K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2008, 14:05   #1
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Angry ADHD/ADD FLEKSJOB

MED DIAGNOSE ADHD/ADD SAMT KRONISKE RYGSMERTER.

Ville høre om det eventuelt er grund nok til fleksjob.

Er 30år fik diagnosen Adhd/add 2008.

Kroniske rygsmerter fik diagnosen 2005.

Er der nogle som måske har lignene, vil jeg bede om Jeres hjælp for min sagsbehandler, griner mig lige i hovedet... Ja undsklyld jeg skriver dette men inde i mit hoved er det som om hun vil prøve mig ad, hun ved bare ikke at hvis det siger klik så kværker jeg hende på stedet og kan være fuldstændig ligeglad med konsekvenserne, nu hvor jeg skriver dette er adralinen på det højeste..
Det er som om de vil have man skal sidde i en rullestol eller gøre noget helt vildt før de mener der er noget galt... Jeg kan godt vise hende mine psykopatiske side, men det er netop det jeg ikke vil. Det er derfor jeg selv har opsøgt hjælp, hos mange forskellige læger og bedt om hjælp fra vores veldfærds samfund, men det er ikke som jeg troede. Undskyld hvis jeg har stødt nogle...
Håber der er nogle der gider at bruge lidt til på at hjælpe.
På forhånd tak

Sidst redigeret af Mikail; 16-11-2008 kl. 14:10.
Mikail er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 14:14   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad skriver din psykiater??

Har du en speciallægeerklæring og/eller en stausprofil fra din læge der støtter op om dig mht fleksjob?

Alle disse papir skal være i orden, så sagsbehandleren kan se på skrift, at du ikke kan varetage et job på almindelige vilkår.

ADHD/ADD har jo forskellige grader, nogen fungerer perfekt i et fuldtidsjob, andre har brug for hensynstagen og andre igen er så invalideret at de kun kan klare et fleksjob - og ganske få, med flere diagnoser der overlapper hinanden, har overhoved ingen arbejdsevne og må søge førtidspension.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 14:24   #3
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej!
du er ikke ene om at have den følese,at blive grint af ikke taget alvorlig,sommetider har man lyst til at inviterer sagsbehandleren hjem i en periode på 14 dage så denne kan se med egne øjne hvordan man har det....

Følesen at de kun sidder der for at få en længere ned i sølet end man er på forvejen...

Tror virkelig ikke de gerne ville bytte...

Sagsbehandlere
taler ikke længere samme sprog,som de gjorde engang i 70 erne var socialrådgiveren ens sagførere idag har de mere rollen som anklager..
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 15:55   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Om ADHD giver "ret" (ved godt det ikke var det ord du brugte) til fleks? Alt efter ADHD´en, så ja det syntes jeg i høj grad at det gør.

Jeg er i den lidt omvendte situation af dig, jeg er ADHD`er i mild til middel grad, har bækkenløsning og dårlige knæ pga hypermobilitet (og lider af spændings hovedpiner, men det er knap så væsentligt for det er kun 1 til 2 gange årligt at det ikke kan mediciners eller på anden måde behandles væk) Her vil de FP, mens jeg vil fleks, og det vil jeg fordi jeg vil og kan arbejde, men *suk* altså.

Så FP er ikke umuligt, hvilket vil sige at det må fleks jo altså heller ikke være.

først og fremest skal du sikre dig al ALLE dine lægepapirer er i din sag, dvs søg agtindsigt ( http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html ) Mangler der nogle skriver du ned hvor de er fra (fx psykiater) og så inden kontakter du selv myndigheden og skaffer det, og sender en kopi til din sagsbehandler, eller også giver du sagsbehandler din liste, og beder sagsbehandler få indhentet papirerne, vælger du den sidste løsning, tager du om et par måneder og beder om endnu en agtindsigt, både for at sikre dig at papirerne er blevet vedlagt, men også for at sikre at du selv har dem liggende, til evt sener brug. På den liste skriver du ADHD foreningens pjece til sagsbehandlere ( http://adhd.dk/index.php?id=16&tx_ttproducts_pi1[cat]=1&tx_ttproducts_pi1[backPID]=16&tx_ttproducts_pi1[product]=12&cHash=af50499617 ) Foreningen har en liste man kan lave, jeg kan ikke huske hvad den hedder, men sådan en hvor man kan beskrive ens ADHD, den liste vil bestemt ikke være tosset at lave og ligge i din sag også.

Der næst lader du ved den søde grød være med nogen sinde mere at have mundtlig kontakt med dem, uden besider og optager, dvs ikke mere tlf. kontakt, kun skriftligt, og til div møder har du en med, samt fx en PDA der kan optage samtalerne (eller en MP3 ell.) Netop du har en rigtig god grund til at kunne optage samtalerne, det giver ADHD´en dig ret til, fordi du nemt bliver forvirret, misforstår, og har svært ved at huske.

Hvor står din sag lige nu? og hvad står der i det sidste papir du har modtaget fra kommunen (ud over de der irriterende opfølgnings dimser)

Og hvis jeg ikke allerede har sagt det sååå: velkommen til *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 20:03   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Mikail.

Og du læser også indlæg "ADHD eller DAMP" Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 22:39   #6
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Min sag kort i 2005 januar. Kommer jeg ud får en ulykke, har intet job på tidspunkt søger kontanthjælp får det så. Er til genoptræning hos fysioterapi i ca et år... Men mine rygsmerter fortsætter.Bider det sure æble i mig prøver at leve med smerterne, skaffer selv et arbejde og kommer ud af kontanthjælp men ca 1½ år efter bliver jeg fyret, fordi jeg er ustabil. Er så på kontanthjælp igen, der vil de aktivere mig men da jeg så sender dem mine lægeoplysninger, så ved de ikke hvad de skal gøre og siger jeg vil blive kontaktet. Taler så med min psykiater som siger at jeg højst sansynligt har adhd og vi lige skal have lavet det på papir. Bliver så kontaktet får ca.3 mdr siden. og hun er meget ubehagelig og siger at jeg skal aktiveres, hvilket jeg har været før. Hun siger vi skal lave en resourceprofil, arbejdsprøve, eller revilidering. Til dette svare jeg- Lad os gøre det loven kræver men jeg ser ikke mig selv vil kunne klare en uddannelse da jeg med mine lidelser måske engang kan klare 2-3timer om dagen. Det tror hun selvfølgelig ikke på, kan jeg mærke på hende. men siger så at hun vil kræve hen helbredserklæring. Men så sker der som sagt ikke noget i ca3mdr. Pludselig ringer hun mig op en eftermiddeag klokken 15.30ca og siger jeg skal komme til en samtale, dagen efter kl10.00 hvilket jeg ikke kunne. Det kunne hun ikke lide men sagde at jeg kunne efter13.00 eller bare en anden dag. så siger hun jeg skal til jobcenter og aktiveres i 6 uger 10 timer om dagen. Får et brev fra jobcenteret og ikke fra hende bare at jeg skal aktiveres. Fatter ikke en dyt af det..

Derfor beder jeg om hjælp/råd for kan mærke at det her vil trække ud i meget lang tid.

Skal jeg.
1. Bede om agtinsigt?
2. Bede om forklaring hvorfor jeg skal aktiveres igen, selv om jeg har været det før?
3. Fra nu af bede om alle papirer, hver gang jeg har været til en samtale?
4. Tage en bisidder med?
5. Optage alle samtaler?
6. Bede om hun skal forklare mig på skrift hvordan rækkefølgen er i Fredensborg kommune før man kan få tildelt fleksjob.?
7. Skrive en lang lang historie om mig selv og min sitiuation. Alt fra skolegang, arbejdsgan og det sociale gennem tiden?

Er der andet der vil være en god ide, at tage i betragtning??

Der er nogle her på forummet der siger, at når man har adhd må man optage samtalerne. Hvad er beviset?hvor står det henne i lovgivningen at når man har adhd så må man godt?

Der er også nogle der mener at man må lave en fuldmagt, til den bisidder der er med, som så kan tilføje og hjælpe med at stille spørgsmål for ens vegne m.m. Hvad er beviset for det??

Grunden til jeg spørger osv. Jeg vil godt være velforberedt og lade dem vide at det her er ikke en leg og at jeg har folk der kan hjælpe mig.

PÅ forånd tak
Mikail er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 22:42   #7
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
har tænkt mig at sende dette brev sammen med agtindsigsts ansøgningen.



Fredensborg kommune
Egevangen 3B
2980 Kokkedal
ATT:


Vedr.: Aktivering/sag for mikail xxxxxx


Jeg husker at i vores sidste og første samtale som vi havde privat oppe på dit kontor, ville du bede om mine helbredserklæringer og derfra vil du sammen med mig se på om jeg skulle have revilidering eller til en arbejdsprøve for drefter at se på en mulighed for at jeg får tildelt fleksjob. Men først en ressourceplan. Vi talte sammen ca,35,min og der har du umuligt fået alt det der nødvendigt fra mig. Derfor blandt andet dette brev. Endvidere vil jeg gerne have dette brev kommer med i mine sagsagter.

Men der skete ikke noget i flere måneder. Du ringer så til mig telefonisk og siger følgene at kommunen har bestemt at jeg skal til jobcenteret i 6uger 10 timer om ugen.
1.Du kunne ikke forklare mig hvornår det var og hvorfor igen nu hvor jeg har været aktiveret før.
2.Du kunne ikke forklare mig hvordan timerne forløb sig og spurgte hvad jeg var bange for.
3.Du sagde bare at jeg vil få et brev om hvornår.

Mine spørgsmål er følgene.

1.Hvilken rækkefølge kræves der af Fredensborg Kommune, at vi skal gå i gennem før der vil være tale om fleksjob?

2. Hvor lang tid for hver metode?

3. Hvorfor skal jeg aktiveres igen? Det er ikke fordi jeg ikke vil men hvorfor igen?

4.Du sagde som jeg forstod, at vi skulle kigge på, enten noget revilidering, eller en arbejdsprøve. For så at se om jeg skulle have fleksjob.

5. Hvorfor laver vi ikke en samtale om hvad jeg kan klare og hvad jeg vil, hvor mange timer jeg kan arbejde og hvad jeg kan arbejde med.

6.En KONKRET PLAN for, HVORDAN kommunen mener, at jeg skulle kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet... i detaljer tak.

Jeg mener at det vil være formålsløst at aktivere mig, da det ikke giver mening rationelt nu hvor jeg har været det før, mener det er spild af kommunens kræfter og penge.

I stedet mener jeg at man skal tale med mig om min sitution, mine egenskaber, mine muligheder, helbred m.m. og derefter vi sammen prøver at finde ud af noget, også laver en arbejdsprøve/revilidering og ser om det overhovedet er nødvendigt med revilidering eller arbejdsprøve.
Jeg er ikke intresseret i at blive trukket rundt i systemet i flere år, Fredensborg Kommune må være dygtige nok til at kunne finde en fornuftig, retfærdig løsning.


Fra nu af vil jeg bede Dig/Jer om.
Jeg vil gøre opmærksom på at jeg ikke længere ønsker dialog med kommunen via telefon men gerne vil have alle beskeder og informationer m.m. på skrift tilsendt til min adresse. Med mindre andet er aftalt på forhånd.

Vil gerne bede om svar hurtigst muligt.

Venlig hilsen




PS: Dette brev er der blevet givet hjælp til ligesom mange ting i mit liv.
Mikail er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 22:43   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du har skrevet det samme i en anden tråd....hvor jeg har svaret på en af tingene

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6533

Prøv helst at holde det i en tråd....for nemheds skyld

EDIT

Nu skrev du et nyt indlæg samtidig som mig...
Det indlæg du har lavet som jeg mente var dette http://www.k10.dk/showpost.php?p=42773&postcount=6
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 22:52   #9
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Ja det må i undskylde kan jeg slette de andre tråde.. Har skrevet i de andre tråde at jeg har lavet en dumhed. sorry..

Har lægernes udtalelser, nogle har jeg liggene andre har kommunen ikke bedt om endnu..

Sidst redigeret af Webmaster; 16-11-2008 kl. 23:12. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Mikail er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 23:08   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mikail... du skal vist have skrevet en ressourceprofil, og der SKAL alle barrierer og ressourcer fremgå af.

Hvis du skriver en formel ansøgning om fleksjob, så er der en vis sagsbehandlingstid, og så har du nogle konkrete datoer at forholde dig til.

I ressourceprofilen skal de relevante lægepapirer også indgå.

(Ps...

1. Nu må du ikke lade dig skræmme væk, men brug helst rediger-knappen, hvis du har tilføjelser til noget, du har skrevet. Hvis der er mange indlæg, bliver tråden meget lang, og meget svær at følge med i. Det er både for din egen skyld, men også for læsernes skyld.)

2. Hvis der er nogle spørgsmål, der endnu ikke er besvaret, så kan du evt. gentage dem.... gerne med et nummer ud for, så er det nemt at besvare (som jeg har lavet punkter.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer med ADHD / ADD KatrineB Alt det andet 2 13-09-2012 14:03
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
fleksjob/ADHD dutzie Spørgsmål ang fleksjob 6 06-04-2011 13:32
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension