K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2008, 22:44   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Berit p du har ret vi har haft nogen bruger på siden som er uddanede sagsbehandlere og som er her helt på fod med os andre brugere

Og nu du skriver det så kan jeg også godt huske hende, men hun er så ikke knyttet siden på den måde som man forstår når man læser feks artiklen på handicappportalen...

og sagsbehandler tilknyttet siden har vi haft engang , men det er lang tid siden og var en der selv arbejde i kbh..

så når man siger tilknyttet på siden så er det sådan vi tænker, men jeg tror bestemt at web ville sætte pris på hvis det var sådan at man kunne få en fast sagsbehandler tilknyttet til siden her

Men jeg tror nok at det kræver en del af en sådan sagsbehandler, selv os der har været med fra starten og derfor er ret gode til at søge og finde love og paragraffer og har set en del , må jo engang imellem give op og råbe breake. og så lige holde en pause

så jeg kan kun forestille mig hvilket arbejde en sagsbehandler må skulle lægge i sådan en side som den her, der er jo rigtig mange med behov for hjælp... desværre ....

og ikke mindst så tror jeg ikke vi kan bruge en hvilke som helst sagsbehandler men vi skal nok bruge en der virkelig og mener virkelig brænder for det .... at hjælpe dem i systmet
  Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 10:27   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nææ, den slags sagsbehandlere hænger nok ikke på træerne mere - altså dem der brænder for at hjælpe dem der sidder fast i systemet. Mange sagsbehandlere er efterhånden blivet direkte årsager til, at det går så skidt som det gør.
Ved godt de arbejder under styring og pres, men derfor kan man jo godt formidle i god og ordenlig tone, overholde reglerne, holde sig til sagen, ikke komme med hjemmestrikkede konklusioner, ikke stresse klienten unødigt, ikke poste ubehagelige breve om Fredagen, ikke true med ulovlige regler og fratagelse af ydelsen hvis ikke klienten vil holde sig for mund, ører og øjne.....

Fordi man selv er presset/stresset/sidder i lort til halsen, så behøver man jo kke at sparke på dem der i forvejen ligger ned! Der findes jo sagsbehandlere der har respekt og værdighed nok til at bidrage positivt......selvom de har mindst lige så travlt som de onde.

Så når man får en sagsbehandler der brænder for sit fag, så er man sgu godt stillet. Istedet for at få en der er brændt ud i sit fag, og som ser klienterne som én stor belastning. Synes der er enormt mange i sidste kategori og de er livsfarlige for god sagsbehandling.

Sidst redigeret af Ninja; 18-08-2008 kl. 10:30.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 15:08   #13
Desperat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Desperat er ny på vejen
Jeg havnede på brøkpension på grund af min sagsbehandler. Det var også hende der hvert år nedsatte min pension og tvang mig til at klage til alle instanser. Men i år hun fik det hun har drømt om. Hun fjernede det lille sølle tillæg jeg fik indtil december 2009. Jeg får nu 6200 kr i måned. Jeg klagede til Det sociale nævn, og til anke nævnet og til sidst til Ombudsmanden. De gav hende allesammen ret. Længe leve Danmark. Og må vi fattige dør så vi giver dem lidt mere plads til at boltre sig i.
Desperat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 15:50   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har brøkpension ikke noget at gøre med, at man ikke har ret til fuld førtidspension pga man har boet i et andet land i en årerække?
Brøkpension har vel ikke noget at gøre med om en sagsbehandler er kompetent eller ej.....eller har jeg misforstået hele konceptet, brøkpension????

(*Sjovt at du lige netop har fundet denne 2 år gamle tråd frem igen*)

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 21:19   #15
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
sagsbehandler

Kære alle her på K 10 i efterlyser sagsbehandlere her på forum. Jeg aner ikke hvor mange der er, eller om der er nogle. Jeg har været her i ca. 1,5 mdr. og har ikke skjult dette alle kan læse om mig på min profil.
Jeg bidrager meget gerne med faglige kommentarer, men gider ikke en generel kritik af rådgivere.
Der findes ligesom i resten af samfundet gode og dårlige menesker, hvis det er rådgivere må de selv stå for dette.

Et meget vidtig forhold her på siden er anonyminitet, samt forbud mod salg og anprisning af egen virksomhed. Disse forhold anderkender jeg fuldt ud.

Derfor kære venner prøv lige at undersøge hvad der gemmer sig sig bag underskriften.

Jeg vil så lige som socialrådgiver sige jeg nyder forumet, men endnu har den helt forbløffende sag tilgode.

Når jeg ikke træder mere frem skyldes det flere forhold:

1) i er mange flere herinde end jeg kan hjælpe

2) jeg skal ikke nødvendigvis tjene på en sag og vil derfor gerne selv bestemme hvem og hvor mange jeg er i stand til at hjælpe uden betaling.

Dernæst tror jeg det er vigtig at alle flytter fokus væk fra den onde socialrådgiver og over på det politiske system.

De rådgivere jeg møder er i bund og grund søde og fornuftge mennesker, men underlagt forskellige kommunale kogebøger. (fortolkning af lovene)

Godt jeg ikke er en del deraf

MVH
Flemming/socialrådgiver

Husk:
Den hvis kano er bundet til et træ roer ikke langt.
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 23:40   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu er det her så en 2 år gammel tråd. Men vi har da Andersine herinde nu, som gør et stort arbejde med at rådgive......gratis
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 23:53   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg tænker også at jeg "kun" kender Andersine med den titel.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 00:07   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej, flemming... så skal du da set at få læst både min og Hyannas sag... så ser du måske noget forbløffende..

det afhænger jo af hvad du ellers ser... :-)
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er alle folk henne? Abraxus Politik og Samfund 12 26-12-2012 09:54
Hvor er arbejdspladserne henne? Indiansummer Politik og Samfund 20 21-05-2012 14:36
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57
Hjælp- hvor er han henne buster Dit og Dat 4 11-11-2009 20:44
Hvor er vi efterhånden henne? Stella Politik og Samfund 3 08-01-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension