K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2012, 08:52   #11
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hjemmehjælpen...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Zastrow, enig, det var en meget sød visitator:

For praktisk hjælp er standard i Kbh.s Kommune 45 min. hver 14. dag (støvsugning eksklusiv paneler og gulvvask), uanset hjemmets størrelse (de 45 min. dækker 67 kvm. dvs. areal ud over dette røres ikke eller må "byttes" med noget af de 67 kvm.).

Hovedrengøring 1 gang årligt er afskaffet som standard og nu skal der søges specielt om det.

Bruger I den kommunale hjemmehjælp eller har I et privat firma - hvis jeg må være så fri at spørge?
Vi har valgt et privat firma som hjemmehjælp.
Jeg var vidne til en "mindre effektiv indsats" hos min mor, så da vi fik bevilget hjemmehjælp - valgte vi en privat.
Det har min mor også fået nu - og nu kan vi besøge hende UDEN at skulle gøre rent - vi kan faktisk sidde og hygge med hende. Min mor er 85.

Da hun en dag havde glemt sin medicin - og samtidig havde skældt ud på hjemmehjælpen (fordi de lukkede sig ind UDEN at ringe på døren, så hun blev forskrækket over at der pludselig stod en person i hendes hjem) - fik hun besked på at hun skulle til lægen.
Helt uden at fortælle hende noget, havde hjemmehjælpen kontaktet lægen og sagt, at hun skulle demens-testes.

Lægen ville ikke - for han kender hende jo gennem mange år og månedlig kontakt så han ved, at hun ikke er dement.
Og så tog hun fat - ringede selv til et privat firma og fik ordnet, at fra den 1. ville de starte op hos hende.
Hos kommunen var det åbenbart ikke opfattet - så den kommunale hjemmehjælp mødte op.
Min mor spurgte hvorfor hun dog kom, og sagde til hende: "jeg har fyret dig", så du kan godt gå igen.
Var min mor dement - havde hun jo slet ikke været i stand til at reagere som hun gjorde.

Sidst redigeret af Zastrow; 02-09-2012 kl. 08:58.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 09:46   #12
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Det der kan undre er, at standarden for rengørings tid er sat efter Iss´s accord , men det er også et firma som tjener svimlende summer for rengøring, som absolut ikke er i top.

Er det sådan man gerne vil behandles som menneske når man ikke selv kan gøre dette mere ? Nej ... Hvor meget rent kan man nå at gøre på 45 min? Og vi er jo alle forskellige, så nogle er hurtige og andre langsomme.

Men hvis det kun handler om at støvsuge der hvor det kan ses, og ikke for at gøre rent, så er jeg helst fri.

Jeg håber da, at jeg har tilgode at blive glædeligt overrasket over visitator besøg, men med ergo terapeut udtalelse så tvivler jeg.

Jeg har nu skrevet til visitationen, og forklaret min oplevelse af opringningen fra ergo, og skrevet at jeg ikke håber det er en skjult dagsorden til at spare penge på min bekostning. Nu må jeg vente og se hvad der sker. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 18:10   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Vi har valgt et privat firma som hjemmehjælp.

Det har min mor også fået nu - og nu kan vi besøge hende UDEN at skulle gøre rent - vi kan faktisk sidde og hygge med hende. Min mor er 85.
Glæder mig, at det blev til en god løsning for alle parter :-)

Vores Mor er netop fyldt 90 og i mange år har den største trøst været, at hendes aftagende syn har hindret hende i at se kvaliteten... for hende er snakken med hjemmehjælpen nok også vigtigere, men vi børn har så fået suppleret op med købt, privat rengøring.

Er det et firma/eller to, som du evt. ville gi' navnet på, Zastrow?
Gerne i en privat besked, hvis du ikke vil lægge navnet ud her på siden.

Efter tre forsøg her er det endnu ikke lykkedes at få gjort mere rent end slået maling af... på trods af dobbelt tid hver 28. dag, netop fordi jeg finder den visiterede tid umenneskelig i forhold til opgaven.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Men hvis det kun handler om at støvsuge der hvor det kan ses, og ikke for at gøre rent, så er jeg helst fri.
Ud fra de normeringer, der er i Kbh.s Kommune, vil det kræve, at hjemmets inventar er monteret i loftet, hvis der skal rengøres efter almindelig standard.

Og man ser helst, at der er væg-til-væg gulvtæpper overalt, så der ikke skal vaskes gulve...

Så, jow, Indiansummer, her er vi også helst fri
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 04:47   #14
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hej Carmen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Glæder mig, at det blev til en god løsning for alle parter :-)

Vores Mor er netop fyldt 90 og i mange år har den største trøst været, at hendes aftagende syn har hindret hende i at se kvaliteten... for hende er snakken med hjemmehjælpen nok også vigtigere, men vi børn har så fået suppleret op med købt, privat rengøring.

Er det et firma/eller to, som du evt. ville gi' navnet på, Zastrow?
Gerne i en privat besked, hvis du ikke vil lægge navnet ud her på siden.

Efter tre forsøg her er det endnu ikke lykkedes at få gjort mere rent end slået maling af... på trods af dobbelt tid hver 28. dag, netop fordi jeg finder den visiterede tid umenneskelig i forhold til opgaven.



Ud fra de normeringer, der er i Kbh.s Kommune, vil det kræve, at hjemmets inventar er monteret i loftet, hvis der skal rengøres efter almindelig standard.

Og man ser helst, at der er væg-til-væg gulvtæpper overalt, så der ikke skal vaskes gulve...

Så, jow, Indiansummer, her er vi også helst fri
Lægger lige et link med adressen på min mors hjemmehjælp.

http://www.hjemmehjaelpen.dk/
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 18:46   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Mange tak for link, Zastrow - ved du mon umiddelbart, om det firma har kontrakt med Kbh.s Kommune?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 19:02   #16
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Mange tak for link, Zastrow - ved du mon umiddelbart, om det firma har kontrakt med Kbh.s Kommune?
Det må de have. Min mor overgik uden problemer fra Københavns Kommunes Hjemmehjælp til det private.
Hun ringede bare til dem, og så sørgede de for overflytning m.v.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 06:52   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Mange tak, Zastrow, betyder meget at få nogen anbefalet (firmaet noteret og gemt) og vil da bare forsøge at bruge din Mors model, når der kommer lidt mere ro på her :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 10:49   #18
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Opfølgning på min tråd.

Ja det viste sig ikke at være visitator som kom mandag, men en ergo som skulle træne mig til selv at gøre rent

Det har visitator bestemt efter jeg måtte aflyse sidste gang, så jeg skal trænes 4 gange før man vil vurdere om jeg skal have rengøring, selvfølgelig får jeg hj hjælp imens dette foregår jubiiiiii.

I øvrigt havde de så lige tilføjet, at jeg kunne passe mine børnebørn, da det var grunden til jeg måtte aflyse sidst, og det er så kommet til at stå i mine papirer. Det var deres sidste ferie dag, og jeg havde ikke set dem hele sommeren.

Så med sådanne oplysninger på papiret virker det jo som om at jeg får ret, når jeg tror at de vil tage min hjælp fra mig

Jeg har så åbenbart ikke ret til et liv, når jeg modtager rengøring fra kommunen? Så kan jeg bare syne hen i de 13 dage og 23 timer og et kvarter, før der dukker en op for at gøre rent i 45 min.

Men nu lære jeg jo så at kunne gøre rent, selvom jeg har været tilsynsførende for store rengørings firmaer, selv har haft oprettet rengørings hold helt fra bund af, og instrueret dem hvordan.

Problemet er bare min fysik ikke mere kan, og derfor jeg ikke mere er på arbejdsmarkedet, men nu er jeg åbenbart tilbage igen hos mig selv Nej helt ærligt hvor trist kan det blive. Sødt siger dette menneske ja du skal jo holde dig i gang i mindst en halv time om dagen... Ha ha.

Jeg er hypermobil, har fibromyalgi, skader fra arbejdsulykke på begge knæ og højre fod, muligvis uopdaget brud på venste skinneben fra dette også, astma, allergi, Kol , lige været til røngten for mistanke om leddegigt, slidgigt i begge tommelfingerled, venstre knæ osv.

Så selvfølgelig bruger jeg da mine aller sidste kræfter, som jeg ellers gerne ville have brugt på besøg hos mine børn, på at gå og gøre rent hos mig selv. Jeg håber virkelig at kommunen har sparet mange penge på at tage dette fra mig. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 13:54   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Godt ironiseret, Indiansummer - det skulle du rykke ind som et læserbrev i din lokalavis!

Og hermed også min medfølelse for din krops tilstand - ringe trøst, men du er ikke alene.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 21:45   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Jeg er hypermobil, har fibromyalgi, skader fra arbejdsulykke på begge knæ og højre fod, muligvis uopdaget brud på venste skinneben fra dette også, astma, allergi, Kol , lige været til røngten for mistanke om leddegigt, slidgigt i begge tommelfingerled, venstre knæ osv.
Hmmm, jeg sidder og kommer til at tænke på den der med, at nogen beder kommunen skrive under på, at de er ansvarlige hvis man får det værre i forb. med f.eks. en arb.prøvning.

Kan du ikke bede kommunen skrive under på, at de er erstatningsansvarlige hvis dine lidelser forværres af denne træning, eller hvis du får nye lidelser deraf.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob nye ordning og CVR nummer? GoodVibeLiving Spørgsmål ang fleksjob 6 30-08-2013 11:35
Diagnose nummer søges Ida Alt det andet 3 06-02-2011 15:00
CVR nummer ann Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 03-02-2009 12:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension