K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2010, 23:06   #1
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Spørgsmål vedr. irriteret tyktarm

Jeg var med Mogens, min bedre½ del, på OUH i fredags til en kikkert undersøgelse, hvor lægen havde en mistanke om Blødene iriteret Tyktarms katar/betændelse, er der nogen der ved om jeg el. Mogens skal være alvorligt bekymrede.

Lægen turde ikke tage en vævs prøve da Mogens får Marevan ( blodfortyndene), så han skal i gennem kikkert undersøgelsen igen senere når han har holdt pause i 3 dage og hans IR tal er normale.

Jeg spurgte om det muligvis kunne være kræft i tyktarmen, men lægen sagde at der ikke var nogen antydning af det. puha, det var det som jeg havde frygtet.

Susanne
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 07:23   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Slå koldt vand i blodet. Når vi kommer ud for at skulle igennem den slags undersøgelser, reagerer vi med, og det er helt normalt, at frygte det værste.

I 99% af tilfældene kan vi ånde lettet op når vi får resultatet. Jeg har selv været igennem flere undersøgelser både nedefra og oppe fra, men det er vigtigt, at få disse undersøgelser gjort, og skulle der være noget, så kan der jo gribes ind på et langt tidligere tidspunkt, med langt større chance for succes.

Chancen for at jeres angst har grund i virkeligheden er meget lille, men tegnene skal man altid tage alvorligt, og få undersøgt hurtigst muligt.

Held og lykke,



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 16:59   #3
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Ragdoll,
Tak for din opmuntring.

Jeg sagner at vide noget mere om fibrigkost, har hørt at det kan hjælpe med at rette op på en iriteret tyktarm.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 17:09   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Drik meget vand......

hold ham væk fra mørk kød og stil lægerne et væsentligt spørgsmål: om han skal være tilknyttet følgende rutinemæssig undersøgelser som jeg gennem mange år har været tilknyttet.
http://www.sst.dk/publ/Publ2007/MTV/HNPCC/HNPCC.pdf

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 21:40   #5
ButterflyGirl
På vej til at lære K10
 
ButterflyGirls avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Lokation: Slagelse
Alder: 40
Indlæg: 11
Styrke: 16
ButterflyGirl er ny på vejen
Irriteret tyktarm er en af de sygdomme hvor ikke to patienter er ens. Jeg har det selv og ved f.eks at JEG ikke kan spise stærk mad eller indtage alkohol for så får jeg ondt og bliver dårlig. For nogen er det rødt kød, for andre er det fedt og for nogle er det alkohol. Man lærer ret hurtigt hvad ens mave kan og ikke kan tåle. Men det er fornuftigt at indtage en del vand og finde ud af hvilke fødevarer der kan hjælpe på tyktarmens funktion.
ButterflyGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 22:05   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også irriteret tyktarm og må simpelthen drikke HUSK hver eneste dag, for elles går mine mave totalt i udu! Jeg drikker HUSK blandet med juice, for det glider lettere ned (for mig) end med vand.....

JEG er så en af dem der har det allerbedst når jeg kun spiser meget let, grønt, fiberigt og magert.
Lige så snart jeg fx tager en hakkedreng med bløde løg og champingnon, sovs og kartofler og måske lidt kage til dessert, så kan jeg dårligt bevæge mig fordi maven bliver som en byld! Min mave kan som godt tåle kød, men så kan jeg ikke også spise kartofler, sovs og lækkerier også. Jeg kan åbenbart ikke tåle for meget stivelse i samme måltid.

Det gør FRYGTELIGT ondt når man får sådan en tur, og jeg kan have det i flere dage non-stop med forfærdelige smerter.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 22:38   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Mogens har næsten gået med konstante mavesmerter i venstre side i et par md.
Han er i dag stoppet med Marevan, som lægen siger risikoen for at forbløde er støre end at få en blodprop, han har fået Dolol mod smerter, men de virker kun hvis han ikke spiser noget et par timer før og efter, 1 tabelet af 40 mg. 3 gange daglig.


Tak for jeres respons.

Sidst redigeret af sushjer 1; 11-10-2010 kl. 22:39. Årsag: tilføjelse
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Irritabel Tyktarm - IBS Biksebikse Den nyttige viden vi alle har 2 25-06-2013 07:57
Spørgsmål vedr. frikort Lonnie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 22-02-2011 10:54
spørgsmål vedr. lægekonsulent sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-04-2010 16:13
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension