K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2009, 17:36   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Talking Regeringen revses af sine egne.

Dansk Folkeparti revses af deres egne vælgere ...det var sørme da også på tide mon det er fordi de selv er dem der tales om fra Søvndal... - så kan de lære at deres ikke er noget parti der vil hjælpe dem det har DF aldrig villet , for ville de det , med den magt de har , ahhhhhhhhh de kunne have gjort MEGET og det har de ikke gjort , fordi de er på Fogh og Hjorts vogn 100 %. Ja det er de barske realiteter og mange føler sig snydt af DF, bemærk at jeg selv har ALDRIG og KUNNE ALDRIG finde på at give dem min stemme. Jeg er glad for at læse det her...det går fremad trods alt og mon ikke det har noget at gøre med finanskrisen og nye toner fra Obama...plus Foghs finanskrisefobi...jow da ..når der er krise rykker folk sammen...




Regeringen revses for stigende ulighed


http://politiken.dk/indland/article645726.ece

Regeringen gør ikke nok for at udligne forskellene mellem rig og fattig i Danmark, mener seks ud af ti danskere.
Seks ud af ti danskere er utilfredse med regeringens passivitet over for stigende social ulighed, viser ny undersøgelse.

Ikke mindst Dansk Folkepartis vælgere er kritiske, skriver Nyhedsbrevet 3F.

»Befolkningen på begge sider har heldigvis gennemskuet, at Fogh-regeringen er ligeglad med om den sociale ulighed vokser. Mange kan nok huske, da daværende socialminister Eva Kjer Hansen udtalte, at øget ulighed er godt. Det måtte hun ikke sige højt for Fogh, men de færreste er vist i tvivl om, at hun med den udtalelse kom til at løfte sløret for VK's hensigter«, siger Villy Søvndal til Nyhedsbrevet 3
F.


»VK-politikerne bruger langt mere tid på at tale om skattelettelser til advokater, direktører osv. Vi hører dem aldrig komme med forslag til gavn for den fattige pensionist eller den enlige mor, der knokler som rengøringsassistent for at få hverdagen til at hænge sammen«, mener Villy Søvndal.


ritzau

Sidst redigeret af Stella; 09-02-2009 kl. 17:41.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 17:43   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Netop DF lader til at have en del "euforiserede" svage vælgere iblandt dem... ja undskyld udtrykket, men det er sådan jeg opfatter det. I ORAKLET's indlæg, giver hun også et tip om, at sørge for at stemme på de rigtige partier, hvis man vil problemerne i systemet til livs, og jeg opfattede det klart som et tip til de svage DF'ere at tænke sig om... hvis ikke, så må hun jo rette mig

Med mindre DF'erne KAN og VIL ændre på dette her (hvilket jeg ikke ligefrem har mærket inde på BT, tvært imod!), så ville man måske kunne stemme DF, hvis den invandrerpolitik vitterlig betyder så meget for nogen, men som det ligger i dag, så er der kun (efter min overbevisning) 2½ parti at stemme på... Enhedslisten, SF og Socialdemokratiet (sidste som det halve, for jeg er meget skeptisk overfor deres hukommelse, når de har fået regeringsposten).
  Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 18:15   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
58 procent af dem, der stemmer Dansk Folkeparti, er enige i, at regeringen håndterer den sociale ulighed ringe, viser undersøgelsen.
Det synes jeg egentligt er ret mange og lyder da som om parti toppen i DF er ude på et sidespor, når de lægger stemmer til alle de stramninger og nedskæringer som regeringen tromler frem med hele tiden overfor de svageste...
Hvor længe skal Karen og Claus egentligt have lov til at fortsætte før det store bedrag begynder at flytte nogen af de 58% stemmer... kunne man så spørge
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 18:49   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Det synes jeg egentligt er ret mange og lyder da som om parti toppen i DF er ude på et sidespor, når de lægger stemmer til alle de stramninger og nedskæringer som regeringen tromler frem med hele tiden overfor de svageste...
Hvor længe skal Karen og Claus egentligt have lov til at fortsætte før det store bedrag begynder at flytte nogen af de 58% stemmer... kunne man så spørge
Mon ikke det skyldes at DF er det man kalder et "composite" parti... det er sammensat af MANGE forskellige typer holdninger og mennesker, som alle har een fælles agenda, nemlig invandrerpolitiken.

Det er meget vel også derfor, at DF aldrig taler om andet end invandrerpolitik når de kan slippe afsted med det, for de vil garanteret få møg svært ved at samle DF'erne om alle de andre temaer.

Mange DF'ere har også kriminalitet som agenda... og mange af dem symboliserer kriminalitet med dårlig rød socialpolitik... så nogle af dwem tror at man så hjælper bde rockere, 2'gere osv hvis man læmper i de sociale systemer.

Det er MIT gæt...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er fortsat en god forretning for kommunen at snyde sine egne borgere. phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-04-2012 10:34
Inger Støjberg kender ikke sine egne love Hejdien Politik og Samfund 4 02-03-2011 16:35
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
Regeringen misser egne mål bla-bla Politik og Samfund 8 21-02-2010 13:09
Fredags-grineren: Venstre beskæftiger sine egne zuza Politik og Samfund 0 14-03-2008 16:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension