K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2011, 19:19   #1
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Jeg giver op.

Ja jeg gør, jeg kan bare ikke mere

Har været på kontanthjælp i 5 år. været i arbjedsprøvning mere end jeg kan tælle på to hænder, været i terapi i flere år, fået medicin i flere år og intet er bedre.

Har haft 8 sagsbehandler, og hende jeg har nu er på mystisk vis negativ indstillet over for mig. Min tidligere ville slet ikke hjælpe mig, og hende klagede jeg skriftligt over, og fik så hende her i stedet.

Jeg har for LANG tid siden sagt at jeg ville søge FP, men min sagsbehandler, mener hele tiden at det bare er et spørgsmål om at finde den rigtige aktivering, og så er jeg i uddanelse, tro på det. Min sidste aktivering var 8 timer om ugen, og det kunne jeg ikke engang, selvom jeg var glad for at være der.

Er stoppet i flere arbjedsprøvninger da jeg ikke kan holde til det.

Har en journal så lang som en roman og 5 forskellige psykiatriske diagnoer, og oven i det et slemt piskesmæld og en nerveskade i benet.

Var så til møde i oktober og bad igen min sagsbehandler gøre en indsats for at hjælpe med at samle papir til en pensionsags. Men det ville hun ikke høre tale om, før jeg havde afsluttet mit behandlingsforløb på psyk. Der var på daværende tidspunkt 10 gange tilbage. Jeg aftale så med hende, at når de 10 gange var afsluttet, skrev behandleren en status og så søgte vi pension. Dog kan jeg slet ikke forstå hvad de skal bruge den status til ( er i behandling for OCD, men det er ikke OCDen der gør det svært at arbejde og i øvrigt har jeg årlange terapitforløb bag mig, som de har status fra, men som min sagsbehandler ikke var interessert i at bruge ) .

Var så til samtale på psyk i tirsdag og fik at vide at de ville forlænge mit forløb med 15 gange mere. Snakkede så med min sagsbehandler, som selvfølglig så ville vente på de 15 gange. ergo 15 uger mere.

Jeg kan bare ikke mere. De trækker det ud hele tiden. Min sagsbehandler er til utrolig lidt hjælp.

Har været indlagt på psyk 7 gange i år 2010, hvorfor tæller det slet ikke med ?? Har boet 4 år på behadnlingshjem for psyksik syge, det tæller åbenbart hellere ikke. Har haft over 700 psykolog samtaler i hele mit liv, det tæller hellere ikke.

Jeg bor billigt i en ungdomsbolig, men kan ikke længere bo her fra den 1/4/11. men kan jo ikke betale indskud til en ny lejlighed, og kan ikke betale mere end 2000 kr i husleje, får jo kun 4500 kr udbetalt pr måned i kontanthjæp. Har min hund, og det er umuligt at finde en billig bolig hvor man må have hund, men så kan jeg i følge min sagsbehandler sælge min hund. det ender sku med at jeg må bo på gaden.

Jeg har ingen fremtid. Mit liv er gået helt i stå på 5 år i træk. Det er uden fremtid at være på kontanthjælp. Jeg tror ikke længere på at der er nogen fremtid til mig. Jeg sover 18 timer i døgnet. Måtte igen i går sys på skadestuen efter selvskade.


Hvor fanden i h.... kan jeg ikke bare få lov at søge om den FP ?? Og hvad hvis jeg ikke får den ?? Hvad er alternativet?? Kontanthjælp resten af livet ???

Fedt liv, er kun 23 år.

Jeg ønsker bare at dø, ingen hjælper mig, har ingen veninder, og orker ingenting. Jeg lyder sikkert også ynkelig eller en som ikke kan tage sig sammen eller ansvar for sit eget liv, meen tro mig, har prøvet i mange år.


Hvad skal jeg dog gøre ??

Skal jeg virkelig som 23 årig bo på gaden med min hund, og leve af kontanthjælp resten af livet ??
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 19:25   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen

Men trods alt har du lyst til at leve og det er godt.

Desværre er de seneste tiltag fra regeringens side jo ikke specielt gode for dig, hvis de bliver vedtaget. Men det bliver nok sværere for unge at få FP. Jeg vil anbefale dig selv at søge om FP, uden om din sagsbehandler. I Århus er der nogen der kan hjælpe med den slags. Gallohuset eller sådan noget. Jeg ved ikke hvor du bor.
Hvis du giver helt helt op, så er det jo et liv på gaden og det er nok hårdere end at være i aktivering. Forestiller jeg mig. Jeg har ikke prøvet det. Men jeg tror det.
Hæng i!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 19:32   #3
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Hvor er det synd for dig

Har du ikke nogen kontakt personer på pysk. som kan hjælpe dig?

Det er sgu da utrolig at det skal være så svært for dig
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 19:38   #4
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Jeg har en fra lokalpsky, men snakker ikke ret godt med hende og kan ikke få en anden. I øvrigt går de slet ikke ind og hjælper/ blander sig i forbindelse med kommunen.

Min sagsbehandler, sagde dog at hun synes jeg snart havde prøvet alt af deres tilbud af aktivering, og at hun var tom for forslag. Pt er jeg fritaget for aktivering.

Nilla, om jeg er i aktivering eller ej, har ikke noget med min boligsituation at gøre.
I de her ungdomsboligerne skal man være under uddanelse, eller på kontanthjælp, dog maks i 2 år. Det har jeg så været 3 år til den 1 april og derfor skal jeg flytte.

Sidst redigeret af Stezu; 14-01-2011 kl. 23:38. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser eller hvis der skrives til flere personer
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 19:42   #5
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tigul Se meddelelser
Jeg har en fra lokalpsky, men snakker ikke ret godt med hende og kan ikke få en anden. I øvrigt går de slet ikke ind og hjælper/ blander sig i forbindelse med kommunen.
Min psyk fra mobilteamet hjalp mig. Men selvfølgelig ikke særlig meget.
Kan du ikke søge om en bisidder, som kan hjælpe dig? Jeg ved ikke lige hvilken landsdel du kommer fra.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 19:52   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
puha en historie

tigul skriver
Var så til møde i oktober og bad igen min sagsbehandler gøre en indsats for at hjælpe med at samle papir til en pensionsags. Men det ville hun ikke høre tale om, før jeg havde afsluttet mit behandlingsforløb på psyk. Der var på daværende tidspunkt 10 gange tilbage. Jeg aftale så med hende, at når de 10 gange var afsluttet, skrev behandleren en status og så søgte vi pension. Dog kan jeg slet ikke forstå hvad de skal bruge den status til ( er i behandling for OCD, men det er ikke OCDen der gør det svært at arbejde og i øvrigt har jeg årlange terapitforløb bag mig, som de har status fra, men som min sagsbehandler ikke var interessert i at bruge ) .

for at få pension handler det udelukkende om din arbejdesevne
synes det lyder meget positivt det du skriver om her
alså 10 gange og en status
efterfølgdende skal i snakke om pension
den vil jeg holde fast i
hvis din sagsbehandler ikke overholder den aftale, så kan du selv søge pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-01-2011 kl. 19:54.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 19:56   #7
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
hjælp

en bisidder er nok en meget god ide.

Ligeledes kan du prøve at søge om en bostøtte, det har jeg fået og han har været en stor hjælp.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 20:00   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du har du spurgt ind til en socialrådgiver på psykiatriske afdeling
som måske kunne hjælpe dig

Den med de 15 gange ekstra havde jeg lige overset
men der ligger vel en plan for hvad det skal hjælpe
ellers vil jeg forlange det på skrift

Sidst redigeret af Stezu; 14-01-2011 kl. 23:39. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser eller hvis der skrives til flere personer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 20:30   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Jeg vil anbefale dig selv at søge om FP, uden om din sagsbehandler.
Tigul, hvis du vælger at søge om pension selv, så skal du aflevere en skriftlig ansøgning, og bede om en kvittering på at de har modtaget den, og du behøver blot at skrive:

Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Navn og cpr. nr.


Hvis du gør det må sagsbehandleren kun gøre en eneste ting før hun sender din sag til pensionsnævnet, nemlig at opdatere din ressourceprofil.

Eftersom du er på kontanthjælp har du ikke noget at miste, der kan ikke ske noget ved det.

og hvis du får afslag skal de skrive hvad der evt. mangler i din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BA giver mig ret til fleksjob. Træsort Spørgsmål ang fleksjob 9 19-04-2013 18:19
PFA giver aldrig op..... Brille Alt det andet 4 24-02-2012 23:11
jeg giver op!! Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 107 06-01-2012 16:23
Der giver ingen diagnose beha Accept fra vores omgivelser 9 27-09-2010 15:35
A-kassen giver problemer... Silke Alt det andet 8 08-05-2008 08:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension