K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2011, 14:24   #1
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Question Når man ikke kan holde til aktiviteter af fysisk art

Jeg har siden November 2010, været pensionist og for at slå tiden lidt ihjel efter at ha fået masser af tid. Forsøgte jeg i foråret at være Frivillig i en Skolebod i den nærlæggende by.

Men ak og ve! jeg måtte stoppe igen efter kun 14 dage fordi det var alt alt for hårdt for mig selvom det kun drejede sig om 1 time 2 gange om ugen.
Da jeg jo også har nogle børn, der skal tilgodeses,når de kommer hjem, SÅ det eneste jeg laver i dag , er at sørge for at mine børn har det godt, selvom jeg virkelig savner at være ude blandt andre mennesker.

Jeg er dog så heldig at kan besøge gode venner, når overskuddet er der, for ellers bruges dagen på at sørge for at jeg ingen smerter har, hvilket jeg ikke lige så snart jeg ikke laver nogen aktiviteter af hård fysisk karakter...

Men det er træls , når man førhen var vant til at være i højeste gear og folk og venner nu spørger "Jutta hvad laver du egentlig , nu du går hjemme, kan du ikke være frivillig?" og jeg er nødt til at svare at selv det kan jeg ikke holde til.

Jeg er der så, når der er nogen i familien der liige mangler et eller andet i Bilka eller Føtex , eller andet de ikke selv lige kan nå pga. deres arbejde.
Der har jeg sagt så ring til mig jeg har tiden, når jeg har overskuddet og har bil( jeg får dog dækket udgifterne til benzinen) og vil gerne hjælpe det jeg kan.

Hvad med jer andre , hvad får i tiden til at gå med nu efter i er blevet Ftpér ???
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 14:59   #2
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Jutta 1502

Jeg kan heller ikke lave frivilligt arbejde - for det ville stresse mig enormt at have faste aftaler, hvor andre var afhængige af at jeg kom.

Så jeg bruger meget tid på min hund - spiller badminton 2 gange om ugen, passer børnebørn og hjemmet.

Så jeg syntes egenligt at jeg har nok at fylde dagen op med.

Det betyder så også at vi kan holde helt fri i week-enden hvor vi før i tiden var nødsaget til at lave alle de ting vi ikke kunne nå til hverdag.

Jeg nyder enormt at jeg kan bruge 2-3 timer hver dag på at gå ture med hunden, jeg tager dagligt i hundeskoven, og møder tit andre mennesker som jeg får en hyggesludder med.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 15:05   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta1502 Se meddelelser
jeg er nødt til at svare at selv det kan jeg ikke holde til.
Hvad med sådan noget som besøgsven? Det kræver da ikke andet fysisk end at du kan sidde og lytte og snakke.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 15:43   #4
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
ja, det er jeg blevet,,
kun 1,5 time i ugen, ikke helt fast,
kan jeg eller hun ikke aftaler vi fra gang til gang,
og jeg skriver i hendes kalender, - og min :-)
....---....---....---....---....---....---....
nu må jeg se når det bliver koldere, om jeg kan, jeg kan nemlig ikke tåle kulde (eller sol)
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 16:23   #5
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
bmp24, ville gerne gå tur med en hund , men jeg må desværre ikke ha hund her hvor jeg bor.
Håber, jeg har overvejet det

Jeg regner med at jeg til januar vil forsøge mig i et motionscenter for at se om jeg kan få vægten længere ned end den pt er. Har faktisk tabt 10 kg siden Juni 2011, blot ved at spise fornuftigt og motionere.

Ved godt at rigtig mange andre også starter slankekur der, men det er først der pengene er der, syntes bugettet for December kun kan over komme det med gaver og de alm. fornødenheder...
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 16:41   #6
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Jutta
Du bor i midtjylland?
i nærheden af Vejen?
hmm
Min søn er nemlig på efterskole i Vejen og har faktisk nogle transport problemer som jeg gerne vil betale for at få løst en gang imellem.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 17:48   #7
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Maja44, jeg bor ved Horsens
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 18:45   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
ha ha ok
Håber du finder på noget - god dag til dig
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 20:02   #9
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
jeg er så ikke blevet tilkendt fp men flex, men for mit vedkommende er det nok sådan ca. det samme
Men jeg ville også gerne lave noget hvor jeg så nogle mennesker, men har ikke kræfter til at lave en masse aktivt, samtidig skulle det også være noget som jeg kunne foretage sammen med min mand, da vi også havde brug for at have en fælles interesse. Så vi er begyndt at gå til bankospil, det har faktisk en del fordele, jeg kan sidde ned (da jeg kun kan gå ved hjælpemidler, eller bruger kørestol), jeg kommer ud og møder en masse søde mennesker og den ekstra ting som jeg ikke lige have tænkt over før vi begyndte var, at jeg får trænet min hjerne ved at jeg skal koncentrere mig om at huske hvad tal han lige har sagt (har hukommelses og koncentrationsbesvær).
Så jeg er faktisk utrolig glad for det. Jeg ved selvfølgelig godt at det desværre er en hobby der koster penge, men man bestemmer jo selv hvor mange ekstra spil man vil have, man kan jo vælge at nøjes med de 6 kort som de fleste steder er standard og til en pris på 50,- kr
Ja og nogen gange er man jo så heldig at få noget med hjem igen
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 22:56   #10
tuja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2011
Lokation: Region Sjælland, øst
Indlæg: 2
Styrke: 0
tuja er ny på vejen
Alenetid

Jeg savner også mennesker i mit liv, ligesom før i tiden.
Går alene mange timer dagligt, men har omvendt svært ved at skulle forholde mig til andre mennesker. Det kræver så meget energi og den beholdning i ret lille for mig.
Jeg har ikke problemer med at få dagligdagen til at gå, for de almindelige dagligdags pligter tager sådan set den mængde ressourcer, som jeg har. Nogle gange har jeg ikke til de dagligdags gøremål og må springe over.
Når jeg er vågen skal jeg prioritere mine ressourcer og jeg er ved at lære, at jeg kun kan så og så meget og kommer der mere ind i programmet, må noget andet ud. Det er svært, men en kæmpe hjælp til at modvirke stress.
tuja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan ikke holde til virksomhedspraktik.. sannemus Spørgsmål ang fleksjob 6 06-03-2013 23:02
Når man ikke kan holde til sit nuværende fleksjob?? dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 4 25-06-2012 13:49
Aktiviteter for pensionister Supercarla Nyttigt at vide for Førtidspensionister 24 28-11-2011 15:19
"Jeg har det grundsynspkt. har man oplysninger, skal man ikke holde dem hemmeligt." gunvor Politik og Samfund 3 21-12-2010 11:01
2 gange afslag, jeg kan snart ikke holde til det mere. camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 9 06-04-2010 14:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension