K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2007, 00:47   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er sikkert alle Lenas "irriterende spørgsmål", der gør, at de har udskrevet valg.

De aner ikke, hvad de skal svare.

Jeg undrer mig heller ikke, hvis Lena får pension.

Vil tænke på dig mandag, Hejdien.

Og tirsdag på dig, Lena.

Knus til jer begge
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 07:23   #22
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hvor er I dog alle søde- snøøøøøøøft bliver helt rørt

Skynder mig at sætte alarm på min mobilos - så jeg ikke glemmer Hejdien på mandag - det tør jeg ikke

Jeg skal til møde kl. 10 - hvad tid skal du Hejdien?

ps. har lige klaget til Datatilsynet



Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 22:11   #23
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Har været til møde i dag.

er stadigvæk lidt overrasket.

Fakta er at de vil have mig til ny psykolog/psykiater, selvom jeg har en psykolog fra juni som siger der ingen psykisk overbygning/somatisering er. Der står tvært imod at der er fravær af psykisk sygdom og jeg er psykisk upåfaldende.

Tidstræk igen igen.

Forstår ikke lige helt hvad de har gang i. Omvendt ser jeg det som en fordel, i forhold til min klage over den kommunale uautoriserede psykolog at der kommer endnu en vurdering.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 22:59   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh... Hvad med alt det andet?

Fik du ingen svar på det?'


Og HVIS den næste undersøgelse viser, at du lige pludselig har fået stress, depression osv.

Skal du så lægge sag an mod kommunen, fordi du nu OGSÅ er blevet syg pga. kommunens sagsbehandlingsmetode?

Da for langt ude...

Håber, at du er ved godt mod.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 11:47   #25
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
De mener jeg har en let udgave af EDS!!!

Nå men I får lige et par skrivelser her, for at følge sagen. Den Social Ankestyrelse har bedt om at få min sag endnu engang, for at sikre sig de ikke har overset noget 1. gang!! De har nu haft min sag siden d. 4. oktober, så satser på de gør det godt;

---------------
J.nr. 6000196-07 - Lena Bæk Michelsen, Korsebjergvej 6, Radby, 5491 Blommenslyst

Idet jeg henviser til vores telefonsamtale den 2. oktober 2007, skal jeg hermed vende tilbage.

Under henvisning til Ankestyrelsens skrivelse af den 26. Juni 2007, skal jeg hermed venligst anmode Ankestyrelsen revurdere afgørelsen om ikke at kunne behandle nærværende sag.

Begrundelsen herfor er, at Ankestyrelsen ikke har forholdt sig til de anførte klager omkring kommunens og nævnets sagsbehandling, men alene har forholdt sig til, at der er søgt på det foreliggende grundlag.

Klagerne omkring den sagsbehandling der har fundet sted i såvel kommunen som nævnet har afgørende betydning for de afgørelser, der bliver truffet. For kommunens vedkommende, er der tale om fejl der finder sted og påpeges over for kommunen forinden og i forbindelse med, at der søges på det foreliggende grundlag, jf. her vedlagte kopi af anke af den 21. juli 2007 til Odense Kommune.

Til belysning af sagen vedlægges:
 Notat af den 11. juli 2006. Jeg er klar over, at der er tale om et internt arbejdsnotat. Notatet indeholder imidlertid en stor del af de klagepunkter Odense Kommune blev præsenteret for, forinden kommunen samme dag traf afgørelse om afslag på pension.
 Uddrag af dagpengejournal.
 Skrivelse fra Odense Kommune af den 12. juli 2006 til Frie Funktionærer vedrørende afslag på pension.
 Spørgsmål nr. S 46.
 Skrivelse fra Frie Funktionærer af den 21. juli 2006 til Odense Kommune (anke)
 Skrivelse fra Odense Kommune af den 1. august 2006 til Det Sociale Nævn.
 Skrivelse fra Beskæftigelsesankenævnet af den 2. maj 2007 til Frie Funktionærer.
 Skrivelse fra Frie Funktionærer af den 29. maj 2007 til Beskæftigelsesankenævnet (anke).

Jeg kan oplyse om, at der har været en udvikling i sagen, efter den har været vurderet hos Ankestyrelsen.

Sagen er forelagt ombudsmanden. Der foreligger p.t. ikke svar fra ombudsmanden.

Sagen er rejst i Folketinget af Line Barfod og Anne Baastrup – har endnu ikke været debatteret.

Sagen har været forelagt Odense Kommunes rådmand Erik Simonsen. Jeg vedlægger til orientering kopi af korrespondance mellem Lena Michelsen og Erik Simonsen. Jeg er klar over, at det er omfattende, men denne korrespondance sammenholdt med sagens øvrige dokumenter giver et klart billede af de mange fejl, der har fundet sted forinden og i forbindelse med kommunens sagsbehandling, til trods for kommunens forsøg på at tilbagevise påstandene. Opmærksomheden henledes specielt på Jobcenter Odenses besvarelse af den 28. september 2007, der i den grad er fejlbehæftet med hensyn til sagsforløbet. Denne påstand understøttes af den øvrige dokumentation på sagen, herunder ankeskrivelserne.

Sagen er den 12. juli 2007 genoptaget hos Odense Kommune på baggrund af de nye lægeoplysninger i sagen. Disse oplysninger blev fremsendt til Ankestyrelsen i forbindelse med den første vurdering, blot til orientering. Oplysningerne bekræfter imidlertid, at Lena Michelsens helbredsmæssige situation er stationær. Til orientering har Odense Kommune på nuværende tidspunkt ikke foretaget sig yderligere i sagen, udover at oplyse at den er genoptaget.

Såfremt der er brug for yderligere oplysninger i sagen, er du meget velkommen til at kontakte mig. Jeg deltager også gerne i et møde, såfremt dette skønnes relevant.



Med venlig hilsen


Tine Svarer
Specialkonsulent
Juridisk afdeling
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 11:53   #26
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Denne mail har Ankestyrelsen/ombudsmanden så modtaget i dag;

----------
Folketingets Ombudsmand

Att. Christian Ougaard





Blommenslyst, den 31. oktober 2007






Til orientering kan oplyses at jeg var til opfølgninssamtale i går ( den 1. efter min sag blev genoptaget 12. juli 2007).

Odense Kommune ønsker mig undersøgt ved psykiater, og jeg venter nu på denne undersøgelser.

Jeg vil tillade mig at indskyde, at jeg finder det lidt underligt, set i lyset af at der ligger en psykolograpport fra 7. juni 2007 fra Fyns Smertecenter, Odense Universitets Hospital som siger;
  • Lena fremstår personlighedsmæssigt upåfaldende
  • Derer fravær af egentlig psykisk sygdom
  • Lena har gode mestringsstrategier
  • Det vurderes, at Lena oprigtigt har forsøgt at bibeholde en tilknytning til arbejdsmarkedet, idet arbejdet har betydet meget for hende
  • Der vurderes ikke at være grundlag for at konkludere, at Lenas funktionsnedsættelse skyldes psykologiske problemstillinger. Der vurderes derimod at være tale om et klassisk kronisk smertesyndrom med fravær af psykologisk/funktionel overbygning, hvor tilstanden er stationær, og hvor behandling fra Smertecentret ikke vil kunne øge Lenas arbejdsevne

På min sag ligger der i forvejen 2 reumatologers erklæringer, 1 neurolog, 1 fra rygcenter Fyn samt egen fysioterapeuts udtalelse. Af disse erklæringer har såvel 1 reumatolog samt neurolog udtalt at der er fuld overensstemmelse mellem faktiske fund og beskrevne symptomer, hvilket jeg læser som udelukkelse af psykisk medkomponent. De øvrige udtalelser skriver alene om fund, og forholder sig ikke til evt. psykisk indvirken.

Jeg ser helst snart en afklaring af min sag, og står som skrevet uforstående overfor denne læge-shopping, idet jeg mener mit helbred er godt og grundigt udredt.

Til mødet i går blev jeg ligeledes opmærksom på, at Odense Kommune ikke har kontaktet deres afdeling (Ældre- & Handicap), og har således ikke forholdt sig til, at jeg har behov for massive hjælpeforanstaltninger i min hverdag, og jeg er bevilliget disse af selvsamme kommune. Her kan nævnes;
  • Elevationsbund i seng, for at varigerer trykket på mine led
  • Hynder og puder, herunder bækkenløsningspude som forhindre at mine hofter falder ud af skålen når jeg sidder
  • Karkludevrider, da mine håndled ikke kan holde til jeg vrider en klud op.
  • Specialstol i køkkenet, da jeg skal sidde meget ned under madlavning
  • Køkkenmaskine, da jeg ikke kan ælte, røre osv, ej heller har muskelmasse til at holde en håndmixer
  • Rollator
  • Stok
  • Drejepude i bil
  • Invalideskilt i bil
  • Greb til blandingsbatteri

I øjeblikket er jeg desuden i gang med ansøgning om omforandring af køkken. Dette formoder jeg at jeg er blevet bevilliget, da jeg har haft besøg af såvel køkkenfirma som tømrer, ligesom der ligger en klar plan for arbejdets udførelse/udseende.

Jeg har desuden søgt om kran til min bil, da jeg har vanskeligt ved at læsse min rollator selv. En selvstændig ergoterapeut - som blev hyret af Odense Kommune til at vurderer mig - udtaler, at hun ikke vil indstille mig til kranen, idet den ikke vil hjælpe mig nok. I stedet har hun informeret mig om muligheden for at søge støtte til køb af invalidebil. Denne ansøgning er ligeledes under behandling.

Desuden modtager jeg vederlagsfri Fysioterapi, hvilket kun kan lade sig gøre hvis man har et svært fysisk handicap.

Det kan undre at jeg skal udredes yderligt psykisk, dels;
  • Fordi der ligger en erklæring som udelukker dette
  • Fordi mine fysiske gener/begrænsninger taler deres eget tydelige sprog.

Med venlig hilsen





Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 08:27   #27
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Er lidt gal nu!!

Jeg er ærlig talt noget fortørnet over, dels den behandling Odense Kommune vælger at fortsætte, dels den skvattede holdning vores socialminister ligger for dagen i sagen. Følgende er derfor sendt til hende i dag;

-----------

Til Socialminister Karen Jespersen

Jeg takker for skrivelse af 29. oktober 2007. Jeg er dog lidt forundret over, at der skrives at Du ikke kan gå ind i konkrete sager. Dette synes jeg ikke harmonerer med den mailkorrespondance vi havde INDEN du blev minister!

Jeg vil gerne plukke et par linier ud fra dine mails;
  • Jeg sagde bestemt ikke at jeg ikke kunne gøre noget.
  • Har du prøvet at bede Socialministeren om en vurdering (førtidspensionsreglerne hører under socialministeriet)?

Desuden synes jeg du skal se nedenstående mail, som vist forklarer sig selv. Samtidig bekræfter den endnu engang syge menneskers oplevelse af, at systemet prøver at køre dem trætte. Hvad skal jeg hos en psykiater???? Jeg er FYSISK syg!!!

Dette blot til orientering, da jeg jo må erkende, at ovenstående citater fra dine mails nok ikke var oprigtigt ment! Det er rigtigt ærgeligt - men efterhånden offentligt kendt - at politikere åbenbart ikke mener sig forpligtet af de løfter de giver, inden de når magtens tinde!


Med venlig hilsen

Lena Bæk Michelsen



----- Original Message -----
From: Lena Bæk Michelsen
To: [email protected]
Cc: Line Barfod ; Anne Baastrup
Sent: Wednesday, October 31, 2007 7:22 AM
Subject: Opfølningssamtale hos Odense Kommune 30. oktober 2007



Lena Bæk Michelsen
http://www.sitecenter.dk/radby/
Folketingets Ombudsmand

Att. Christian Ougaard




Blommenslyst, den 31. oktober 2007




Til orientering kan oplyses at jeg var til opfølgninssamtale i går ( den 1. efter min sag blev genoptaget 12. juli 2007).

Odense Kommune ønsker mig undersøgt ved psykiater, og jeg venter nu på denne undersøgelser.

Jeg vil tillade mig at indskyde, at jeg finder det lidt underligt, set i lyset af at der ligger en psykolograpport fra 7. juni 2007 fra Fyns Smertecenter, Odense Universitets Hospital som siger;
  • Lena fremstår personlighedsmæssigt upåfaldende
  • Der er fravær af egentlig psykisk sygdom
  • Lena har gode mestringsstrategier
  • Det vurderes, at Lena oprigtigt har forsøgt at bibeholde en tilknytning til arbejdsmarkedet, idet arbejdet har betydet meget for hende
  • Der vurderes ikke at være grundlag for at konkludere, at Lenas funktionsnedsættelse skyldes psykologiske problemstillinger. Der vurderes derimod at være tale om et klassisk kronisk smertesyndrom med fravær af psykologisk/funktionel overbygning, hvor tilstanden er stationær, og hvor behandling fra Smertecentret ikke vil kunne øge Lenas arbejdsevne

På min sag ligger der i forvejen 2 reumatologers erklæringer, 1 neurolog, 1 fra rygcenter Fyn samt egen fysioterapeuts udtalelse. Af disse erklæringer har såvel 1 reumatolog samt neurolog udtalt at der er fuld overensstemmelse mellem faktiske fund og beskrevne symptomer, hvilket jeg læser som udelukkelse af psykisk medkomponent. De øvrige udtalelser skriver alene om fund, og forholder sig ikke til evt. psykisk indvirken.

Jeg ser helst snart en afklaring af min sag, og står som skrevet uforstående overfor denne læge-shopping, idet jeg mener mit helbred er godt og grundigt udredt.

Til mødet i går blev jeg ligeledes opmærksom på, at Odense Kommune ikke har kontaktet deres afdeling (Ældre- & Handicap), og har således ikke forholdt sig til, at jeg har behov for massive hjælpeforanstaltninger i min hverdag, og jeg er bevilliget disse af selvsamme kommune. Her kan nævnes;
  • Elevationsbund i seng, for at varigerer trykket på mine led
  • Hynder og puder, herunder bækkenløsningspude som forhindre at mine hofter falder ud af skålen når jeg sidder
  • Karkludevrider, da mine håndled ikke kan holde til jeg vrider en klud op.
  • Specialstol i køkkenet, da jeg skal sidde meget ned under madlavning
  • Køkkenmaskine, da jeg ikke kan ælte, røre osv, ej heller har muskelmasse til at holde en håndmixer
  • Rollator
  • Stok
  • Drejepude i bil
  • Invalideskilt i bil
  • Greb til blandingsbatteri
I øjeblikket er jeg desuden i gang med ansøgning om omforandring af køkken. Dette formoder jeg at jeg er blevet bevilliget, da jeg har haft besøg af såvel køkkenfirma som tømrer, ligesom der ligger en klar plan for arbejdets udførelse/udseende.

Jeg har desuden søgt om kran til min bil, da jeg har vanskeligt ved at læsse min rollator selv. En selvstændig ergoterapeut - som blev hyret af Odense Kommune til at vurderer mig - udtaler, at hun ikke vil indstille mig til kranen, idet den ikke vil hjælpe mig nok. I stedet har hun informeret mig om muligheden for at søge støtte til køb af invalidebil. Denne ansøgning er ligeledes under behandling.

Desuden modtager jeg vederlagsfri Fysioterapi, hvilket kun kan lade sig gøre hvis man har et svært fysisk handicap.

Det kan undre at jeg skal udredes yderligt psykisk, dels;
  • Fordi der ligger en erklæring som udelukker dette
  • Fordi mine fysiske gener/begrænsninger taler deres eget tydelige sprog.

Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 11:20   #28
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Grotesk !

Jeg blev sygemeldt 13. oktober 2006 og var til det første møde hos min sagsbehandler 26. april 2007 !

Det er 6 måneder UDEN samtale overhovedet..... Ikke ét eneste opfølgningsmøde....

Jeg skrev til min sagsbehandler den 14. februar 2007 og udtrykte min afmagt.... uden svar.

Det var først da min bisidder fik fat i min sagsbehandler, efter at have ringet i 1 hel uge, at der kom skred i tingene.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opfølgningssamtaler ved sygemelding fra aktivering Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-04-2011 15:30
Skal de overholde opfølgningssamtaler ved sygemelding? Håber Alt det andet 14 03-01-2011 19:40
Hold selv øje med opfølgningssamtaler zuza Nyt om loven 0 02-05-2009 01:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension