K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2012, 20:00   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
Kalevala er ny på vejen
Mødefrekvens og SB:s vejledningspligt

Jeg har været sygemeldt fra den 24. maj 2011. Ultimo juli 2011 blev jeg indkaldt til mit første møde med kommunen. Mødet mundede ud i at jeg blev visiteret til et TTA-projekt (Tilbage Til Arbejde) og havde så mit første møde med min nye sagsbehandler allerede den 29. juli 2011. Allerede ved dette første møde tilkendegav jeg, at jeg ønskede visitering til fleksjob. Så skulle der gå næsten 7 måneder før jeg blev indkaldt til det næste møde, som fandt sted den 24. februar 2012. I den mellemliggende periode havde vi mailet sammen et par gange, hvor min sagsbehandler informere mig, at hun var igang med at samle alle de lægelige oplysninger i min sag. Den 19. april modtog jeg så lægekonsulentens skøn, hvor der var opstillet en række skånebehov for mig fysisk og psykisk. Det næste, der skulle ske, er at min sag skulle blive taget op i visitationsteamets møde midt i maj 2012. Foreløbigt er der ikke igangsat nogen form for arbejdsprøvning. Jeg falder for varighedbegrænsning af sygedagpenge den 30. juni 2012.

Jeg er ret urolig over min situation, er bange for at miste sygedagpenge uden at der er kommet en afklaring i min sag. Jeg vil gerne høre med jer andre, om det er almindeligt, at en sygedagpengemodtager har så sparsom kontakt med kommunen, og om man eventuelt har krav på flere møder med sin sagsbehandler, hvis man føler, at der er brug for det bl.a. for at få vejledning i forhold til hvilke valgmuligheder, der er i ens sag. Jeg regner med at jeg ifølge lovgivningen skal have et møde med min SB senest den 24. maj, men vil dette være mit sidste møde før jeg falder for varighedsbegrænsningen. Jeg har også prøvet at maile min SB med mine tvivlspørgsmål, men har fået indtryk af at hun ikke ser positivt på dette og at hun ikke har tid til at svare på mine mails. Jeg har også forståelse for, at hun nok ligger under en stor sagspukkel.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 20:07   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Da jeg faldt for grænsen, fik jeg et brev om den truende situation.
Det er standard - de tror nok at så tager man sig sammen.

Men jeg fik også besked om, at da jeg ikke var færdigafklaret, så blev sygedagpengene forlænget.Mener det er 6 mdr.

Det er så op til kommunen at gøre din sag færdig indenfor tiden.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 20:21   #3
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
Kalevala er ny på vejen
Hej Nocturne,

Tak for dit svar. Men mener du at jeg skal tage mig sammen eller at kommunen skal gøre det? Lige i øjeblikket ved jeg ikke, hvad mere jeg vil selv kunne gøre, når mine mails til SB ikke bliver besvaret. Jeg har bl.a. gjort opmørksom på nogel faktuelle fejl i min ressourceprofil uden at mine rettelser er blevet før ind. Forresten, er det noget, jeg skal gøre opmærksom på nu eller først, når jeg får ressourceprofilen til partshøring?

Mvh. Kalevala
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 21:04   #4
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Hej igen
jeg synes da godt nok din sagsbehandler skal tage sig sammen.

Hvis de har fået de nødvendige lægepapirer, og det må lægekonsulenten jo have for at udtale sig, så er der jo ingen grund til at du skal gå og ængste dig.

Hvis du mener du har overskuddet til det,så vil jeg foreslå at du skriver en klage over sen sagsbehandling og dårlig information.
Stilet jobcenter og med kopi til SB.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejledningspligt Ombudsmanden phhmw Hjælpemidler til handicappede 2 15-06-2022 22:12
KlarRet - Borgerrådgiverens guide om kommunens vejledningspligt L.S. Politik og Samfund 0 30-03-2011 22:32
Vejledningspligt zuza Nyt om loven 2 03-02-2010 01:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension