K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2022, 01:39   #1
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
Møde med teamet, hvilken muligheder har man efter?

Er blevet indkaldt til mit første møde med Rehabiliteringsteamet og en million tanker og spørgsmål popper op så håber nogle her inde har lidt erfaringer som i vil dele omkring det.

Lidt info så blev jeg sygemeldt tilbage i 2010, arbejdet på deltid og sygedagpenge til 2014 hvor det blev for meget og jeg stoppede med arbejdet.

Kom på kontanthjælp og har været der til dags dato så det er 8år.

Min egen læge samt psykiater har skrevet at alle muligheder for behandling er udtømte og alt medicin er afprøvet samt at yderligere arbejdsprøvninger er formålsløse og kan forværre min situation både psykisk og fysisk.

Jeg har læst mig til at teamet har 3 muligheder at henvise til FTP, Flex eller et Ressourceforløb og at man ikke har nogen klage muligheder over for teamets beslutninger.

Hvilket leder mig til første spørgsmål, hvad er et ressourceforløb? i forhold til almindelig aktivering/behandlinger osv?

Siden 2010 til nu har jeg været igennem flere psykiatere og psykologer som kommunen har henvist til som aktivering samt 18+ måneder på Frederiksbergs psykiatrisk afd. for GAD (angst), OCD samt depression, er det også noget der går ind under ressourceforløb? for selve ordet er aldrig blevet nævnt før nu alt har bare været aktivering og jobprøvning.

Tænker at ressourceforløb og aktivering er en og samme ting bare med forskelligt navn så man kan blive kastet rundt i flere år med aktiveringer og der efter kalde det ressourceforløb for at kaste en rundt i endnu flere år i selv samme ting, ja min tiltro til kommunen er meget lille og det ville på ingen måde overraske mig hvis det hænger sådan sammen.......

Efter mit forløb med kommunen gennem de 8 år og nok 10 forskellige sagsbehandlere har jeg fået kronisk stress som er oppe i det røde felt stort set hver eneste dag, så meget så jeg også har fået Stresspolycytæmi og ekstrasystoler udover stressen som jeg betragter som en gave fra vores dejlige kommune / jobcenter pga. den kamp man i den grad har konstant med systemet

Så jeg må sige jeg ikke har den store forventning til mit kommende møde.

Hvad har man af klagemuligheder hvis man ikke er enig med deres beslutning, skal man bare vente til kommunen/jobcenteret skriver og så klage over hvad de så sender en videre til?
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension