K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2016, 17:00   #1
rasmines
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2016
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
rasmines er ny på vejen
endelig førtidspension

kan man få udbetalt sine pensionsopsparinger ( meget lidt ved udbetaling) uden at det vil berøre mine månedlige udbetalinger af førtidspension, jeg bor alene
ved jeg kan få dem udbetalt ved at betale skat og afgift med berører det den måned udbetaling af førtidspensionen

Sidst redigeret af rasmines; 02-01-2016 kl. 17:04.
rasmines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 20:30   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Rasmines

velkommen til

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, men jeg prøver...........

Jeg får ved siden af min førtidspension, løbende hver måned en udbetaling fra mit pensionsselskab pka, denne udbetaling får jeg indtil jeg går på folkepension.

jeg har oplyst udbetaling danmark om dette, og mine løbende udbetalinger fra pka bliver regnet med når de skal beregne min førtidspension.

det er derfor ekstrem vigtigt at du selv husker at oplyse udbetaling danmark om , hvis du får løbende udbetalinger, da det kan påvirke din førtidspension.

for at få udbetalinger fra mit selskab pka skulle jeg ansøge om dette, og da jegfik godkendt ansøgningen og kendte beløbet ringede jeg til udbetaling
danmark som vejledte mig derfra. jeg fik fra pka også en engangsudbetaling da jeg blev tilkendt førtidspension, denne skulle ikke medregnes i min førtidspension fra udbetaling danmark.

håber det var korrekt forstået.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 20:38   #3
rasmines
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2016
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
rasmines er ny på vejen
Tusinde tak for svar. Det er mere de engang udbetalinger jeg tænkte på har lidt LD som jeg kan få udbetalt ved at betale skat af det nu
rasmines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 20:39   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rasmines Se meddelelser
kan man få udbetalt sine pensionsopsparinger ( meget lidt ved udbetaling) uden at det vil berøre mine månedlige udbetalinger af førtidspension, jeg bor alene
ved jeg kan få dem udbetalt ved at betale skat og afgift med berører det den måned udbetaling af førtidspensionen
Det er kun pensionsopsparinger med løbende udbetalinger der modregnes i førtidspensionen.

Hvis det er engangsudbetalinger berøres din pension ikke.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 20:41   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
som jeg har forstået reglerne sker der ingen modregning i førtidspensionen ved engangsudbetalinger, men man skal huske alligevel at oplyse om det til udb.dk. så man ikke får rumpen i klaskehøjde

men ring til udbetaling danmark inden du søger om udbetalingerne, så er du sikker.

pøj pøj
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 20:53   #6
rasmines
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2016
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
rasmines er ny på vejen
tak for svar, vil også forhøre mig, men svært at læse sig til om de småbeløb man kan få fra f,eks LD om de bliver modregnet, ligeledes med dem fra sampension
rasmines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension