K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2010, 19:03   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
SKAL HAVE 37 timer

Hej med jer

Jeg håber nogen af jer derude har haft samme oplevelser som mig - og har en god kommentar til, hvordan jeg kommer igennem det.

Jeg har været delvist sygemeldt længe, og blev så fyret fra mit job, hvorefter jeg blev fuldt sygemeldt. Jeg er nu i arbejdsprøvning, dette er min 5. uge. Min sagsbehandler bliver ved med at sige, at hun ikke tror på, at jeg får fleksjob, og at jeg bare skal tage mig sammen. Derfor blev aftalen, at jeg skulle starte to uger på 25 timer og efterfølgende op til 37. Dette har selvfølgelig ikke kunnet lade sig gøre - ligesom min læge samt en overlæge fra Skagen gigt og rygcenter har konstateret (samt min fysioterapeut). Min sagsbehandler siger, at det skal de slet ikke tage stilling til. Jeg har i dag haft opfølgningssamtale med min jobkonsulent, der uanset min forklaring om, hvor smadret jeg er, mit øgede forbrug af smertestillende og det faktum, at jeg intet kan, når jeg kommer hjem, øgede smerter til uudholdeligt niveau - så siger hun stadig, at jeg skal op på 37 timer, og jeg kan ikke engang få lov til at optrappe langsomt, det skal være lige med det samme. Hun vil diskutere sagen med min sagsbehandler, men jeg kender jo svaret.
Min forventning er, at jeg måske kan klare 20 timer om ugen.
Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor systemet skal være så stivnakket, og jeg frygter, at jeg ender ud på kontanthjælp (hvis vi da kan sælge vores hus, så jeg kan få det). Min sygedagpengeperiode udløb 31. januar, men jeg har fået 26 ugers forlængelse, men den tid går jo hurtigt.

Det var en kort bid af min historie - har I brug for flere detaljer for at hjælpe, skriver I bare. Det er lidt svært at korte en så lang historie ned, så den er hurtig og nem at forstå.

Mange hilsner
Nucca
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 19:11   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Du kan ikke klarer mere end du kan, om så en sagsbehandler siger det.

igen en sagsbehandler som spiller læge

har du lægepapir på det hele og hvad siger de til din arbejdsevne. det er meget vigtig i din sag, især når den forløber som den gør.
det skal de skrive højt og tydeligt, hvis du har tænkt dig at komme på flex,
din erhvervsevne skal være varrig nedsat. Det skal dine læger skrive

Sidst redigeret af MTVRV1; 01-03-2010 kl. 19:18.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 20:17   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, nucca, nu er det jo sådan som mtvr sir: man kan ikke mere end man kan, basta!

Det er totalt ligegyldigt HVEM der sir andet, det er din krop og dit liv!

Jeg vil så bare lige spørge: har du skrevet under- nogen som helst steder -på det timeantal?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 07:51   #4
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Min læge har skrevet, at hun vurderer, at min arbejdsevne er nedsat med 50% varigt, og at behandlingsmulighederne er udtømte, men min sagsbehandler siger, at det skal hun slet ikke tage stilling til, hun skal hun beskrive diagnoser og symptomer. Lægekonsulenten har i første omgang vurderet, at "jeg umiddelbart burde kunne vende tilbage på arbejdsmarkedet på fuld tid" - også selvom der står noget andet i mine lægepapirer.

Da vi lavede papirer omkring min arbejdsprøvning lød det på, at jeg skulle starte på 25 timer og efterfølgende trappe op til 37, jeg har hele tiden meldt ud, at det kunne jeg ikke, men min jobkonsulent og sagsbehandler er meget vedholdende, og sagde at jeg i hvert fald skal forsøge, og så må der laves en rapport, hvis det ikke kan lade sig gøre. Derfor har jeg skrevet under på papirerne omkring min arbejdsprøvning - 2 uger på 25 timer og efterfølgende op til 37.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 08:52   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nucca skriver
Min læge har skrevet, at hun vurderer, at min arbejdsevne er nedsat med 50% varigt, og at behandlingsmulighederne er udtømte, men min sagsbehandler siger, at det skal hun slet ikke tage stilling til, hun skal hun beskrive diagnoser og symptomer. Lægekonsulenten har i første omgang vurderet, at "jeg umiddelbart burde kunne vende tilbage på arbejdsmarkedet på fuld tid" - også selvom der står noget andet i mine lægepapirer.

er det kun din egen læge som har skrevet det, eller er det også udfra andre læger.
det er meget vigtig.

Du skal øjeblikkelig få den udtalelse på skrift fra sagsbehandler, for hvis du kan dokumenter det er skrevet ud fra andre læger også og din egen læge har lavet status ud fra det.
Så er det bund hammer ulovligt og hvis det skal siges med andre ord. Ja så bliver det med bandeord.
husk hvem skulle ellers skrive det, din egen sagsbehandler som ikke er læge
samt en lægekonsulenten som sikkert aldrig har set dig og kun tænker kroner og øre.

det er det egen læge sammen med andre læger, som skal skrive omkring behandlingsmuligheder og arbejdsevne.
Det de ikke må er at skrive du skal have pension eller flex.

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-03-2010 kl. 09:05.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 08:54   #6
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Jeg er nu igang med min 2. arbejdsprøvning. Ved den første.... som kommunen stod for....skulle jeg også starte 25 timer og så øge til 37. Jeg kom aldrig over de 25 i de 13 uger jeg var der og det var med en del sygedage.
Når jeg havde møder med jobkonsulenten på praktikstedet fastholdt jeg, uanset hvor meget hun pressede, at jeg kunne IKKE gå op i tid. Jeg fastholdt hende også i, at jeg jo ikke måtte få det værre i praktikken og det var allerede ved at ske.

Min anden praktik, som jeg er igang med nu (færdig på fredag) er lavet med anden aktør og de har været meget lydhør og har på intet tidspunkt presset mig længere op i tid....så jeg slutter på 15 timer efter 13 uger.

Jeg ved godt at det kan være meget svært, at fastholde når de sidder og presser på, men det SKAL du. Det er kun dig der ved, hvordan du har det og det skal de tage alvorligt.....du kunne evt. sygemelde dig fra praktikken ind imellem, så hun forstår budskabet. Hvis du møder op hver dag trods alvorlige smerter, så tror hun jo, at alt er godt og presser mere på.

Og til hendes påstand om, hvad din læge må og ikke må, så syntes jeg du skal genopfriske hendes hukommelse om, hvad en lægekonsulent må og ikke må.....personen kan da ikke udtale sig om, hvor mange timer du kan klare.

Der er også noget der hedder livskvalitet og at man skal have kræfter til, at klare den daglige livsførelse og det har du jo slet ikke nu.....du skal ikke finde dig i det.
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 10:58   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja og husk på, hvis de kan få dig vippet af sygedagpengene og ud 37 timer, så har de vundet sommerhusophold, fladskærm og ferie, som de helst ikke vil gå glip af!!
Så de har jo meget på spil og vil for enhver pris forsøge at ignorerer hvad du siger, se gennem fingre med hvad din læge skriver og endda selv forsøge at udforme lovgivningen så de kan få de matrielle goder i hus........(sarkasme KAN forkomme i indlægget).

Ellers helt enig med rubin21.
Det handler om at du holder fast i dine begrænsninger, og husk på, at kommunen kan KUN behandle dig, som DU lader dem behandle dig!!!
Er der noget du ikke kan, jamen så kan du ikke. Færdig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 14:01   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Nucca

Det betyder INTET(i dette sammenhæng), at du har skrevet under på papirene om 14 dage med 2x25 timer og derefter op på 37 timer... -det kan jo fx sagtens tænkes at du/i allerede på 2. dagen i arbejdsprøvning finder ud af det skal hedde: 3 timer dagligt... -og i den anden uge finder i fx så ud af, du også skal holde fri hver onsdag !!!

Husk: Når vi skriver under på noget i dette "syge"system er det tit under pres og fordi vi vil gøre det så godt vi kan(læs: bedre end vi kan), og derfor kan vi aldrig blive hængt op på vores underskrift i disse sammenhænge
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 15:50   #9
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg har netop talt med min jobkonsulent, der har talt med min sagsbehandler. Hendes besked til mig var, at jeg bare skal op på 37 timer nu, og at jeg ikke må starte med f.eks. 20 og så forsøge at øge derfra. Jeg forsøgte at få fat i min fagforening, men ham der har min sag er desværre syg i dag. Jeg er bare så frustreret.
Samtidig fik jeg besked på, at jeg godt kan glemme alt der hedder fleksjob, for det får jeg ikke.
Jeg fandt så min generelle helbredsattest frem, fra min egen læge, hvori der står

"Kronisk lidelse, der i bedste fald kan stabiliseres, hvis der er tid og overskud til at udføre daglige vedligeholdelsesøvelser. Risiko for forværring ved både fysiske og psykiske belastninger udover det pt. magter"

...og dertil skal så tilføjes, at jeg har orienteret kommunen om, at jeg ikke kan træne grundet det store pres i arbejdsprøvningen.

Desuden står der i mine papirer fra egen læge, som er baseret på udtalelse fra indlæggelse på Skagen gigt- og rygcenter:

"Min vurdering er, at det drejer sig om en unge kvinde med svær kronisk smertetilstand. Jeg vurderer hendes arbejdsevne som værende varigt nedsat med ca. 50%. Der vil være behov for skånehensyn af hensyn til rygsmerterne".

Hvordan kan man som kommune fuldstændig ignorere det?
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 16:33   #10
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
nucca.......det lyder da helt grotesk
Nu kan jeg da se vi kommer fra samme kommune og jeg håber virkelig ikke, at jeg render ind i den kost på noget tidspunkt. Jeg tror altså ikke, at det er helt gangbart det hun har gang i......jeg syntes du skal klage over både sagsbehandler og jobkonsulent øjebliklig. De "smadre" dig jo fuldstændig.......de kan da ikke tvinge dig til ikke at have ondt
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer skal man kunne arbejde?? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 24 24-01-2012 09:58
Hvor mange timer skal arbejdsgiver betale for? JPM Spørgsmål ang fleksjob 5 28-03-2011 13:53
Hvem skal finde det fantastiske flex på 5 timer ugentligt? Wodpoulsen Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 23-09-2010 10:06
flekser i aktivering skal møde 2 timer, hvis syg? helle4 Dit og Dat 17 28-02-2010 17:11
Over 30 timer SKAL udløse fuldtidsfleksjob zuza Nyt om loven 0 02-09-2009 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension