lidt for... jeg vil bare i tv for hvad er et fedt, og her er en dårlig undskyldning.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 09:28   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Melder lige fra til en evt happening da jeg jo som bekendt er flyttet til udlandet... og hvor spændende end projektet kunne være så er det en for lang rejse for at komme i morgen TV


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 11:39   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Aarrrhhh, hexi nu skuffer du mig, mor er ikke vred men skuffet

Hm, fcv, jeg er FØDT klar!

-men problematikken, hvilket også kan ses af en af de sociale grupper herinde, at vi der bliver ramt jo netop ER syge og alene transporten kan udgøre et MEGA problem for rigtig mange af os.

Men tanken og idéen er kanon og det kunne jo være herligt om den gik i opfyldelse en skønne dag

I den sociale gruppe herinde, har der været rigtig mange gode bud på hvordan man kunne lave en happening -men problemet er stadig at få SAMLET alle som gerne vil men ikke kan, hm....

Ti hi, men det kunne da ellers være et fedt syn, alle "os" syge borgere, væltende ud af bussen etc iført krykstokke, gangstativer, drop stativer, hospitalsseng, -og hva har vi her -kan i se det for jer

Igen i sagens natur: det er ikke et spørgsmål om vilje, men et spørgsmål om at kunne -suk!

Men bare sig til, vi er jo vant til at "optræde" og som de gamle cirkus heste vi er, ja, så ligger det nok på ryggraden(skønt det bestemt har en pris, det skal man ikke glemme!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcentret gør et fagligt kompetent stykke arbejde buster Politik og Samfund 0 23-11-2010 20:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension