K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2014, 13:54   #1
popia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
popia er ny på vejen
flexjob hvad gør jeg nu?

Hjælp jeg har fået bevilget flexjob i forløbig 5 år, og det er pga. ptsd(stress) så min hjerne fungere ikke så godt , er der noget jeg skal huske? min sagbehandler fortalet, at jeg skulle/kunne melde mig ud af akassen, er det en god ide? jeg har kontaktet min fagfoening men der er først en sagbehandler tilbage på mandag
popia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 14:55   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
man har ikke brug for a-kasse som fleksjobber, da man alligevel ikke er berettiget til dagpenge hvis man er arbejdsløs. I stedet modtager man ledighedsydelse fra kommunen. Denne er uden varighedsbegrænsning
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 15:48   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men det kan være rart at være i selve fagbevæelsen så du kan få hjælp, hvis der bliver problemer, ved dit arbejde.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 19:11   #4
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Hvis du er med i en pensionkasse, vil jeg anbefale at kontakte dem og høre om mulighed for bidragsdækning, mens du er på ledighedsydelse..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 19:27   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du skal også tjekke din pensionskasse om de har halv invalidesums udbetaling (skattefri) når du er tilkendt fleks. Det har PBU og industriens pension, måske andre også har det
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 11:05   #6
popia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
popia er ny på vejen
Jeg vil gerne sige jer tak for hurtige svar, som jeg vil handle på idag. Kan det passe, at jeg er bevilget flexxjob for en periode af 5 år, når jeg er 53 år gammel eller er det igen de nye regler ??
popia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 11:08   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er ikke noge du skal bekymrer dig så meget om, alle skal tjekkes om vi pludselig bliver raske, hvis dit helbred ikke er blevet beder på de 5 år, så sker der ikke noget før du skal på efterløn (som du fårhåbelig har betalt til)
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 13:22   #8
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Og hvis du ikke har betalt til efterløn/flexydelse, så sker det det, at du 6 mdr. efter opnået efterlønsalder (og du er/bliver ledig), kommer ned på en ledighedsydelse, der svarer til kontanthjælpsatsen for ikke-forsørgere..den er ikke afhængig af evt. partners indkomst..hvis du altså ikke er så heldig at have job

Og ja, det der med de 5 år er den nye reform..selv jeg der har været i fleksjob siden 2006 er grundet fyring og skift til nyt job inde under den regel..og det er da dejligt, hvis jeg bliver bedre fungerende om 5 år Tror dog ikke selv helt på den..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 14:45   #9
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Tillykke

Tillykke - hvor er det dejligt for dig
Jeg vil også sige - tag det roligt med de 5 år - og nyd at du nu får lidt ro omkring dig.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2014, 13:08   #10
popia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
popia er ny på vejen
Endnu engang tak for alle jeres gode svar, nu har jeg meldt mig ud af a-kassen, jeg har muligvis et fleks job på begrænset tid i ca. 5md. er der nogen herinde der kan hjælpe mig,
da jeg ikke selv kan overskue hvor jer så står rent økonomisk, er det beder end den ledighedsydelse jeg får lige pt?
jeg er tilbudt 125 kr i timen, 6 timer om ugen men arbejdsgiver har mig i 8 timer, der er ingen pension, min hjerne fungere ikke optimalt så jeg har endnu ikke styr på hvad jeg skal betale ud over, at jeg selv skal indbetale til førtids pension er det ikke rigtigt ? men er der andet?? stor tak herfra.
popia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension