K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2013, 16:54   #1
123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
123 er ny på vejen
Unhappy tro jeg er på røven??;/

jeg er 18 år. lige kommet på produktionsskole fordi jeg ikke kunne være elev mere. jeg er gået 5000 kr ned i løn. jeg viste ikke noget om man skulle gøre noget ved sit skatte kort, så det er osse næsten brugt...
kan man få hjælp, så man kan få flere penge?
for har ikke nok til mit husleje og til at leve for :/
123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 18:25   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kort og godt nej, jeg vil tro du har brugt dit frikort, så nu skal du betale skal af hele din indtægt,

der er ingen hjælp, at hente, du hr jo haft pengene, så du kan ikke få noget nogen steder fra.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 18:44   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan evt prøve at gå på kommunen eller jobcenteret for at høre om de kan hjælpe evt imod tilbagebetaling..

Men jeg tror ikke at du skal regne med noget...da du som sagt selv er skyld i at du ikke har penge nu...

Men forsøg at høre på kommunen...det kan jo være...spørger man ikke...ja så finder man ikke ud af det...

Husk at du altid skal bede om afslag skriftligt så du evt kan klage over det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 19:03   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du har brugt dit frikort og har opbrugt dit fradrag, skal du betale fuld skat fra nu og til nytår, hvor du kan starte forfra.. hvis man regner med at tjene mere end bundfradraget i løbet af et år, skal man vælge et normalt skattekort, hvor fradraget bliver delt ud på alle måneder, eller være vildt god til at lægge penge til side til resten af året.

Hvis du lige er fyldt 18, vil dit bundfradrag blive større end da du var 17.

Hvis du ikke har brugt frikort, kan det være at din nye arbejdsgiver bare ikke har fået det endnu, og så skal han trække skat af hele beløbet.. og så er det bare med at få afleveret det, så du kan udnytte fradraget igen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 19:54   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tilfoejelse til pips indlaeg. : hvis arbejdsgiver ikke har brugt dit frikort/skattekort, saa skal du have aendret dit fradrag. Ring til skat og faa det gjort hvis detcer tilfaekdet.
Welcome to manhood
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 20:23   #6
Isa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Isa er ny på vejen
Du kan måske søge boligsikring
Isa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 21:23   #7
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Hm jeg får støj på ledningen. Jeg fornemmer at du skal søge råd og vejledning hos en socialrådgiver og få hjælp til at finde ud af hvad du kan gøre nu. Hvor er dine forældre ? Produktions skolen må kunne støtte dig i at få kontakt og få lagt en plan.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 23:08   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Søg om boligsikring og få en tid hos en sagsbehandler og tag evt en snak med en af dine lære på skolen.

Husk frem over der er ikke noget der rettes eller kommer af sig selv,man skal selv have indblik og styr på det hele selv,er man i trivel så spørg omkring dig,som du gør nu men havde du bare spurt nogle måndre før for nu skal "festen" betales jo.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 22:10   #9
jobmasta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2012
Lokation: kommunens/djævlens forgård
Indlæg: 10
Styrke: 13
jobmasta er ny på vejen
det er så led når man glemmer det skatte kort, jeg syntes det er latterligt at kræve skat af borgere der er imellem 18-20år og tjener under 120000 om året, de burde have en "indkørings periode", eller måske 10% skat så de kan lærer det på en rimelig måde. istedet for at blive frarøvet sin første løn som myndig. som om man ikke har udgifter nok der.
jobmasta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alle de der spørgsmål når man er på røven. Buddha Et godt link! 0 29-11-2012 05:15
Den kreative bogføringsklasse har sejret ad røven til! buster Politik og Samfund 1 13-01-2010 18:45
I kan tvinge mig på røven, - men aldrig på knæ zuza Politik og Samfund 4 23-02-2009 23:00
Arbejdsløse: »Vi, som er på røven, kommer endnu mere på røven« Stella Politik og Samfund 0 09-12-2008 18:15
kold i røven.. annette Dit og Dat 11 17-04-2007 14:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension