K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2008, 14:53   #21
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
se gerne denne

ved ikke om du kan bruge dette; http://www.social.dk/lovgivning/Fors..._30061998.html

har ikke nærlæst den , - men kig lige f.eks.

Citat:
Invaliditet i pensionslovens forstand kan eksempelvis være hjertesygdom, rygsygdom, demens eller fibromyalgi.

Citat:
Fibromyalgi

Hvis der er tale om en sygdom, hvor tilstanden navnlig er præget af smerter, men hvor der er få objektivt konstaterbare fund, som fx ved fibromyalgi, er det vigtigt udover at beskrive, hvad der findes ved den kliniske undersøgelse, at give en detaljeret beskrivelse af, på hvilken måde ansøgeren klarer/eller ikke klarer samtlige funktioner i løbet af dagen. Fx om ansøgeren deltager i sædvanligt forekommende aktiviteter i eller uden for hjemmet, i hvilket omfang ansøgeren har behov for at hvile, og om der er svingninger i funktionsniveauet, eller om dette er konstant. Se i øvrigt SM P-4-93 om fibromyalgi
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 21:31   #22
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej I to...

Tak for lovstoffet :-) Men hvornår har man så haft firbomyalgi i en årrække og i den årrække skal man da leve for ingen ting? Hvorfor udnytter de ikke lovgivningen med at give pension med kontrol hvis de er i tvivl om om man bliver rask igen? Ved I det??

Ja, lige inden mine sygdagpenge ophører så sender jeg en pensionsansøgning... og klager selvfølgelig også over det med sygedagpengene. Jeg tænkte på, tror I det vil hjælpe hvis man sætter en advokat på? Jeg ved godt det er skide dyrt, men det er også dyrt at miste forsørgelsen?

HIlsen Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 07:43   #23
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Er så svært

hej Helene

Det er en møg svær situation du står i - varme og forstående tanker herfra.

Om du skal bruge advokat eller ej er svært at sige. Advokatfirmaet Helsinghoff kan vurdere din sag gratis - men beslutningen skal være helt din egen - for det er dig der (måske) sætter alt på spil

Synes dog du kan have glæde af at læse denne; http://www.folkebladet.dk/index.php?vs=ar&id=3884

Min egen holdning - og det er absolut ikke sikkert det er rigtigt - er dog, at jeg ikke vil råde til at søge pension selv. Sandsynligheden for et nej er stort, idet de kan hævde at de ikke har oplysninger nok. Min erfaring siger mig, at du så står lige så retsløs som vi gør i forbindelse med sociallægers lægelige skøn. Æv æv - men det er åbenbart sådan.

Synes dog lige du skal have dette i mente;
Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
fundet på https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

Har du slet ingen med dig, bisiddere, fagforening eller andet?

Ellers tjek lige;

www.sr-bistand.dk
www.dukh.dk

knuz

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 08:21   #24
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Lena

Jamen hvordan finder man ud af om de har brugt arbejdsevnemetode? De siger bare at jeg ikke skal i arbejdsprøvning,da den ikke vil vise andet end den selvevaluering jeg selv har lavet.... Jeg havde helt klart regnet med at jeg skulle i arbejdsprøvning nu her for at fåå klarlagt arbejdsevnen, så de kunne få bevis fra deres folk om hvor meget jeg kan og ikke kan. Men nu skal jeg ingen ting.

Hvis man ikke søger om pension selv, så lader de jo bare en være når man skal søge kontanthjælp, men ikke er berettiget til at få noget. Så tror jeg virkelig ikke de har tænkt sig at hjælpe mig mere

HIlsen Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 09:05   #25
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Helenevind
For at arnejdsevnemetoden er taget i brug som den skal, skal der være udarbejdet en ressourceprofil, som skal indeholde dine evt. kommentarer og være underskrevet af dig for at være lovlig.
Læs mere på http://www.arbejdsevnemetode.dk/ om hvordan den skal bruges, Du skal så være klar over kommunerne ikke altid følger bogen men det burde ideelt være som det link fortæller. Prøv det først, så Du får en ide om hvad det indeholder.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 09:16   #26
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
helene, blander mig lige lidt

Tilslutter mig fuldt ud de andre på siden og: RESOURCEPROFILEN ER LOVPLIGTIG -dvs= den er alfa og omega for hele sagens gang.

Har du ikke fået gang i noget omkring dette så afsted med dig og dine evt bisiddere og KLAG.

Jeg vil næsten 110% garantere dig at kommer klagen videre til beskæftigelsesankenævnet så vil du vinde - DEN ER ET MUST

Kommunen kan reelt set ikke gøre noget uden denne, da alt ellers vil være ulovligt.

Hold ud og hold fast og brug os herinde, det kan jeg varmt anbefale

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 10:30   #27
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej I to...

Der er lavet en ressourceprofil, både en for lang tid siden og en som jeg selv skulle lave på sådan et kursus kommunen har sendt mig på.

Problemet er at de siger at jeg skal have en anden diagnose for at få førtidspension.... Men man får da ikke en anden diagnose når det nu er fibromyalgi jeg fejler?

Jeg forstår simpelthen ikke at de må være sådan over for borgerne...

Hilsen Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 10:56   #28
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Helene

Jeg fik min pension på diagnosen Fibromyalgi, så det passer ikke hvad de fortæller dig, at du skal have en anden diagnose for, at kunne få tildelt pension.
Og jeg vil da også sige, at de da ikke kan sende dig på kontanthjælp, og stoppe dine sygedagpenge, de har jo ikke afklaret dig endnu, de har jo ikke lavet en arbejdsprøvning. Så jeg ville da lige banke lidt i bordet, og mere eller mindre kræve en arbejdsprøvning, der ligger også det i det, at hvis du søger om pension selv efter §17, så vil den da helt sikkert blive afvist, da du ikke er arbejdsprøvet eller fuldt afklaret.

fra

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 14:52   #29
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Helene!

Din sagsbehandler er ikke dygtig nok, det er der slet ingen tvivl om. Klag til hende og hendes chef over den dårlige/mangelfulde sagsbehandling og send en kopi til borgmesteren og gerne et par stykker mere fra kommunalbestyrelsen, så de er orienteret om hvad det er der foregår i kommunen. Det gjorde jeg selv, da jeg stod med ryggen mod muren. Det hjalp!


Stort varmt kram,

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 19:01   #30
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

Min nye sagsbehandler siger bare at en arbejdsprøvning i vil vise andet end det jeg har skrevet i min selvevaluering og det har hun jo ret i, men jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke skal sende mig i arbejdsprøvning alligevel, så deres folk kan se hvordan jeg har det?? Nu skal jeg bare på kontanthjælp og det forstår jeg simpelthen ikke, for vi havde en klar aftale om at jeg skulle på Reva og nu skal jeg ingen ting??

Stoktofte.... må jeg spørge hvor gammel du er? Og hvor længe du har haft fib. inden du fik førtidspension?

Hilsen Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere bøvl, Inger Webmaster K10 Nyheder 0 31-03-2011 02:20
ny herinde og bøvl med sygedagpengestop maggie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 23-03-2011 00:22
bøvl med kommune sygedagpenge emeena Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-01-2011 13:09
200 forslag til mindre administrativt bøvl buster Politik og Samfund 1 02-01-2011 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension