K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2008, 14:38   #1
carsten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
carsten er ny på vejen
Post § 9D

Hej - jeg har være i flexjob i 2 år, jeg har 17½ time pr. uge og er glad for det.
jeg har et spørgsmål vedr. kørselsfradrag §9d.
har jeg forstået det rigtigt at jeg kan udregne det således:

44km x 220 dg x 3,35= 32428
- BUNDFRADRAG 2000
FRADRAG IALT 30428 DKK

jeg kunne godt tænke mig at få en form for accept fra en af jer, før jeg går til skattevæsenet og beder om rettelse.
Jeg kan ikke tage offentlig transportmiddel da vi bor på landet og der går ikke busser efter kl. 17.

mvh carsten:
carsten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2008, 15:03   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Carsten ...

Sorry jeg tror ikke at du er berettiget til kørselsfradrag efter §9d har du fået det før og har du søgt det ?

Grunden til at jeg ikke tror at du kan få det er det du skriver om at du bor på landet og derfor ikke kan få en bus ..

Som jeg læser det og som jeg har fået forklaret 9d så er den til mennesker der af helbredsmæssige grunde ikke kan tage offentlig transport (og som så mange gange har en invalide bil , kender dog nogen der har deres egen bil men alligevel får 9d, men det er i alle tilfælde pga deres sygdom ) jeg fandt lige den her afgørelse...

Citat:
Sagen drejer sig om lovfortolkning af ligningslovens § 9 D. Landsretten fastslog - i den første dom på området - at udgifter for at være fradragsberettigede efter ligningslovens § 9 D skal have været nødvendige for at sikre indkomsterhvervelsen. Da sagsøgerens egen læge efter en lægelig vurdering ikke fandt, at transport med egen bil var nødvendig for, at sagsøgeren kunne bestride sit job, men alene en hensigtsmæssig disposition i forhold til sagsøgerens privatliv, fandt landsretten ikke, at transporten i egen bil mellem hjem og arbejdssted var "nødvendig", hvorfor betingelsen for fradrag efter ligningslovens § 9 D ikke var til stede.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=221782

Hvis jeg var dig så ville jeg inden jeg søgte noget tage en snak med lægen omkring den helbredsmæssige del af sagen ....

Da jeg tror at du vil komme bedre af sted med ansøgningen hvis din læge feks kunne sige noget om at du ikke kan magte offentlig transport pga feks afstand ventetid, eller for lang tid i forhold til din sygdom i offentlig transport ..
  Besvar med citat
Gammel 18-11-2008, 16:49   #3
carsten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
carsten er ny på vejen
mange tak.
Bussen kører ikke til min arbejdsplads men holder langt fra, (et par kilometer) jeg tror ikke jeg kan gå så langt, da jeg har lungefibrose. Jeg vil tage en snak med min læge om det. mvh carsten
carsten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension