K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2008, 12:29   #71
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Her et godt link til nye pensionister:
http://hjem.get2net.dk/foertidspensionist/page9.html


Knus til dig Bettina
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 13:02   #72
webbelin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2008
Lokation: Nordjylland
Alder: 61
Indlæg: 29
Styrke: 17
webbelin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bettina Se meddelelser
Hej ..

Og tak...

Har lige et spørgsmål..... Har nemlig et par gange forhørt mig ved min sagsbehandler om jeg kan få hjælp til rengøring i hjemmet.... Carsten står for det ....men altså... han har jo også et arbejde han skal passe....og der er så meget andet han også hjælper mig med... Men har bare ikke fået noget svar endnu...( aaarrrhg...!!)... Er der nogen af jer der ved noget om det??.. Hvad er reglerne for det?..

Kh
B
Hejsa Bettina

Jeg kender flere der får efter Lov om social service § 86

De får et vist antal kr i mnd de kan bruge til udgifter de har på
forskellige behandlinge, medicin og betale rengøring..

..det er noget med at man skal dokumentere med at
man gennemsnitlig bruger et antal kr til det.

Vedkommende er også gift, har en rask mand og
2 børn på henholdsvis 18 og 20.

Sikkert ikke et svar du kan bruge til noget .. men jeg ville bare
fortælle at det kan lade sig gøre
__________________
(¯`v´¯ )
`*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨ Hugs¸.•*¨
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸Webbelin¸.•¨¯`•.
webbelin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 14:00   #73
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej med jer
Tak for svar. Og links. og har nu igen flere noter jeg skal have styr på. Nu synes jeg ellers lige jeg havde fået ryddet lige op...!! Har lige siddet og vist kæresten nogle af jeres svar og links. Han er simpelthen så GAL over at det skal være på den måde. At man ikke får de ting af vide når man er på kommunen!!.. Han synes simpelthen det er så for dårligt. At det ikke bare glider igennem af sig selv....Hvordan kan man behandle mennesker på den måde!!!???. Når nu de sidder der med de oplysninger man skal bruge. De sidder der for det samme!!!..
Meget mærkeligt
Nå men blev ringet op af advokaten i forgårs. Troede og håbede at sagen måske gled fint igennem nu når det var blevet afsluttet fra det offentlige. Men nej det skal måske over arbejdsskadestyrelsen nu.... træls....

Mange påskekram til jer
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 14:03   #74
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og en rigtig god måde at hjælpe os selv og hinanden på er at gå ind på det her link og sætte sin underskrift

http://www.borgersagsbehandling.underskrifter.dk/

Og derefter sprede det ud til alle i overhovdet kan komme i tanke om...

hav en god søndag jeg vil ud og knokle ...
  Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 14:16   #75
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Hejdien

Har været lidt langsom om at komme i omdrejninger. Vi har haft besøg af noget familie her i starten af påsken. Og er helt færdig.... tænk man kan blive så færdig af have gæster. Men nu er vores underskrifter sat. Ville ønske man kunne råbe det højt så hele verden kunne høre det. Hvordan man bliver mast ... udover det så fremover når der kommer nogen til kaffe så bliver de sgu lige sat til at skrive under. Men har også fortalt mange om siden. Fordi jeg synes det er rigtig god side. Og ved man kan få gavn af den. En veninde jeg har bruger en side der er nogen lunde det samme for kræftramte. Og sådan et forum har man bare brug for. Ens familie og venner kan gøre meget ... men alligevel ikke nok.... og så er det godt at have sådan en side.

Hvad med dig... ud og knokle.... ?.. i haven?.. Synes alle snakker om deres haver?... Men det har jo også været fantastisk vejr Dejligt når solen smiler til os.

Påskekram herfra
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 22:24   #76
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
... Sidder bare og forsøger at få samlet tankerne. I morgen får jeg besøg af en visitator fra hjemmehjælpen. Som egentlig bare kommer for at jeg kan få et skriftligt afslag. Har fået afslag over tlf, men blev så rådet til (herinde fra) at jeg skulle få hende ud, så jeg kunne få det skriftligt. Ellers kan jeg ikke anke afgørelsen. Det føles enormt ydmygende.... men samtidig håber jeg da også at hun måske kan komme med nogle gode ideer til hjælp herhjemme. For er det ikke det de også gør?...

tanker og
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 23:23   #77
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
måske kan komme med nogle gode ideer til hjælp herhjemme. For er det ikke det de også gør?...
Jo, det er da meningen.

Skriv en laaang liste over alle de problemer, du har i dagligdagen, og spørg hende til råds om, hvordan du klarer det.

Denne liste skal du også bruge til en evt. klagesag.

Måske du også har brug for besøg af en ergoterapeut, som kan råde og vejlede dig om, hvordan du bedst kan vaske gulv, vaske op, rede seng, ordne badeværelse osv. osv. Har du brug for nogle hjælpemidler?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 23:36   #78
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
Hej Bettina.

Har lige læst din kamp med kommunen og et stort tillykke med din førtidspension. Jeg er selv i vente position til min.

Du skriver om udgifter til fys. Er det ikke muligt for dig at få vederlagsfri fys. behandlinger ?

Din tilstand er vel varig, er den ikke og har man en varig lidelse, er man berettiget til vederlagsfri fys. behandlinger.

Håber du kan få noget hjælp i hjemmet - krydser fingre for dig

Varme tanker
Fruensvilje
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 09:29   #79
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Godmorgen...

Har lavet en lang liste over alt det jeg kunne bruge hjælp til.... Alt sådan noget som vaske gulv, støvsuge, ordne badeværelse er udelukket. Det kan jeg slet ikke. Og det er egentlig derfor jeg godt kunne tænke mig hjælp.

Vederlagsfri fys har jeg godt set noget om herinde... men hvor skal man søge det?... Lige nu var planen at putte den ind når jeg søger en paragraf 100 sammen med medicinudgifter.

Fruensvilje... mange tanker mod dig... ved det er hæsligt at gå og vente. Krydser fingre for dig.

Kram
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 09:47   #80
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
Godmorgen Bettina...

Vederlagsfri fys. får du gennem din egen læge...du får en henvisning til en fys og derefter kontakter du din fys og aftale tid osv.

Tak for din omsorg...

stort kram retur til dig
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension