K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2009, 18:49   #531
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
bare helt i orden, benny, kan sagtens følge dig!

-men det jeg egentlig mente, apropos § -var netop som trold også sir: er der ikke en lovformelig ret du kan søge efter?(handicappet eller ej)
Du kan jo netop bevise hvem og hvorfor du er fallit så....

Ja, blot min tanke og en sølle form for hjælp, som jeg ikke håber du føler dig trådt over tæerne over, for det var ikke min hensigt!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 18:53   #532
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Det er muligt den ikke holder, men jeg bliver ved med at vende tilbage til, om der kan søges om hjælp til enkeltydelse i sådan en situation.
Godt spørgsmål Trold!

Det vil jeg tillade mig at betvivle, da det er til min bolig.

Det er noget andet hvis det er en form for af et specielt hjælpemidddel.

Benny G.


Citat:
(buster 17,49) bare helt i orden, benny, kan sagtens følge dig!

-men det jeg egentlig mente, apropos § -var netop som trold også sir: er der ikke en lovformelig ret du kan søge efter?(handicappet eller ej)
Du kan jo netop bevise hvem og hvorfor du er fallit så....

Ja, blot min tanke og en sølle form for hjælp, som jeg ikke håber du føler dig trådt over tæerne over, for det var ikke min hensigt!
Du har ret, men hvem skal jeg bevise det overfor?

Kommunen overgiver sig ikke fordi de har en retsafgørelse, at henvise til. Jeg kender ikke sådan en lovparagraf.

Jeg føler mig ej trådt over tæerne, da jeg intet mærker, og du har gode hensigter.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 04-12-2009 kl. 19:06.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 00:16   #533
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Godt spørgsmål Trold!

Det vil jeg tillade mig at betvivle, da det er til min bolig.

Det er noget andet hvis det er en form for af et specielt hjælpemidddel.

Benny G.
Helt korrekt Benny, det er til din bolig, men for at du kan holde varmen.

Hmmm, var der ikke en eller anden der fik hjælp til en el- eller varmeregning på den konto.

I bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik fandt jeg det jeg søgte:

Kapitel 10

Hjælp i særlige tilfælde

Enkeltudgifter

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.

Sidst redigeret af Trold; 05-12-2009 kl. 00:21.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 09:45   #534
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
trold, den § syns jeg da lyder interessant!

For mig at se/høre burde Benny jo kunne søge om hjælp efter denne. Ved jo godt at det nok ikke bliver en ekspres ekspedition men måske værd at prøve?

Det vil da være en § jeg selv vil overveje,da vi også har bøvl med vores varmeanlæg -og forudser en mega regning

Jeg tror jeg vil prøve da vi jo kan bevise(på skrift) at vi kan ikke låne så meget som en krone i hytten da vi ikke har et stort nok rådighedsbeløb til at tilbagebetale et evt lån!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 11:36   #535
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser

I bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik fandt jeg det jeg søgte:

Kapitel 10

Hjælp i særlige tilfælde

Enkeltudgifter

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
Tak til Trold

Den modtager Borgmesteren og Byrådet i Gladsaxe på mandag.

Trold-dom er måske ej så ringe!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 14:45   #536
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold jo det var mig der fik hjælp til el efter den § og man skal være obs på at mange kommuner til en start sige blankt nej Køge kommune ville end ikke lade mig søge efter den § først da jeg bad om at få på skrift at de ikke ville lade mig søge fik jeg en ansøgning, så vil de dernæst prøve at klare sig uden om den ved at sige at det ikke er en uforudset regning (for vi forventer alle en efterregning på el på 16.000 ) men da jeg bad om at få afslag skriftligt med ankevejledning blev den bevilliget alligevel ... (betaler så tilbage på den )

Benny syntes også du skal søge den , vær obs på at der skal laves en økonomisk beregning og at du skal have prøvet alt andet først, jeg kan forestille mig at du også vil få afslag pga det er forudsete udgifter (de forventer at man lægger penge til side til et nyt da man formodes at vide at det ryger på et tidspunkt ) men i mit tilfælde ville de ikke have den ind til ankenævnet da jeg jo kunne bevise at jeg ikke havde andre ting i min husholdning end andre mennesker har og at jeg i forvejen betaler hvad gennemsnittet betaler , samt at jeg ville blive boligsløs hvis ikke regningen blev betalt (så er det misligholdelse af lejemålet ) ..

Nu er huset jo dit eget og det jeg kunne frygte er at hvis du har lidt friværdi i huset så vil de forvente at du bruger den og de vil se højt og flot på at du havde beregnet maling osv for de penge ... det er din prioritering men prøv
  Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 15:38   #537
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Trold jo det var mig der fik hjælp til el efter den § og man skal være obs på at mange kommuner til en start sige blankt nej
Tænkte det jo nok.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at de vil give afslag, men i min verden er et afslag lig med en anke.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 14:48   #538
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Så er der afslag på hjælp til varme i mit hus.

Citat:
Afgørelse
Du er ikke berettiget til personligt tillæg til et nyt gasfyr.

Begrundelse
Kommunen har ved afgørelsen ikke taget hensyn til, om du kan afholde udgiften til gasfyr, men alene til om udgiften er rimelig nødvendig i pensionslovens forstand.
Det er derfor en udgift , som du må forvente og du skal selv, ved en rimelig tilrettelæggelse af din økonomi, spare op til sådanne udgifter.

Øvrige oplysninger
Jeg har undersøgt hvorvidt din ansøgning kan omfattes af reglerne om merudgifter efter servicelovens §100, men udskiftning af gasfyr, er ikke en nødvendig udgift som følge af din nedsatte funktionsevne. Du er derfor ikke berettiget til tilskud efter disse regler.

Kære Line Barfod

Så er der svar fra Gladsaxe Kommunes Borgerservise. (vedhæftet fil)
Kommunen tager ikke hensyn til - at det er kommunens skyld, at jeg 3 gange har taget lån i min friværdi i mit hus samt, at det er kommunens skyld at jeg er havnet i RKI, og derfor ikke kan tage lån.

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses.

Jeg havde haft penge nok til uforudsete udgifter i årene frem, hvis ikke Gladsaxe Kommune havde - løjet mig ud af mit handicap - og frataget mig hjælp i 3 år. Det har ikke fra min side kunne forudses, at kommunen rent "administrativt" ville kunne fjerne mit handicap. Gladsaxe Kommune har i stedet gjort mig "økonomisk" handicappet!

Kan det virkeligt være rigtigt, at Folketinget accepterer dette som jeg vil tillade mig, at kalde for en borgermassakre?

Venlig hilsen

Benny Gerhard

PS: Line Barfod tager nu sagen op.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 16:07   #539
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
At du har fået afslag og med den uartige begrundelse, kommer ikke bag på mig .... længere, for bare det år jeg har fulgt dig, har vist mig hvor råddent du gang på gang bliver behandlet

Viper skrev jo også til nyhedsmedierne, og de har sq da bare lodret arkiveret Vipers henstillinger om at få din sag frem medierne, og så har vi ikke hørt mere til det

Jeg vil dog lige vise Viper det sidste nye i din sag, når han kommer hjem, for måske kan mediernes bevågenhed rettes mod dig, hvis du sidder og fryser?

At Line Barfod nu tager din sag op glæder mig meget, og så håber jeg der kommer noget godt ud af det

Hvis masser af lune kunne varme dit hus op, fik du det; men sådan er det jo desværre ikke, så du må nøjes med et menneskeligt fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 18:53   #540
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
det var lige godt s.... -føj sir jeg bare

(-men omvendt rundt, kan det jo ikke undre nogen, desværre!)

Bortset fra det, Benny, så anker du vel?-det er du jo i din gode ret til!

(Hvor ville jeg ønske jeg kunne trylle )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension