K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2007, 00:40   #21
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Så kom der et alternativ til håndtrykket, som er ligeså høfligt – hånden på hjertet og et smil. Alle tiders og godtaget i min Emma Gad anytime. Det er altid rart med alternativer

Tolerance er en svær størrelse – helt enig. Problemerne opstår, fordi der er ligeså mange forskellige grænser for tolerance som der er mennesker til. Nogle vil tolerere mere end andre, og det er da fint nok. Jeg synes ikke, jeg er intolerant, men jeg er ikke tolerant for enhver pris. Hvem er det?

Stella, du siger, at jeg ikke tolererer andet end det, jeg forlanger er normalt. Det er ikke korrekt. Det har intet med normalitet at gøre. Det jeg siger er, at jeg forventer at blive mødt med samme høflighed, som jeg viser andre, og det er vel ikke for meget at forlange, eller hvad?

Og zuza, danskere tager bestemt ikke skade af at lære noget om andre kulturer, men døren bør svinge begge veje. Fint forslag til at redde situationen.

Jeg glæder mig til at besøge andre lande, se hvordan de bor, lære deres kultur at kende, samtidig med at jeg indordner mig under de sociale spilleregler de har i det pågældende land, mens jeg er der. Vise deres befolkning respekt og høflighed ved at opføre mig ordentligt, også selv om det betyder, at jeg skal finde mig i et kindkys fra en franskmand

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind  
Gammel 05-05-2007, 01:18   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Ja. Andre kulturer er spændende.

Jeg tror helt klart, jeg ville savne noget typisk dansk, hvis jeg opholdt mig længere tid i et andet land.

Eks. svinekød (skinke, frikadeller o.lign.)
Hvis det var forbudt i landet, ville jeg måske blive "forbryder" for at guffe en frikadelle i mig.

Jeg ville sikkert også søge sammen med andre danskere for at tale mit eget sprog og udveksle erfaring om landet.

Men jeg er overbevist om, at det ville tage mig ÅR at lære at begå mig "korrekt", fordi der er et utal af sociale spilleregler, som kun læres efterhånden og ikke kan skrives ned.

Jeg er da langt mere bekymret for, hvor ofte man bruger "fingeren" i Danmark. Det er vist også en importeret social gestus, der er gået inflation i.

Det er en gestus, der skaber skel mellem mennesker, mens hånden på hjertet gør det modsatte.

Jeg tror, tolerance har noget med viden at gøre.
Med større viden får man også større forståelse og dermed tolerance.
Men måske ikke, hvis man er fanatiker.
zuza er ikke logget ind  
Gammel 05-05-2007, 12:16   #23
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

ja så kom det...heldigvis er der vist meget meget få der går med burka...
man må håbe på at de ikke bliver totalt overgivet til en tyrannisk ægtemand og helt isoleret.:|
det er ikke let at være kvinde ...http://<br /> <br /> http://politi...icle298186.ece
Stella er ikke logget ind  
Gammel 05-05-2007, 12:46   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Jeg syntes godt nok ikke at en dagplejemor eller en socialrådgiver skal bære burka, ikke pga burka men pga at man ikke kan aflæse dem som mennesker.

At man ikke vil give håndtryk syntes jeg er dybt godnat, det er mennesker der vælger at bo og uddanne sig i DK og vælger de en uddannelse hvor de er i det danske offentlige system så burde de jo vide at det kræver lidt af dem hvad ang omstilling til den danske kultur..

Jeg kan sq godt sidde og føle at det er lidt vanvittigt at de så ikke skal have lov til at arbejde med rengøring om natten feks .
Hvis det er for det offentlige men et eller andet sted skal man jo sætte linjen, samtidig syntes jeg også at det kunne sættes ved service fag feks sådan at fag hvor man er i kontakt med mennesker og det kræves at der er tillid og forståelse på den måde at det er vigtigt at føle sig respekteret og kunne læse ansigter og kropssprog som feks pleje pædagoger sagsbehandler osv burde kunne gøre det.

Altså alt i alt så syntes jeg det er ok, og ikke en indgriben i den menneskelige frihed, for i DK er det også sådan at personale på sygehuse feks skal bære uniform, resturant personale skal bære uniform og inden for levnedsmiddel faget skal man også bære hat, eller tørklæde.

Så i mine øjne er der ikke nogen diskreminering i det, derimod er det arbejdsgiverens ret at vælge en dress kode der er ok for firmaet det er også deres ret at vælge om en ansat feks skal give hånd.

Jeg tror på at vi skal passe på at vi ikke giver køb på hele vores egen tradition for at tækkes et multietnisk samfund vi må alle give og tage lidt og det gælder også for dem der vælger at bo og opholde sig i vores land.

I de folkeskoler mine børn har gået i, har det været strengt forbudt at bære feks caps , fordi man med skyggen ville kunne gemme sit ansigt og lærene ikke ville have mulighed for at se om man fulgte med, og det selv om de unge har hævde at det var en del af deres hip-hop kultur.
Der har ingen næse rynken været af det ..

Det eneste jeg frygter ved at man kan støtte Hjorten i sådan et forslag er at man får startet en glidebane, desværre ser vi hele tiden i det danske system at sådan et indgreb baner vej til nye indgreb og nye restrektioner på folks personlige frihed, og det er min overbevisning at det kommer under personlig frihed om man bære burka tørklæde eller giver hånd.

man kan så vælge at lade være med at søge job i stat og kommune hvis man ikke vil give hånd og af med sin burka ..

Men her til morgen læser man så i nyhederne at Århus kommune ikke vil betale kontanthjælp til kvinder i burka ej heller skal de tilbydes job i det offentlige ...
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...4067.html?nidk

Så er vi for langt ude og glide banene er allerede startet.
For hvordan vil man vudere det ? en kvinde kommer op til samtale i burka og får at vide at går hun med det , ja så kan hun ikke få kontanthjælp, men når hun er på kommunen er det hendes tid, og ikke arbejdsgivers tid , og da man jo ikke prøver at tilbyde hende et job så kan man jo ikke vide om hun vil tage burkaen af når hun skal på job.

Ve mig om ikke vi kommer til at høre fra forskellige menneskerettigheds orginasitoner omkring det her....
 
Gammel 05-05-2007, 13:31   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Ja, Hejdien. Det bliver spændende at se.

Hvad med Kjole-Ole?

Kunne han blive ansat i det offentlige?
Som skolelærer?
Som sagsbehandler?

Den yderste konsekvens kunne blive, at vi alle skulle gå i "uniformer".
zuza er ikke logget ind  
Gammel 05-05-2007, 14:14   #26
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Citat:
Hejdien skrev:
Jeg syntes godt nok ikke at en dagplejemor eller en socialrådgiver skal bære burka, ikke pga burka men pga at man ikke kan aflæse dem som mennesker.

Jeg er helt enig med dig ...det ville være dybt problematisk med denne beklædning der dækker hele ansigtet så man ikke kan se selv øjnene...men jeg tror ikke der er nogle socialrådgivere med burka I danmark men der er nogle der har tørklædet på som hende fra enhedslisten der er uddannet socialrådgiver ...hun står så til fyring nu hvis det Hjort har indført er vedtaget , hendes ansigt kan man godt se og hun siger at hun aldrig har haft nogle problemer med at give håndtryk...nu skal vi huske at muslimer heller ikke bruger at give håndtryk imellem dem selv men bruger den anden måde med at lægge hånden på hjertet og se i øjne og smile...de gør de jo ikke imod danskerne alene men med alle, det må vel være lige så almindeligt for dem som det er for os at trykke hånd..nu er der også mange der faktisk godt kan give håndtryk for det har jeg da gjort med mange arabere ?

At man ikke vil give håndtryk syntes jeg er dybt godnat, det er mennesker der vælger at bo og uddanne sig i DK og vælger de en uddannelse hvor de er i det danske offentlige system så burde de jo vide at det kræver lidt af dem hvad ang omstilling til den danske kultur..

Selvfølgelig burde det være sådan...for en fornuftigt tænkende person i mine øjne er problemet at når folk følger en bog...hvor der står at du ikke må dit og dat for ellers bliver du straffet og udelukket fra familien ...så er det fandme totalt umuligt at nå personen...jeg kendte en munk han måtte ikke gøre 282 ting om dagen... han måtte ikke røre ved eller tale med 2 kvinder i et rum og gud ved hvad han ikke måtte ..han måtte ikke tjene penge og måtte leve med almisser fra folk og det var her i DK ..det resulterede I at han var så tynd og kun sad foran en computer dagen lang...:for der står ikke I bogen at man ikke må bruge computer.... en dag så rakte jeg ham hånden og han tog den sg....jubiiii...og han er ikke munk mere...men er begyndt at arbejde og hjælper aidsramte i hans eget land Thailand...han er glad for sin frihed til at kende en pige og er stadig buddhist...det er fordi de er så bange for deres Gud !!!!


Jeg kan sq godt sidde og føle at det er lidt vanvittigt at de så ikke skal have lov til at arbejde med rengøring om natten feks .
Hvis det er for det offentlige men et eller andet sted skal man jo sætte linjen, samtidig syntes jeg også at det kunne sættes ved service fag feks sådan at fag hvor man er i kontakt med mennesker og det kræves at der er tillid og forståelse på den måde at det er vigtigt at føle sig respekteret og kunne læse ansigter og kropssprog som feks pleje pædagoger sagsbehandler osv burde kunne gøre det.

Ja et rengøringsjob om natten...har selv prøvet det og man møder ingen...

Altså alt i alt så syntes jeg det er ok, og ikke en indgriben i den menneskelige frihed, for i DK er det også sådan at personale på sygehuse feks skal bære uniform, resturant personale skal bære uniform og inden for levnedsmiddel faget skal man også bære hat, eller tørklæde.

Enig ...det skal være klart at man går I det tøj en virksomhed giver til medarbejderne. Det er OK med mig.


Så i mine øjne er der ikke nogen diskreminering i det, derimod er det arbejdsgiverens ret at vælge en dress kode der er ok for firmaet det er også deres ret at vælge om en ansat feks skal give hånd.

Ja men det er her jeg er lidt uenig i det med hånden...fordi kan du forestille dig en der hader muslimer ...tvinge en dame til at give hånd ellers er det en fyring...puha..det er væmmelig...så må det tages op til debat og det er jo fint nok og jeg ville ønske vi kunne mødes på midten...altså at mulimer lærer at det ikke er farligt at trykke hånd og vi lærer det ikke er farligt at lægge hånden på hjertet osv...selvfølgelig skal vi ikke være uhøflig.


Jeg tror på at vi skal passe på at vi ikke giver køb på hele vores egen tradition for at tækkes et multietnisk samfund vi må alle give og tage lidt og det gælder også for dem der vælger at bo og opholde sig i vores land.

Ja men jeg tror ikke at det hjælper ved at skubbe de kvinder der er længst ude som burka kvinderne som jo som regel er tvunget til at gå med dem af deres religion og eller præster eller mænd for så mister samfundet jo helt kontakten til dem og de er totalt prisgivet til deres mænd og mullah en...var det ikke bedre at en sagsbehandler havde lidt kontakt til sådan en person som hende ? For hendes skyld ?
- jeg tror det.Når jeg tænker på de kvinder i Afghanistan som sidder og tigger på gaden fordi de ingen rettigheder har overhovedet så bløder mit hjerte og de få kvinder der har burka på her er Afghanere og et par danskere og Somaliere og jeg har kendt en som meget gerne ville af med den burka men ikke måtte for sin familie..familien truede med psykiatrisk behandling udstødelse fra familien...hun kom ned til mig og røg en smøg do i smug... jeg havde ondt af hende...hun talte perfekt dansk og født her...så hendes møde med mig har gjort hende mere stærk og hun begyndte at gå uden slør og ved du hvad ...hun blev ikke smidt ud af familien... jeg tror sg hendes mor var lidt stolt af hende...


I de folkeskoler mine børn har gået i, har det været strengt forbudt at bære feks caps , fordi man med skyggen ville kunne gemme sit ansigt og lærene ikke ville have mulighed for at se om man fulgte med, og det selv om de unge har hævde at det var en del af deres hip-hop kultur.
Der har ingen næse rynken været af det ..

nej ...jeg tror da også det ville være godt for tørklædebørn at være fri for det tørklæde i skolen så de bare kunne være børn og fri for det problem.


Det eneste jeg frygter ved at man kan støtte Hjorten i sådan et forslag er at man får startet en glidebane, desværre ser vi hele tiden i det danske system at sådan et indgreb baner vej til nye indgreb og nye restrektioner på folks personlige frihed, og det er min overbevisning at det kommer under personlig frihed om man bære burka tørklæde eller giver hånd.

NETOP...det var det jeg ville ind på...hvad mon så bliver det næste ...langhåret ...punker...mand i kvindetøj...alt er muligt.

man kan så vælge at lade være med at søge job i stat og kommune hvis man ikke vil give hånd og af med sin burka ..

ja sådan er det nu...eller blive tigger..eller blive i mørket uden kontakt til nogen udenfor husets fire vægge.

Men her til morgen læser man så i nyhederne at Århus kommune ikke vil betale kontanthjælp til kvinder i burka ej heller skal de tilbydes job i det offentlige ...
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...4067.html?nidk

Så er vi for langt ude og glide banene er allerede startet.
For hvordan vil man vudere det ? en kvinde kommer op til samtale i burka og får at vide at går hun med det , ja så kan hun ikke få kontanthjælp, men når hun er på kommunen er det hendes tid, og ikke arbejdsgivers tid , og da man jo ikke prøver at tilbyde hende et job så kan man jo ikke vide om hun vil tage burkaen af når hun skal på job.

NETOP...det er lige der problemet ligger ????

Ve mig om ikke vi kommer til at høre fra forskellige menneskerettigheds orginasitoner omkring det her....

Helt sikkert gør vi...3F har også været ude og sige noget om det i dag i Politiken.
det hele er meget underligt i disse tider...hele denne sag om Messerschmidt og Krarup og Camre har resulteret I ingen kontanthjælp til de mest undertrykte kvinder I Danmark set I mine øjne. De ville nok sige de ikke er undertrykte offentligt men lur mig om de ikke tænker det i al hemmelighed.
SMUKT.
Nu ruller lavinen...håber ikke det kommer til os fleksere eller FØPere...
http://politiken.dk/indland/article298246.ece
Stella er ikke logget ind  
Gammel 05-05-2007, 22:24   #27
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Citat:
Stella skrev:
Citat:
Hejdien skrev:

Jeg tror på at vi skal passe på at vi ikke giver køb på hele vores egen tradition for at tækkes et multietnisk samfund vi må alle give og tage lidt og det gælder også for dem der vælger at bo og opholde sig i vores land.

Ja men jeg tror ikke at det hjælper ved at skubbe de kvinder der er længst ude som burka kvinderne som jo som regel er tvunget til at gå med dem af deres religion og eller præster eller mænd for så mister samfundet jo helt kontakten til dem og de er totalt prisgivet til deres mænd og mullah en...var det ikke bedre at en sagsbehandler havde lidt kontakt til sådan en person som hende ? For hendes skyld ?
- jeg tror det.Når jeg tænker på de kvinder i Afghanistan som sidder og tigger på gaden fordi de ingen rettigheder har overhovedet så bløder mit hjerte og de få kvinder der har burka på her er Afghanere og et par danskere og Somaliere og jeg har kendt en som meget gerne ville af med den burka men ikke måtte for sin familie..familien truede med psykiatrisk behandling udstødelse fra familien...hun kom ned til mig og røg en smøg do i smug... jeg havde ondt af hende...hun talte perfekt dansk og født her...så hendes møde med mig har gjort hende mere stærk og hun begyndte at gå uden slør og ved du hvad ...hun blev ikke smidt ud af familien... jeg tror sg hendes mor var lidt stolt af hende...

Hmm.... når jeg tænker på kvindekampen lige fra den spæde begyndelse, når europeiske kvinder levede i samme situation og uden rettigheder.... hvem var det så, der havde støttet kvinderne i denne kamp?

Var det familien?
Nej!

Var det befolkningen?
Nej!

Var det politikere?
Nej!

Var det udlandet?
Nej!

Hvem var det så?

Det var ene og alene andre kvinder i præcis samme situation.... Og den dag bevidstgørelsen voksede sig stor og ikke til at overse længere, og flere og flere fik mod på at "vise deres ansigt frem".... og antallet af de kæmpende kvinder samt intensiteten og de personlige ofre, der er blevet bragt for at synliggøre kvinden og de vilkår hvorunder hun levede - er blevet for overvældende og ikke længere til at ignorere af det øvrige samfund - kom gennembruddet!

Det du i virkeligheden gerne ser - Stella - er, at vi skal kæmpe muslimske kvinders frigørelseskamp for dem men uden dem.... Vi skal tage de hensyn til dem - de selv ikke gør og vi skal bringe de ofre for deres skyld - de selv ikke er indstillede på at bringe, for at opnå det vi mener er til deres bedste....

Det største problem jeg har med hensynet til de muslimske kvinders situation er, at vi kan ikke hjælpe dem uden samtidigt at give køb på netop en stor part af den frigørelse og personlig kvindefrihed - vi selv havde tilkæmpet os gennem de sidste par hundreder år....

Vi kan ikke (!) - på en og samme tid beskytte vores egne frihedsrettigheder inkl. statens sekulære grundprincip (= skarp adskillelse mellem stat og religion) og - etablere adskillige undtagelser af samme - for at den selvundertrykkende muslimske kvinde skal kunne eksistere i et samfund som vores og forblive lige så passiv hun mener er hendes ret og pligt.

I hvert fald ikke uden, at også vi bliver nødt til at begrænse og forringe vores egen kvindefrihed, vi allerede tilkæmpede os en gang før.... og nu siger man, at vi skal gøre det igen - denne gang på de muslimske kvinders vegne, der ikke selv finder det vigtigt og stræbeværdigt nok til at ofre det der skal til og det vi allerede selv havde ofret for vores.

Citat:
Stella skrev:
Citat:
Hejdien skrev:
Det eneste jeg frygter ved at man kan støtte Hjorten i sådan et forslag er at man får startet en glidebane, desværre ser vi hele tiden i det danske system at sådan et indgreb baner vej til nye indgreb og nye restrektioner på folks personlige frihed, og det er min overbevisning at det kommer under personlig frihed om man bære burka tørklæde eller giver hånd.
NETOP...det var det jeg ville ind på...hvad mon så bliver det næste ...langhåret ...punker...mand i kvindetøj...alt er muligt.
Til det vil jeg bare sige følgende.... 4% af befolkningen her i landet allerede havde påvirket lovgivningen, specielt sociallovgivningen der omfatter og påvirker dagligdagen og livsvilkår for (skyder på) samtlige borgere, der af en eller anden grund er berørt af netop denne lovgivning.

De fleste begrænsninger, om ikke dem alle - er blevet indført netop for at dæmme op for det "man" mente var "misbrug af det danske velfærdssystem" og i processen med sigte på at forhindre netop dette "misbrug" - havde man majet samtlige borgere ned og ikke kun dem, der havde tiltrukket sig den lovgivende opmærksomhed og dermed forårsagede en hel lavine af begrænsninger, der nu gælder (skyder på) samtlige husstande med en årlig indtægt på omkring 150.000 kr og derunder.... Jeg er personligt ved at være godt nok ked af, konstant at få ørerne tudet fulde af problemer og div. ramaskrig forårsagede af at 4% af befolkningen konstant har masser af problemer med snart det ene eller det andet.... med konstante og højlydte henvisninger til de religiøse påbud eller kulturelle forskelle....

Hvis en langhåret insisterer på at gå med frit udslåede hår på sit job på kyllingefabrikken eller i et storkøkken - og mister sit job som følge af netop det - vil enhver af os nikke indforstået til sidemanden og sige at vedkommende var selv ude om, når hun/han nægtede at iføre sig hårnet....

Når det samme sker fordi en muslimsk kvinde nægter at iføre sig en arbejdsuniform uden slør, eller en muslimsk sygeplejerske nægter at gå med en kortærmet uniform; eller en dagplejer insisterer på at bære burka på jobbet - er sagen straks anderledes.... Nu er hun ikke selv ude om at jobbet går fløjten.... Nej, nu er det arbejdsgiveren der er bussemanden eller værre endnu - nu er det os alle, der er udemokratiske og respektløse over for andres kultur og religion...

Hvordan kan det være, at det er i orden at den hårdnakkede langhårede bliver fyret for at insistere på at beholde sit hår udslået, men det er ikke i orden hvis samme skæbne overgår den rettroende muslimske kvinde, der insisterer på at beholde sin burka på jobbet?

Er der nogen, der kan svare mig på det.... og gerne kun det?

Dette er denne inkonsekvens der skubber folk i massevis i armene på Dansk Folkeparti og undskyld mig så, at jeg tager det ilde op og er harm over, at et mindretal på 4% af befolkningen - i den grad har magten til at påvirke den resterende befolkning omfattet af den sociale lovgivning + havde direkte forårsaget tilblivelsen af Dansk Folkeparti.
 
Gammel 06-05-2007, 13:44   #28
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Jeg kan ikke lade være med at skrive lidt til debatten. Jeg følger med på sidelinjen. ´Kan slet ikke lade være.

Metro rammer plet, når hun skriver " Vi tror vi skal kæmpe deres kampe". Dette er galt i Danmark, men også ude i den store verden.

Vi sender soldater ud for at lave et demokrati. Jeg tror ikke det lader sig gøre. Detter en frigørelsesproces som kun kan kæmpes af mennesker selv. De mennekser der har deres rødder i landet. Vi har selv levet i et feudal samfund, og været undertrykte. Kvinderne især.

At det i dag er som det er, er på grund af den frigørelses kamp der har været. Intet kommer af sig selv, eller kan påduttes andre.

Tilbage til burkaen og diskussionens kerne. Kvinden må altså gerne bære burka, for det er hendes valg, når hun bor i Danmark. Havde hun boet i sit eget land havde der slet ikke været valgmuligheder.

Hvis hun vil arbejde i Danmark, så må hun arbejde under de vilkår, som den enkelte arbejdsgiver har afstukket for medarbejdere. ( Synes jeg)

Det er som om tingene blandes sammen. En personlig mening om Hjorten, bliver synliggjort gennem sagen om burkaen og håndtrykket.

Det kan bruges til at sætte mærkatet " dum skid" på Hjorten. ( Må skynde mig at sige at han ikke er min kop te). Der er jo problemstillinger, ja, endda flere her.

Hjorten og han polistiske virke.

Kvinderne med Burka i Danmark.

Kvinderne med Burka i deres eget land.

Danske arbejdsgiveres ret

og meget meget andet.

Når vi debatterer, vil der uvilkårligt blive blandet en masse sammen. Det svære ved det er, at vi hver i sær ser på tingene med vores " egne briller". Vi bruger sproget til at sammensætte ordene i en debat så vi når det mål, som vi synes skal komme ud af debatten.

Alt dette er der ikke noget odiøst i, men det viser bare hvordan det er. Vi kan svine Hjorten til, hvis det er det vi vil. Vi kan svine arbejdsgiveren til, den burkaklædte kvinde osv.

Nå, men jeg synes bare der er så meget i denne her debat, og min egen mening angående kvinder i burka og dem der ike vil give er klar. Kvinderne med burka, der lever i Danmark bliver nødt til at respektere love og regler i Danmark. HVis de vil bære Burka, må de være hjemmegående husmødre eller finde et job, hvor arbejdgiveren siger ok til burka på arbejdspladsen.

Vi bruger så megen tid og resurcer på mindretallets vegne. Disse resurser kunne eksempelvis være brugt til at syge i Danmark få bedre vilkår. Hvis kvinder med burka vil ind på arbejdsmarkedet, skal de selv kæmpe, for det har vores kvinder gjort gennem tiderne.

Al den " for megen opmærksomhed" bliver brugt for og imod vores politikere og til bekæmpe hinanden, i stedet for at blive brugt konstruktivt til glæde for os alle sammen.

Sådan går det i et demokrati, hvor vi er fri til at tænke og tale som vi vil. Der er ulemper og goder. Dog er der flest goder med hensyn til demokratiet.

Jeg bryder mig ikke om Fogh og kompani. Jeg kan bare se, at hvis vi hver især blander tingene godt og grundigt sammen, så får de bedre arbejdsvilkår, end de har fortjent. Vi som almindelige borgere, bliver svagere, hvis ikke vi formår at skille tingene ad. Vi skal stå sammen om store og vigtige afgørelser, og så lade være med at tillægge de små problemer så stor en værdi. Selvfølgelig har vi hver især en mening om burkaen, men vi skal altså ikke bruge så meget krudt på det. ( Min personlige vurdering)

I må ikke forstå det sådan at jeg ikke synes debatten er god, for det er den. Det er jo den måde hvorpå udvikler os, så vi kan komme videre med hver især vores problematikker. Det er sådan det skal være piger.

Det blev lidt langt og kringlet, men jeg synes jeg vil sende det alligevel.

Bea

Bea er ikke logget ind  
Gammel 06-05-2007, 13:50   #29
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Und skyld at jeg skiver piger. Jeg mener selvfølgelig også mænd. Jeg er bare præget at at begå mig på et Forum, hvor der udelukkende er kvindelige medlemmer.

Bea
Bea er ikke logget ind  
Gammel 06-05-2007, 14:40   #30
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Klaus Hjort ændrer status til HELTEN...det var et smart trick fra hans side...ja de andre politikere er ved at finde ud af hvad der virker...;-) det virker som om at kommunerne bare har ventet på denne udmelding fra Ministeren ?

Metro du stiller nogle gode spørgsmål og jeg vil svare men det bliver langt hvis jeg skulle svare i dybden...

Citat:
Stella skrev:

Citat:
Hejdien skrev:

Jeg tror på at vi skal passe på at vi ikke giver køb på hele vores egen tradition for at tækkes et multietnisk samfund vi må alle give og tage lidt og det gælder også for dem der vælger at bo og opholde sig i vores land.
Ja men jeg tror ikke at det hjælper ved at skubbe de kvinder der er længst ude som burka kvinderne som jo som regel er tvunget til at gå med dem af deres religion og eller præster eller mænd for så mister samfundet jo helt kontakten til dem og de er totalt prisgivet til deres mænd og mullah en...var det ikke bedre at en sagsbehandler havde lidt kontakt til sådan en person som hende ? For hendes skyld ?
- jeg tror det.Når jeg tænker på de kvinder i Afghanistan som sidder og tigger på gaden fordi de ingen rettigheder har overhovedet så bløder mit hjerte og de få kvinder der har burka på her er Afghanere og et par danskere og Somaliere og jeg har kendt en som meget gerne ville af med den burka men ikke måtte for sin familie..familien truede med psykiatrisk behandling udstødelse fra familien...hun kom ned til mig og røg en smøg do i smug... jeg havde ondt af hende...hun talte perfekt dansk og født her...så hendes møde med mig har gjort hende mere stærk og hun begyndte at gå uden slør og ved du hvad ...hun blev ikke smidt ud af familien... jeg tror sg hendes mor var lidt stolt af hende..
Citat:
Metro skrev:

Hmm.... når jeg tænker på kvindekampen lige fra den spæde begyndelse, når europeiske kvinder levede i samme situation og uden rettigheder.... hvem var det så, der havde støttet kvinderne i denne kamp?

Var det familien?
Nej!

Var det befolkningen?
Nej!

Var det politikere?
Nej!

Var det udlandet?
Nej!

Hvem var det så?

Det var ene og alene andre kvinder i præcis samme situation.... Og den dag bevidstgørelsen voksede sig stor og ikke til at overse længere, og flere og flere fik mod på at "vise deres ansigt frem".... og antallet af de kæmpende kvinder samt intensiteten og de personlige ofre, der er blevet bragt for at synliggøre kvinden og de vilkår hvorunder hun levede - er blevet for overvældende og ikke længere til at ignorere af det øvrige samfund - kom gennembruddet!
Og de kvinder findes jo også inden for Islam som kæmper en brav kamp for frihed…der er mange og de er under livsfare og må have vagter til at bekytte dem…det er jo vildt….og en helt anderledes kamp kvinder inden for Islam har.

Citat:
Metro skrev:

Det du i virkeligheden gerne ser - Stella - er, at vi skal kæmpe muslimske kvinders frigørelseskamp for dem men uden dem.... Vi skal tage de hensyn til dem - de selv ikke gør og vi skal bringe de ofre for deres skyld - de selv ikke er indstillede på at bringe, for at opnå det vi mener er til deres bedste....
Ja her stiller du et godt spørgsmål ! og ja jeg tror du har ret til dels , jeg tænker….jamen de fleste kan ikke selv gøre det…det er et vanvittigt problem…det er som at bide sig selv i halen…enten skal vi lade dem være og ikke blande os I deres religion for de har jo ingen politik deres politiske leder er Gud og hvis vi er demokratiske humanister så skal vi tolerere at muslimske kvinder og mænd VIL leve som de VIL selvom vi ser det som ” En manipulerende undertrykkende religion” set ud fra vores kultur. Så har vi et parti DF som nærmest kører krig imod Islam på en måde der ligner noget jeg ikke kan godtage…nemlig forfølgelse…eller vi tager roret og siger nu er det nok …hvis I ikke selv kan gøre noget så gør vi det for jer !!!!Dermed bliver vi presset til at bryde vores egne regler …nemlig religionsfriheden….og dermed gør vi det samme som vi siger de gør…hey var det ikke det der var meningen , nedbrydning af vores demokratiske samfund….vi skal opdrage dem til at være ligesom os…ellers tager De over …det er det DF propaganderer…. Forskellen på Os og dem er religionen de vil have religionen før politik og vi vil have de to ting langt væk fra hinanden , og tak for det ;-).

Problemet er selvskabt fra politikernes side og nu er Islam Danmarks 2 største religion.Hvad gør vi ved det ? Er det overhovedet vigtigt ? og har vi snotsovet I timen i de sidste 20- 30 år ? Vågner vi først når DF skingre stemme hersker over landet ? Eller lader vi DF gøre det beskidte arbejde for os andre ?

Citat:
Metro skrev:

Det største problem jeg har med hensynet til de muslimske kvinders situation er, at vi kan ikke hjælpe dem uden samtidigt at give køb på netop en stor part af den frigørelse og personlig kvindefrihed - vi selv havde tilkæmpet os gennem de sidste par hundreder år....
Enig enig enig…

Citat:
Metro skrev:

Vi kan ikke (!) - på en og samme tid beskytte vores egne frihedsrettigheder inkl. statens sekulære grundprincip (= skarp adskillelse mellem stat og religion) og - etablere adskillige undtagelser af samme - for at den selvundertrykkende muslimske kvinde skal kunne eksistere i et samfund som vores og forblive lige så passiv hun mener er hendes ret og pligt.

I hvert fald ikke uden, at også vi bliver nødt til at begrænse og forringe vores egen kvindefrihed, vi allerede tilkæmpede os en gang før.... og nu siger man, at vi skal gøre det igen - denne gang på de muslimske kvinders vegne, der ikke selv finder det vigtigt og stræbeværdigt nok til at ofre det der skal til og det vi allerede selv havde ofret for vores.
Det skal vi under ingen omstændigheder gøre og det undrer mig at spørgsmålet bliver stillet ? For deri ligger en svaghed som jeg ikke troede var der ?

Citat:
Stella skrev:

Citat:
Hejdien skrev:

Det eneste jeg frygter ved at man kan støtte Hjorten i sådan et forslag er at man får startet en glidebane, desværre ser vi hele tiden i det danske system at sådan et indgreb baner vej til nye indgreb og nye restrektioner på folks personlige frihed, og det er min overbevisning at det kommer under personlig frihed om man bære burka tørklæde eller giver hånd.
NETOP...det var det jeg ville ind på...hvad mon så bliver det næste ...langhåret ...punker...mand i kvindetøj...alt er muligt.
Citat:
Metro skrev:

Til det vil jeg bare sige følgende.... 4% af befolkningen her i landet allerede havde påvirket lovgivningen, specielt sociallovgivningen der omfatter og påvirker dagligdagen og livsvilkår for (skyder på) samtlige borgere, der af en eller anden grund er berørt af netop denne lovgivning.
Jeg forstår ikke hvem du mener ? Hvem er de 4 % ?

Citat:
Metro skrev:

De fleste begrænsninger, om ikke dem alle - er blevet indført netop for at dæmme op for det "man" mente var "misbrug af det danske velfærdssystem" og i processen med sigte på at forhindre netop dette "misbrug" - havde man majet samtlige borgere ned og ikke kun dem, der havde tiltrukket sig den lovgivende opmærksomhed og dermed forårsagede en hel lavine af begrænsninger, der nu gælder (skyder på) samtlige husstande med en årlig indtægt på omkring 150.000 kr og derunder.... Jeg er personligt ved at være godt nok ked af, konstant at få ørerne tudet fulde af problemer og div. ramaskrig forårsagede af at 4% af befolkningen konstant har masser af problemer med snart det ene eller det andet.... med konstante og højlydte henvisninger til de religiøse påbud eller kulturelle forskelle....

Hvis en langhåret insisterer på at gå med frit udslåede hår på sit job på kyllingefabrikken eller i et storkøkken - og mister sit job som følge af netop det - vil enhver af os nikke indforstået til sidemanden og sige at vedkommende var selv ude om, når hun/han nægtede at iføre sig hårnet....
Yes fordi manden kender spillereglerne…og grunden til hårnet er hygiejnisk og intet andet.

Citat:
Metro skrev:

Når det samme sker fordi en muslimsk kvinde nægter at iføre sig en arbejdsuniform uden slør, eller en muslimsk sygeplejerske nægter at gå med en kortærmet uniform; eller en dagplejer insisterer på at bære burka på jobbet - er sagen straks anderledes.... Nu er hun ikke selv ude om at jobbet går fløjten.... Nej, nu er det arbejdsgiveren der er bussemanden eller værre endnu - nu er det os alle, der er udemokratiske og respektløse over for andres kultur og religion...
Det er fordi kvinden ikke aner grunden til at bære uniformen .

Citat:
Metro skrev:

Hvordan kan det være, at det er i orden at den hårdnakkede langhårede bliver fyret for at insistere på at beholde sit hår udslået, men det er ikke i orden hvis samme skæbne overgår den rettroende muslimske kvinde, der insisterer på at beholde sin burka på jobbet?
Den langhårede dansker kender spillereglerne….den muslimske rettroende kvinde lever efter nogle andre regler .. Hun lever nemlig efter Guds regler ( mener hun selv..ikke jeg) og hun accepterer ikke "vores" spilleregler…og vi har religionsfrihed i landet så catch 22 og så kommer dilemmaet…skal vi ændre reglerne eller sige nul og niks du indretter dig under vores spilleregler ellers er det ud af vagten. ?:@

Det hele ville slet ikke være så alvorligt hvis vi ikke havde overførselsindkomst her I landet...det handler om penge fordi de må jo godt være i burka bare uden penge så hvad handler det om ?

Citat:
Metro skrev:

Er der nogen, der kan svare mig på det.... og gerne kun det?

Dette er denne inkonsekvens der skubber folk i massevis i armene på Dansk Folkeparti og undskyld mig så, at jeg tager det ilde op og er harm over, at et mindretal på 4% af befolkningen - i den grad har magten til at påvirke den resterende befolkning omfattet af den sociale lovgivning + havde direkte forårsaget tilblivelsen af Dansk Folkeparti.
Ja…men hvad mener du selv Metro..er det OK at fratage Burkakvinderne kontanthjælpen ?

Det er ikke noget trick spørgsmål...jeg ved det ikke selv...men hælder til at det ikke er OK !

EDIT://udelukkende "oprydning" i citaterne
Stella er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Gyldne Håndtryk i statsejede/-støttede selskaber L.S. Politik og Samfund 0 23-04-2012 08:13
BAN nægter at behandle sagen. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 10-03-2012 23:06
Holbæk kommune NÆGTER! buster Politik og Samfund 2 03-12-2011 18:31
nægter at udbetale sygedagpenge Senior Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-09-2011 22:41
hjorten i tv kimmik Politik og Samfund 14 30-01-2008 14:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension