K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2011, 01:35   #261
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stærkt Peter

Vi har lige pt anen borgmester her i kommunen, ved ikke om der skal sendes noget til ham Maria Stærke er på barsel den nye hedder Thomas Kielgast
  Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 09:16   #262
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Hejdien....... ja jeg har set barselorlov og alle de "rigtige" har modtaget et kopi.

Men er det ikke fantastisk at det bliver ved på denne måde. Men vi har jo en gammel aftale om at problemet skal løses ......... og det bliver det ....... for alle 98 kommuner.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 12:19   #263
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peter det er Køge kommune når de er bedst, lige nu er jeg ved at hjælpe en nabo med en handicap parkeringsplads og tro mig er der nogen der ikke ved hvordan man søger det så er det kommunen .. de aflevere en pjece med hvordan man skal søge og når så man gør det er beskeden , nej det er ikke vores afdeling ...

det er Anders and og co i den her kommune og alle smider ansvaret over på andre .. glæder mig til at høre hvad de svare på henvendelsen til tilsynet .. ham jeg kender der er ved at søge handicap bil er meget tæt på at give op nu og det passer kommunen godt ... noget svineri ... !!
  Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 12:00   #264
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ikast-Brande kommune/ Statsforvaltning Midtjylland

Foreløbig afgørelse, som i selv kan afgøre ved at læse og sammenligne bilagene i medsendte mail til Statsforvaltningen.

Kære XXX XXX, Statsforvaltning Midtjylland


VEDR.: Journal nr. 2010-613/711

Jeg har, som klager, dd modtaget afgørelse om Ikast-Brande kommune sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 hvor du nævner at der ikke vil blive foretaget mere fra Statsforvaltningens side af, da Ikast-Brande kommune netop har vedtage de krævende frister og offentliggjort disse på kommunens hjemmeside.

Her må jeg protesterer over afgørelsen, da de offentliggjorte sagsbehandlingsfrister dels er mangelfulde samt overholder ikke lovgivningen og den sidste skærpelse L117 som havde retsvirkning pr 1.april 2010.

Hvordan kommer vi videre? Har du et forslag eller skal jeg bare overgive sagen til Ombudsmanden? S.U.

Jeg står gerne til rådighed i løsning af forståelsen af lovgivningen eller andet.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
www.k10.dk

bilag. som alle dokumenterer at ovenstående påstand er korrekt
http://www.ikast-brande.dk/site.aspx...2910&moduleID=
http://www.ikast-brande.dk/site.aspx...&expandID=5227
http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616
http://ipaper.ipapercms.dk/Middelfar...dlingsfrister/

CC.: offentliggørelse

Sidst redigeret af phhmw; 11-03-2011 kl. 12:11.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 20:59   #265
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up

Lidt støtte til sagen får du da, Peter.

Citat:
Langsommelighed i sagsbehandlingen er kun et af mange problemer. Men det er let at forholde sig til. Et andet af de gængse problemer er afgørelser, der ødelægger folks muligheder for at komme videre med deres liv.

Citat:
... samfundet har udviklet sig sådan, at det kan være næsten umuligt for dårligt stillede og socialt udsatte at opnå den bistand og at få den retssikkerhed, de har krav på. Derfor er der brug for frivillige, der råber op og som påpeger svigt og mangler og kræver bedre offentlig indsats - selv på et tidspunkt, hvor alle snakker besparelser.

Citat:
Det uoverskuelige system sætter sig spor hos de mennesker, der er afhængig af det. Det fremgår tydeligt af lektor Søren Juuls doktorafhandling
Solidaritet: anerkendelse, retfærdighed og god dømmekraft, med undertitlen
En kritisk analyse af barrierer for sammenhængskraft i velfærdssamfundet. I sin konklusion skriver han blandt andet:

»Det alvorligste problem for mange dårligt stillede mennesker er i dag, at de føler sig nedværdiget, stigmatiseret og usynliggjort i mødet med velfærdsstatens institutioner og ikke oplever, at der er rettigheder, der beskytter dem. Det fører til tab af selvværd og selvagtelse og svækker deres deltagelsesmuligheder i samfundet.«

Citat:
Jeg kunne i den situation ønske mig, at vi også fik sociale aktionsgrupper, der på samme måde som for eksempel Greenpeace er parate til illustrative provokationer - og om nødvendigt noget, der minder om civil ulydighed i velgennemtænkte utraditionelle aktioner, der kan være med til at åbne folks øjne for problemerne.

http://www.information.dk/261908

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 21:57   #266
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak......

Kære Zuza.

Artiklen har givet mig inspiration og journalisten kan jeg se bor tæt på mig.
Jeg vil skrive til ham og gøre ham opmærksom på os og at vi på k10 faktisk har gjort hvad han ønsker gennem mange år.

Men er det ikke fantastisk at Tilsynet som vi ingen klagemulighed har overfor gennem årende kommer med direkte forkerte afgørelser?

Man kunne komme til at grine af dette forbandede skuespil, hvis ikke der bag problematikken var svage borger der bliver kørt rundt i manegen af uduelige embedsmænd/kvinder der ikke ønsker at efterleve lovgivningen.

Tiden må være inde til at mange K10èr begynder at skrive til een kommune ad gange....... 2-300 mail på samme dag.: Hvor kan jeg finde jeres sagsbehandlingsfrister iht osv osv

Jeg prøver at koordinerer det. Vi tales.

Mange hilsner
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 20:59   #267
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ikast-Brande kommune/ Statsforvaltning Midtjylland

Muskelsvindfonden indklagede Ikast-Brande kommune i samme tidsrum, som K10 omhandlende Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Helt i strid med lovgivningen, skærpelse L117 samt fortolkninger fremkommer Tilsynet alligevel med deres personlige misvisende afgørelse.


Her findes afgørelsen fra Tilsynet, der skulle være borgerens garanti for korrekt afgørelse, således kommunen retter ind og overholder lovgivningen.

Læs, sammenlign og forstå.:

Afgørelse.:
http://www.statsforvaltning.dk/site....TilsynafID=913

http://www.statsforvaltning.dk/Tilsy...tetFil/913.pdf

"Statsforvaltningen Midtjylland fandt ikke, at Ikast-Brande Kommune havde overtrådt sin pligt efter den sociale retssikkerhedslov til at fastsætte og overholde tidsfrister for sagsbehandling. Kommunen havde ændret praksis for sagsbehandling efter budgetopfølgning i juni 2010 og individuelt orienteret de berørte borgere."

Her finde du Ikast-Brand kommunes offentliggjorte sagsbehandlingsfrister.:

http://www.ikast-brande.dk/site.aspx...&expandID=5227

som Tilsynet mener overholder Retssikkerhedsloven. Læs og sammenlign med andre kommuner der har orden i tingende.

Jeg vil nu tage kontakt til Muskelsvindfonden i håb om en fælles løsning.
Når vores egen afgørelse fra Tilsynet offentliggøres vil den blive offentliggjort her i tråden.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 13:42   #268
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Køge kommune, Tilsynet, afsluttet fra k10

Tilsynet har meddelt mig at der ikke vil blive indledt en Tilsynssag imod Køge kommune da kommune telefonisk har meddelt at sagsbehandlingsfrister netop er udlagt på deres hjemmeside. Journal nr. 2011-613/845

Køge kommunes sociale sagsbehandlingsfrister pr 9-3-2011.:

http://www.koege.dk/da-DK/Om-kommune...ndhedsomraadet

http://www.koege.dk/da-DK/Om-kommune...ehandling.ashx

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 08:57   #269
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Jeg kan se at Slagelse står på den negative liste, men det bør vel ændres jf. dette link med deres sagsbehandlingsfrister:

http://www.slagelse.dk/Kommunen/Frister+svar.htm
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 09:40   #270
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Slagelse kommune....

Kære Ozelot

Tak, for din interesse for denne vigtige tråd. Det er korrekt at ingen kommune skal stå på "negativ-listen" uberettiget.

Men læs tråd #213 og nedestående.:
Hvor der er sneget sig ind en lille formulering som vi forgæves har forsøgt fjernet fra Slagelse kommunes hjemmeside

"Frist for sagsbehandling betyder, at Slagelse Kommune sikrer, at sagsbehandlingen er påbegyndt inden fristens udløb."

Nu er netop Retssikkerhedslovens §3 stk.2 vedtaget af Folketinget for at give den SVAGESTE retssikkerhed..... uopfordret og let forståeligt.

Og IKKE til den type borger som os der befinder os på K10, vi skal nok finde ud af reglerne. Men gennem 6 års erfaring har vi konstateret at der bliver brugt MANGE forskellige trick for at sløre de social sagsbehandlingsfrister.

Så Slagelse bliver hvor den retsmæssigt hører hjemme.: Negativlisten.

Skulle nogen fejlagtigt tro at ovenstående tekst er en lille fejl eller misforståelse må man reviderer sin opfattelse. Teksten er nøje valgt. Og den bliver IKKE fjernet uden sværdslag.
Men den tager vi senere. Tråden her bliver snart aktiv igen efter at have ligget stille pga travlhed med andre opgaver

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-04-2011 kl. 09:46.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension