K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2010, 16:26   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Truet med min ledighedsydelse

Hejsa.

Min sagsbehandler vil have mig vurderet for at se om jeg stadig står til rådighed for et fleksjob - og samtidig har hun truet mig med min ledighedsydelse - kan min sagsbehandler tage den fra mig medens jeg bliver vurderet på et kommunalt værksted?.

Jeg er virkelig blevet bange nu - for min mand og jeg kan IKKE klare os for EN indtægt - det er da forfærdeligt at være syg i dagens Danmark.

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 16:33   #2
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Jeg har lige været igennem en revurdering, og da begyndte min sagsbehandler også at spille smart ved at sige at jeg kunne ende på kontanthjælp. Heldigvis skrev Hejdien til mig at det måtte han ikke, ellers ville hun da gerne se det. Så jeg gjorde at jeg konfronterede ham pr mail, hvor det står at jeg kan blive sat på kontanthjælp. Hans begrundelse for "truslen" dengang var at jeg skulle højere op i timer. beskeden jeg fik retur var, at det paragraffen om hvis jeg ikke fulgte de tilbud som kommunen gav. Og den kunne de jo godt glemme alt om for jeg prøvede at alt det jeg kunne for at blive afprøvet. Det nævnte han bare ikke dengang, og så har den trussel jo større effekt, og jeg blev også bange og virkelig nervøs. Så det var dejligt at Hejdien og de andre herinde støttede mig. Du kan evt. prøve at spørge hvilken § din sagsbehandler vil handle udfra, hvis h*n vil fjerne din ledighedsydelse...

kram
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 17:08   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Min sagsbehandler vil have mig vurderet for at se om jeg stadig står til rådighed for et fleksjob - og samtidig har hun truet mig med min ledighedsydelse - kan min sagsbehandler tage den fra mig medens jeg bliver vurderet på et kommunalt værksted?.

Jeg er virkelig blevet bange nu - for min mand og jeg kan IKKE klare os for EN indtægt - det er da forfærdeligt at være syg i dagens Danmark.
hvis du nægter alt kan du godtm iste din ledighed ydelse ikke står til rådighed osv kan jo være du ender på fp isedet og ja desvære er ikke ikke komunernes problem om i kan klare jer på en indkomst
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 17:28   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tullee

Allerførst : Bliv i din tråd, så er det nemmere for os at give dig råd.

Du kan evt. bede Webmaster om at samle dine tråde.

NEJ, hun kan ikke tage din ledighedsydelse fra dig, mens du er i arbejdsprøvningen på det kommunale værksted !!!


Forresten har du fået udarbejdet en jobplan ?

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31354

Bekendtgørelse af
lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:
1) Ledige, der modtager dagpenge eller ydelser efter § 55 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,
2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed,
3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,
4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,

§ 29. Forud for afgivelse af tilbud efter kapitel 10-12 til personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, skal der udarbejdes en jobplan.
Stk. 2. Hvis der er udarbejdet en jobplan og personen skal have et tilbud, som ikke indgår heri, skal jobplanen revideres.
Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1 og 2 finder ikke anvendelse ved afgivelse af tilbud efter kapitel 10, som består af vejlednings- og afklaringsforløb, jf. § 32, stk. 1, nr. 1, hvis tilbuddet har en varighed på op til 2 uger.

Ydelser m.v.
§ 45. Under tilbud om virksomhedspraktik modtager personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, aktiveringsydelse efter § 55, stk. 4, i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.
Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 2-5 og 7, modtager under tilbuddet den ydelse, som personen er berettiget til i henhold til lov om aktiv socialpolitik eller lov om sygedagpenge.

__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 21-03-2010 kl. 18:01. Årsag: Glemte alle §§§§
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 18:14   #5
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Kære Florken.

Tusind tak for alle svarene - jeg har ikke fået udarbejdet nogen jobplan - jeg har bare fået et stykke papir på at jeg skal møde til samtale på onsdag på det kommunale værksted - ergo bare en lap papir der er revet ud af en hvilken som helst bog.

Jeg ved ikke hvordan jeg bærer mig ad med at blive i min tråd? så godt kendt er jeg ikke m.h.t. hvordan det hele fungerer inde på denne her side :-)

Knus Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 18:43   #6
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Du bliver "i din tråd" ved at blive ved med at skrive her i den her rækkefølge i stedet for at oprette nye "tråde" hvis du har flere ting du vil skrive.

Da du startede den her "historie/forespørgsel" startede du en TRÅD - og så skal du "blot" blive ved med at skrive i denne her rækkefølge - og vupti - så er du blevet i din tråd:-)
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 20:01   #7
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tak for hjælpen.

Men ryger man ikke ud af ens tråd i løbet af en dag eller to hvis man ikke lige får skrevet noget?.

K.h. Tullee

Hvad ville der så ske hvis jeg gik hen og blev sygemeldt i en vurdering? ville jeg så fortsat kunne beholde min ledighedsydelse?.

Man gør sig jo mange tanker omkring det hele når ens sagsbehandler HAR truet m.h.t. min ledighedsydelse.

Knus Tullee

Sidst redigeret af Stezu; 21-03-2010 kl. 22:54. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 21:51   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tullee, blot et lille svar til dit spørgsmål om du i løbet af dagen ryger ud af din tråd:

Hvis du eller andre ikke skriver i din tråd i løbet af dagen, jo, så bliver den rykket i forhold til de andre indlæge MEN så kan du gøre det, at du -næste gang du skal skrive -skriver dit navn oppe i boksen under SØG og så skulle dit indlæg gerne dukke op.

Så går du blot ind på dette igen og du fortsætter hvor du slap

Der skal da en del til, at sagsbehandleren kan smække kassen i uden videre, så umiddelbart nej -MEN der er nogle spilleregler på området.

Kan ikke lige finde teksten/lovgivningen for dette men prøv at trykke i boksen foroven under: NYTTIGE LINKS -der ligger også lovgivningen på dette område.

-ellers må du vende retur og hænge på, der kommer sikkert andre og hjælper
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 21:58   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tullee du har stadig din tråd selv om den ikke ligger på forsiden mere

Tryk evt på dit eget nick så kommer du om til din profil og her trykker du på statistik og så tråde startet af dig så kommer alle tråde frem du har startet ..

Det er ikke fordi du ikke må starte nye tråde det må du hjertens gerne men det er bare meget nemmere for folk at hjælpe hvis de lige kan læse lidt og se hvad problematikken er ...

Det lyder som om du skal i gang med en revudering det skal alle flekser på et eller andet tidspunkt så længe du følger deres planer og det i aftaler er din ledighedsydelse ikke i fare , bliver du syg eller kan du ikke klare det så skal de enten lave om på dine skånehensyn eller man skal begynde at tænke på en pension...

Hvis du nogen sinde kommer ud for at en sagsbehandler eller jobkonsulent truer dig med din ledighedsydelse så skal du med det samme sætte dig ned og skrive til dem at det vil du gerne have på skrift samt hvilke § er de kan henvise til , der er ikke nogen § der siger at hvis ikke man kan det eller det så ryger ledighedsydelsen tværtimod så skal sagsbehandler sammen med dig og dine læger så finde ud af hvad muligheden er , men desværre er der rigtig mange jobkonsulenter og sagsbehandlere der godt kan lide at true deres borger -...

Hvis det skulle ske en dag at de mod forventninger stoppede din ledighedsydelse så vil du stå dig godt med at kunne dokumentere at det har været deres hensigt fra starten af ...

SÅ hvis jeg var dig så ville jeg med det samme skrive til sagsbehandler/jobkonsulent som sagde dette til dig ...

Jeg vil godt hjælpe dig med at skrive noget kort noget du kan sende til ham med de rigtige § osv men det bliver i så fald først i morgen og kun hvis du har brug for det da min hjerne vist er gået i seng (uden mig he he ) men indtil da så prøv at kigge på denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...tidspensionder står hvilke regler der gælder og hvordan det hænger sammen det er godt nok i forbindelse med ansøgning om fleks (tit-len er forkert der var min hjerne vist også gået i seng ) men hvorom alt er så er der de ting du har brug for i den tråd
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 22:21   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Hvad ville der så ske hvis jeg gik hen og blev sygemeldt i en vurdering? ville jeg så fortsat kunne beholde min ledighedsydelse?.

Man gør sig jo mange tanker omkring det hele når ens sagsbehandler HAR truet m.h.t. min ledighedsydelse.

Knus Tullee
Du har ret til at bevare ledighedsydelsen, når du er sygemeldt.

Nedenstående er fra Lov om aktiv socialpolitik:

§ 74 a

Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om sygeopfølgning i § 12 b finder tilsvarende anvendelse for modtagere af ledighedsydelse. Dog foretages den løbende vurdering efter § 12 b, stk. 2, og opfølgningen efter stk. 4 som led i det individuelle kontaktforløb efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.6)

fodnote 6)
6) § 74 a, stk. 5, og § 74 i, stk. 3, som ændret ved lov nr. 480 af 12. juni 2009, træder først i kraft den 5. oktober 2009, jf. § 5, stk. 2, i ændringsloven. Frem til dette tidspunkt er § 74, stk. 5, affattet således: ”Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel finder tilsvarende anvendelse.”, og § 74 i, stk. 3, affattet således: ”Stk. 3. § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse.”.



Når du bliver sygemeldt skal de følge dig op efter § 12 b i Lov om aktiv socialpolitik osv... iflølge ovenstånde paragraffer.

Hvis de nægter at give dig ledighedsydelse, mens du er sygemeldt, må du klage over dette og henvise til ovenstående paragraf. OGSÅ når de pludselig mener, at du skal på sygedagpenge, når du er sygemeldt. Det skal man ikke, man skal bevare ledighedsydelsen, når man er syg og ikke have sygedagpenge.

Læs også gerne om den nye principafgørelse som er afgjort i Ankestyrelsen om fratagelse af ledighedsydelse........:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11814

De må nemlig ikke bare fratage ledighedsydelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
’Demokratiet er altid truet’ buster Politik og Samfund 2 03-03-2010 12:12
Fleksjob truet igen. Stella Politik og Samfund 20 18-02-2009 12:18
Mistænkeliggjort og truet med stop af revalidering! Thelma Spørgsmål ang fleksjob 9 08-02-2009 12:46
truet til praktik uanset hvad. næsten blind Spørgsmål ang fleksjob 5 10-08-2008 17:46
Trusler - hvad er I blevet truet med? zuza Det er da strengt ! 7 05-08-2008 20:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension