K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2015, 11:35   #11
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Fandt lige gamle papirer angående afgørelse om førtidspension.
Der står at min arbejdsevne vurderes nedsat til 2/3.
Så burde det vel være ok med et job på 15 timer pr. måned?
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2015, 12:46   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvis de skal følge reglerne...så skal de frakende pensionen hvis borgeren kan blive selvforsørgerende...herunder i et fleksjob..

Så hvis det job er et helt alm job....ja så vil du kunne blive selvforsørgende i et fleksjob...og dermed kan de frakende pensionen..

Omvendt....så vil de ikke kunne frakende pensionen hvis du IKKE har fået det væsentligt bedre siden du fik din pension...

Som du kan se...ja så er det ikke nemt at svare på hvad kommunen kan eller vil gøre..

Du skal bare vide at der står i loven at hvis man kan blive selvforsørgerende...herunder i et fleksjob ja så skal de frakende pensionen...

Læs loven her https://www.retsinformation.dk/forms...id=165512#Kap6

Der er jo nok en grund til at dem der har fået deres pension efter 2003 ja de kan frakendes deres pension....

Det kan man Ikke med dem som har fået den før 2003...

Samtidig er der stor forskel på kommuner....med hensyn til hvordan de gør i disse situationer..

Hvis du kan arbejde i et alm job i 15 timer pr uge....hvorfor prøver du så ikke at se om det vil kunne lade sig gøre at komme over på fleksjobs ordningen...

Du vil jo formentlig kunne tjene mere på den måde.....eller det vil jeg tro du kan...dog uden at jeg er sikker på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2015, 13:03   #13
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Tak for svar.

Jeg arbejder kun 15 timer om måneden, og ikke om ugen.
Har ikke fået det bedre.

Har rettet henvendelse over telefonen til Rudersdals kommune, som er den kommune jeg overvejer at flytte til.
De sagde det ikke var et problem med de 15 timer om måneden, men har det altså ikke på skrift.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2015, 14:45   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja okay....hvis det kun er de 15 timer pr måned....så tror jeg heller ikke at det er noget problem...

Jeg troede det var pr uge...og der ville jeg tro at de ville reagere....jeg kunne heller ikke forstå at en kommune ville sige at det var okay med 15 timers alm arbejde pr uge...

Dine timer er jo kun ca lidt under 4 timer pr uge...og det burde ikke være noget problem....

Dem der har fået pension i perioden imellem 2003 og 2013 ja de har jo kunne have en arbejdsevne på helt op til 10 timer pr uge....og stadig blive tildelt en pension...

Så jeg tror ikke at du vil få problemer...

Det job....er det noget du vil beholde efter du er flyttet.....eller flytter du så langt væk at det ikke er muligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2015, 16:44   #15
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Tror og håber heller ikke det bliver et problem.
Skal svare på boligtilbud i morgen.

Ser ud til at jeg omsider kan få solgt min alt for dyre andelsbolig, og derved også komme ud af min boligsikringsgæld til kommunen.

Ja, jeg beholder mit job. Det er lidt lang transporttid. Men da det er 2 vagter a 7½ time pr. måned går det jo nok.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension